• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärälukko eli helmet holder

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soija
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja vastaa varmaa alkuperäistä kestävyyttä jos sattuu onnettemuus. Samalla voi lasikuidulla paikkailla ne kuoren halkeamat.

Ei taida vakuutusyhtiöt katella tuollaista korjausta hyvällä.

Itse asiasta en koskaan jätä kypärää pyörää, kun noita kusipäitä on joka paikassa.

Lisäksi mihin kypärään ajattelit sen remmin pätkän laittaa mikä pyörään on jäänyt?

Paikallisella AD-varaosaliikkeellä on tarjolla sellainen about kananmunan kokoinen itse ohjelmoitava 3-numeroinen vaijerilukko, joka on kuulemma laskettelijoiden suosima. Eli lukko-osa on käteen sopiva, ohut vaijeri tulee vetämällä ulos lukosta, max pituus taisi olla n 60 cm. Voi vetää kypärän vaikka stongaan kiinni. Parempi kuin hihnasta kiinnitys. Vaijeri ei katkea ihan normaaleilla sivuleikkureilla. Hinta oli 14 €.
nixweiss.gif

Ja vastaa varmaa alkuperäistä kestävyyttä jos sattuu onnettemuus. Samalla voi lasikuidulla paikkailla ne kuoren halkeamat.

Ei taida vakuutusyhtiöt katella tuollaista korjausta hyvällä.

Itse asiasta en koskaan jätä kypärää pyörää, kun noita kusipäitä on joka paikassa.

Lisäksi mihin kypärään ajattelit sen remmin pätkän laittaa mikä pyörään on jäänyt?
Hehe, tarkotin nimenomaan varasmiestä. Kun joku epäili ettei potalla tee mitään hihnat poikki niin rosmohan ompelee siihen uudet lenkit ja luulen että jos anastaa toisen kypärän niin eipä silloin hihnan kestävyydetkään taida kauheasti mieltä painaa. Sitäpaitsi varmasti saa ommeltua niin kestävän hihnan pottaan että ennemmin lähtee pää irti kuin hihna katkeaa.

Ostin tuossa jokusen aikaa sitten kawasakin zx-6r:n vm.2002 ja huomasin ettei siinä ole kypärälukkoa
nixweiss.gif
tai sitten en vain löydä sitä. Piikissä oli semmonen systeemi, että kouku laskeutu katteen alaosasta ja nousi ylös kun lukitsi takaistuimen. Olen kumminkin saanut juuri ja juuri väännettyä D-lukon lenkin "koukkuun" joka pistää takaistuimen oikealle uralle. Mutta miten on muissa pyörissä, onko näissä uudemmissa (lähinnä kyykyissä) kypärälukkoja? Tuntuu että se nyt olisi pienin vaatimus, koska ei sitä kypärää uskalla jättää peiliin nuokkumaan ja kohtuullisen hyvän kokonen kainalossa kanneltavaksi
crazy.gif
Mulla on juuri tuollainen samanlainen pyörä kuin sullakin ja siellä takapenkin alla on sellaiset koukut, mihin olis ehkä kypärä mahdollista saada laitettua. Itselläni penkki ei kuitenkaan menny enää lukkoon, vaikka siinä on sellainen kouru sitä kypärän hihnaa varten. (olipas epäselvästi kirjoitettu, yritä saada selvää
lookaround_orig.gif
)
Ostin jo viime syksynä sellaisen ihan pienen, taskuun mahtuvan, vaijerilukon Biltemasta, jolla ajattelin laittaa kypärän kiinni johonki sopivaan paikkaan esim kaupassa käydessä. Ei ainakaan lähde ensimmäisen mukaan, jos jollain on kiinni jossain ja tuo mun lukko oli kuitenkin jotain sellaista matskuu, ettei taida ihan kuitenkaan puukolla saada katkaistua.
Joo
biggrin.gif
Tajusin, se oli kyllä mullakin vähän ähräämistä, ja penkki ei meinaa mennä pohjaan siltä puolelta, mistä kypärä on kiinni. Mutta kumminkin kun vähän työntää lujemmin niin penkki menee paikoilleen ja kypärä jää D-lenkistä siihen koukkuun.

Niin ja kun tuossa joku kirjotti siitä että osaa ommella sen verran että saa D-lenkit kiinni, niin mietinpä vain onko kypärä enää sen jälkeen kovin turvallinen jos kolaritilanteessa vaikka tämä oma ompelus siitä repsahtaa?
nixweiss.gif
Nämä orkkisompelksethan nyt ainakin kestävät kun ne on testastattu.

Edit: Niin joo, no rosvollehan voi oikeestaan suositella just vaan tuota ompelemista
pftroest.gif

Vanhan pyörän mukana kuljetin takapenkin satulan alla sellaista U-kaarilukkoa ja kiinnitin sen kypärän leukaosan kautta pyörän etukatetankoon kiinni.

Uudessa pyörässä ei ole kaarilukolle kunnollista kiinnityspaikkaa. Tarve kypärälukolle siis on, esim. pikkupysähdyksiin se kypärälukko olisi oikein mainio.

Vanhan pyörän mukana kuljetin takapenkin satulan alla sellaista U-kaarilukkoa ja kiinnitin sen kypärän leukaosan kautta pyörän etukatetankoon kiinni.

Uudessa pyörässä ei ole kaarilukolle kunnollista kiinnityspaikkaa. Tarve kypärälukolle siis on, esim. pikkupysähdyksiin se kypärälukko olisi oikein mainio.
muistelisin että STOR MOTOR myy jonkinlaista oliko se
tankoon kiinnitettävä lukko,mutta saahan niitä kiinnityksiä
"modattua" että sopii kiinnitettäväksi muuallekkin.

Itse olen käyttänyt kypärälukkona Abuksen citychainiä, jota säilön takasatulan alla. Aika järeä ratkaisu, mutta varmasti toimiva
wink.gif

Syksyllä se tuli laitettu niin hyvään paikkaan talteen, että tänään siirryin käyttämään fillarin vaijerilukkoa. No tämä ratkaisu on kyllä kolmisen kiloa kevyempi ratkaisu...

Oli joo, mut revin irti, kuten melkeen kaiken ylimääräsen tuosta pyörästä. Son nii reisinki..
tounge.gif

Oli siinä takalokarin alla vasemmalla puolella, eli taatusti aina tukossa ja jumissa ku kaikki pska lenti päälle.

Takavuosina piikkiaikoina kaveri jätti perjantaina iltasella kypäränsä lukkoon aivan hetkeksi. No, jo tällä välin joku neropatti oli keksinyt käyttää kypärää oikeasti pottana. Kotia oli päästävä, joten ei auttanu muu kuin vetää kusinen kypärä päähän ja ajaa himaan suihkuun. Itse en ole tämän jälkeen kypärää lukkoon laittanut.

Haen Hondan avaimella toimivaa kypärälukkoa.
Tuon pitäisi olla ns. rakennettavissa kiinnitykseltään.
Eli ei sellaisia jotka ovat kiinni esim hitsaamalla tai ovat osana vänkärin jalkatappia.

Ajatus on pultata lukko kiinni rautaan ja rauta bläkkäriin

Luonnollisesti sarjoitan sen Hondani avamelle.
Siksi siihen pitää upota uuden hondan avain aihio.

Ideoita missä pyörässä sellainen on?

Mulla on niin ruma kypärä, ettei ketään suostu ottamaan sitä vaikka jättäisin viikoksi peilin nokkaan
033102bebe_1_prv.gif

Nämä orkkisompelksethan nyt ainakin kestävät kun ne on testastattu.
Ai niin kuin tulitikun toiminta? Älkää nyt mahdottomiin menkö tuon kestävyyden menetyksen kanssa. Pudottamiset erikseen, mutta remmi. Sen pystyy varmasti ompelemaan kestäväksi. Jos ei itse osaa, rosmoilla luulisi olevan pokkaa mennä suutarille ja sanoa että korjaappas kun pikkusisko leikki saksilla.

Turha systeemi. Jos joku potan haluaisi viedä ja se ei lukon takia onnistu niin satavarmasti on jotain jäynää tehty sitten tyyliin puoliksi syöty lihis tai tupakinnatsat potassa tms.

Enempi minua huolettaisi tuo kiusanteko kuin potan häviäminen. Mistä syystä huoltiksen kassalla piipahtamista pidemmillä reissuilla se onkin mukana, eikä peilissä killumassa.

Vaikea keksiä milloin lukolle olisi oikeasti käyttöä.
Sama huolettaa muakin.
Kattelin että tossa Z750:ssä on kans tuo vaijeriviritys, mutta tuskin tulee käytettyä.
Helsingissä asustelen, niin se on 110% varma, että sinne kypärään on joku kusipää käynyt vähintään paskalla, jos sen jättää siihen roikkumaan vähänkään pidemmäksi ajaksi.

Pitäis kehitellä joku tappaja Chiuahuahuahuahuahuahahhahaaa..jne..
Joka söisi pään ja munat kaikilta niiltä hörhöiltä, jotka uskaltaisivat pyörään/kyäpärään koskea.
Se voisi asua siellä kypärässä ja pitää vahtia.
Ei tarvitsisi huolehtia hälyttimestäkään enää
sport05.gif

Back