Ostin tuossa jokusen aikaa sitten kawasakin zx-6r:n vm.2002 ja huomasin ettei siinä ole kypärälukkoa
tai sitten en vain löydä sitä. Piikissä oli semmonen systeemi, että kouku laskeutu katteen alaosasta ja nousi ylös kun lukitsi takaistuimen. Olen kumminkin saanut juuri ja juuri väännettyä D-lukon lenkin "koukkuun" joka pistää takaistuimen oikealle uralle. Mutta miten on muissa pyörissä, onko näissä uudemmissa (lähinnä kyykyissä) kypärälukkoja? Tuntuu että se nyt olisi pienin vaatimus, koska ei sitä kypärää uskalla jättää peiliin nuokkumaan ja kohtuullisen hyvän kokonen kainalossa kanneltavaksi
Mulla on juuri tuollainen samanlainen pyörä kuin sullakin ja siellä takapenkin alla on sellaiset koukut, mihin olis ehkä kypärä mahdollista saada laitettua. Itselläni penkki ei kuitenkaan menny enää lukkoon, vaikka siinä on sellainen kouru sitä kypärän hihnaa varten. (olipas epäselvästi kirjoitettu, yritä saada selvää
)
Ostin jo viime syksynä sellaisen ihan pienen, taskuun mahtuvan, vaijerilukon Biltemasta, jolla ajattelin laittaa kypärän kiinni johonki sopivaan paikkaan esim kaupassa käydessä. Ei ainakaan lähde ensimmäisen mukaan, jos jollain on kiinni jossain ja tuo mun lukko oli kuitenkin jotain sellaista matskuu, ettei taida ihan kuitenkaan puukolla saada katkaistua.