• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärähuput?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuntuu et ahdistaa, eikä edes näe...
Se pienempi reikä tulee naaman kohdalle, sit näkee paremmin. Isommasta reiästä työnnetään pää sisään huppuun  
tounge.gif

Ei mut oikeesti... kyllä siihen tottuu nopeesti ja on helpompi laittaa pesukoneeseen kuin kypärä... ainakin naapurin mielestä parempi  
tounge.gif

Mulla on kypärähyppu (puuvillanen) ja Buffi. Mulla onkin käytössä pelkästään toi Buffi ku sen saa sillai päähän ettei haittaa näkökenttää ja rullattua tonne kaulalle siten ettei tuuli kylmennä. 'Pakkasilla' käytän molempia päällekkäin.
sport05.gif

Se on ihan lämpötilasta/tuulesta kiinni
tounge.gif

Huppuna mulla on MP:n "tekosilkki"
blush.gif
blush.gif
ja riittää kun kiva ilma tai risteilen vaan kaupungilla
tounge.gif

Maantielle kun lähden niin vedän kaulaan Yokon windstopperin joka toimii kuin unelma -> helppo pukea, tuntuu mukavalta ja on lämmin
talktohand.gif
wink.gif

Taas toisaalta, jos tukka on pesemättä -> huppu helpompi pestä kuin kypärän sisukset
cool.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Silkkihuppun olen todennut parhaaksi! +Buffi kaulassa ja se onkin vallan näppärä tukan sitomiseen/laittamiseen kypärän poistamisen jälkeen
bowdown.gif
(ei nimittäin hiukset näytä aina ihan samalta kun leffoissa kaikilla tuulitukilla, kun nappaava kypärän pois, heh)

Buffi on kyllä eri kätevä. Asetteluun tietty menee vähän enemmän aikaa kuin normaalilla hupulla, mutta materiaali on miellyttävä ja alaosa lämmittää hyvin kaulaa. Ja toki sitä voi myös käyttää kuontalon peittona ilman kypärääkin
biggrin.gif

Itse olen käyttänyt Buffin putkihuiveja. Jos takissa on korkeampi kaulus, toimii aika hyvin. Ei päästä viimaa läpi, pystyy hengittämään vaikka vetää nenänkin päälle.

Buffi on mun mielestä paras, ku heittää parkkiín nii vetää buffin vaa alas kaulaan ja aina kulkee mukana. Kylmillä keleillä käytän kyllä puuvillahuppua.

Kyl se Buffi on monipuolinen keksintö. Melkein sama jos vetäsis katkastut sukkahousut päähän
tounge.gif

Huppu on hyvä jos siinä ei ole saumoja, varsinkin suun edusta on niin pirun hellänä kun höngit sellasen 450- 500 km matkalla suun edustan märäksi.
cool.gif

Muutenkaan ei ole hyvä että saumat painaa, buffi ajaa jenkki huivinkin aseman mennen tullen!
buttrock.gif

Olen käyttänyt erilaisia huppuja (puuvilla) ja kaulureita (MP-Asu), mutta BIKERS Wind Stopper huppu on paras mitä olen kokeillut. Reilun kokoinen kaulus peittää koko niskan ja kaulan, eikä tuuli pääse läpi. Todella hyvä.

BIKERS tuotteita myy Tokimoto Oy Vantaalla.

Mulla on silkkinen kypärähuppu ja käytän sitä viileillä keleillä. Ja sit on myös The North Face:n (Partioaitasta) Gore Windstopper kaulasuojus. Sopii muuten loistavasti myös lumilautailuun.

Hyviä puuvillaisia huppuja myy H:gin Pyörä ja Mopo, eli Aprillia-liike. Kestävät käyttöä ja pesua paljon paremmin kuin esim. Allrightin vastaavat. Kesällä tulee hiki käytti mitä huppua tms. tahansa tai pitää kypärää ilman mitään.
062802moto_prv.gif

Ei kesällä mitään kypärähuppua pidetä, vaan ajetaan kaula paljaana (10 tkm/kausi).  
buttrock.gif
Flunssaa ei ole näkynyt 2,5 vuoteen, vaikka työkaverit sairastelevat niitä talvet läpeensä. Alle 10 asteessa en viitsi ajaa.
ghostface.gif

Back