Kypärän hihna

Kypärän hihna - ...laitatko aina kiinni?

• Hihna on aina kiinni kun ajetaan

Ääniä: 4 100,0%
  • Lyhyitä pätkiä ajettaessa jää auki

Ääniä: 0 0,0%
  • Kypärä pysyy päässä ilman hihnaakin

• Ei kypärää, ei hihnaa

• Ääniä yhteensä
    4
Hihna kiinni tietysti aina, tosin Arai Chaserista lähti heti ensimmäisenä kesänä itse hihna purkautumaan sieltä nepparipäästä...

Takuussa vaihdettiin, toivottavasti ei ole kypärän/merkin ominaisuuksia...

Hihna kiinni on ainoa vaihtoehto mulle. Luulen tarvitsevani vielä kuulaani
pftroest.gif

DD aina kiinni.. opetin muuten tällä viikolla luokkalaistakin käyttämään DD-tä.. se oli tehny hihnaan vaan solmun jonka työnsi lenkkien läpi, eli ei hyvä.

Aina kiinni.
Tilasin Suupertin Saksasta että sain sen pikalukolla.
Eikä haitannut sekään että hintaa jäi noin 150e vähemmän.  
idea3.gif

Ihan millinkin matkoille tulee laitettua, eipä siitä potasta ole kummosta hyötyä kaaduttaessa, jos heti ekaks lentää helvettiin päästä.

Kiinni, pikalukolla... Paitsi jos jossain pihassa, kuten esim. duunissa siirtää jonkun max 100m saattaa jäädä auki...
withstupid.gif

Aina kiinni kun ajetaan!! On meinaan mopoajoilta kokemuksia kuinka helposti se kypärä lähtee päästä sillon kun kopsahtaa!! Eli suosittelen muillekin remmin käyttöä aina ajaessa.

Mites toi tupla D-kiinnitys pelittää? ku nykyisessä kypärässä on pika lukko mutta olen ostamassa uutta kypärää jossa on dd.
Kiinni on aina ollut ja tulee aina olemaan!
Aina kiinni. Uusi kypärä jossa nyt DD. Pikalukko ei ole yhtään sen nopeampi kiinnittää ja luotan tuohon DD:hen paremmin.

Tuo DD lukitushan toimii yksinkertaisuudellaan niin, että molemmista lenkeistä läpi ja sitten lenkkien välistä takaisin pujotus. Yhtään ei löysty, vaikka aluksi voi epäilyttää. Liikkeissä opastavat mielellään miten se lukko kiinnitetään.

20v sitten kun ite olin mopo-ikäinen, niin meillä kaveriporukassa aina ajettiin kypärät päässä ja hihnat kiinni.

Nykyään näkee päivittäin mopoilijoita hihna auki.

Millä niihin 15v päihin sais taottua järkee?
40-50 km/h nopeudesta sattuu, jos törmää pää edellä niinkin pieneen esineeseen kuin maapallo.

Shoein DD on aina kiinni ja ei se sen hitaampi ole ku pikalukkokaan ja luotto on siihen suurempi ku johonki muoviseen rimpulaan!

ja se on totta että mopilijoita näkee remmit auki liikenteessä nykyjään jonku verran! ja siis nimenomaan niitä 15v mopoilijoita
confused_orig.gif

Tietysti laitan aina kypärän hihnan kiinni, ei muuten kypärästä ole mitään hyötyä kun se varmasti lähtee pois päästä.

Pari kertaa ensin unohtui laittaa kypärän hihna kiinni ja vasta 100m ajettuani tajusin että hups, unohtui kypärän hihna auki. Sitten pysähdyin laittamaan hihnan kiinni.

Totta. Mopoilijoilla on usein kypärän hihna auki, ai ai kun sattuu onnettomuus tai kaatuminen. Lisäksi joillakin mopoijoilla on ollut kypärä vähän hajalla.

En metriäkään aja, jos ei oo kypärän hihna kiinni. Luulis olevan itsestäänselvä juttu!

Back