• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärä, jossa integroitu aurinkovisiiri + pinlock

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juti86 sanoi:
Suosittelen kyllä suuberttiä, on kevyt ja hyvä kypärä. :thumbup: Itsellä ollu nyt vuoden verran.
Minun schubertit ovat kyllä keskimääräistä painavampia.
Paino on just kypärän heikoin lenkki.

polip sanoi:
Minun schubertit ovat kyllä keskimääräistä painavampia.
Paino on just kypärän heikoin lenkki.

C3:sta jos puhutaan niin eipä se ole mitenkään erityisen painava avattavien luokkaan. On niitä muutama vielä kevyempikin, mutta moni on kuitenkin painavampi kuin Schuberth C3. Se on siinä aikalailla keskikastissa. Esimerkiksi Nolanin avattavista muutama painaa jopa yli 200g enemmän kun C3.

sirloin sanoi:
C3:sta jos puhutaan niin eipä se ole mitenkään erityisen painava avattavien luokkaan. On niitä muutama vielä kevyempikin, mutta moni on kuitenkin painavampi kuin Schuberth C3. Se on siinä aikalailla keskikastissa. Esimerkiksi Nolanin avattavista muutama painaa jopa yli 200g enemmän kun C3.
Piti aivan käydä punnitsemassa kolme umpikypärää,mitkä lojuivat makuuhuoneen hyllyllä.
--Schubert s1 1702g
--Nolan 1566g
--agv 1332g

Nämä ovat kokoa 58.

polip sanoi:
Piti aivan käydä punnitsemassa kolme umpikypärää,mitkä lojuivat makuuhuoneen hyllyllä.
--Schubert s1 1702g
--Nolan 1566g
--agv 1332g

Nämä ovat kokoa 58.

Jep. Umpikypäristä en oikeastaan edes varmaan huolisi yli 1400g painavaa jos sellaista käyttäisin.

polip sanoi:
--Schubert s1 1702g
--Nolan 1566g
--agv 1332g

Nämä ovat kokoa 58.

Onko Nolanissa ja Agv:ssä myös aurinkovisiirimekanismit? Mekanismi tuo n. 200g lisää painoa kypärään.
Puntaria ei ole mutta omassa Schuberthin R1:ssä on painomerkintä 1480g (koko 54/55) ja Shoin XR-1100:ssa 1450g (koko 56/57). Schuberthissa on aurinkovisiiri, Shoeissa ei.

Kriisi sanoi:
Onko Nolanissa ja Agv:ssä myös aurinkovisiirimekanismit? Mekanismi tuo n. 200g lisää painoa kypärään.
Puntaria ei ole mutta omassa Schuberthin R1:ssä on painomerkintä 1480g (koko 54/55) ja Shoin XR-1100:ssa 1450g (koko 56/57). Schuberthissa on aurinkovisiiri, Shoeissa ei.
Ei ole Agv ja nolanissa aurinkovisiiriä.Aina ei kannata uskoa valmistajan ilmoituksiin.
Esim kaikki omistamani autot ovat kuluttaneet polttoainetta ilmoitettua enemmän ja tehotkin ovat välillä suurempia ja joskus
pienempiä.Siis mikäli TM:n mittaukset pitävät paikkansa.

^
Siis mistä Nolanin mallista on kyse? Onhan kaikissa Nolanin avattavissa ja useissa umpimalleistakin ainakin N85:ssa tuo aurinkovisiirimekanismi.

Itsellä on Nolanin kypärä ulkopuolisella aurinkovisiirillä. Hankala pitää puhtaana.. auki ollessaan kaikki pöly kura jne. tarttuu sinne sisäpintaan. Itse en enää ostaisi kuin sisäpuolisella visiirillä.

Suosisin avattavissa ennemmin BMW System6 ta, laadukkaampi kokonaisuus.
On vähän sellainen luulo minulla, että tulee ihan samalta tehtaalta kuin Schupert, että laadussa tuskin eroa, onko sitten malli hieman erilainen, siitä ei tietoa.

Kokeilin aikanaan sekä bemun että suupertin avattavia. Suupertti istuu paremmin oman kaalin muotoon joten otin sen. C2:n lukitusmekanismi oli vähän hankala ja sarana löysä, jolloin ylöskäännetty leukaosa loksahti odottamatta alas. C3 on toiminut moitteetta kolme kautta. Valinnan siis tein ennenkaikkea istuvuuden perusteella.

Avattavissa olen aiemmin käyttänyt Nolania ja HJC:tä. Molemmat aika heppoista tekoa, Nolanissa lisäksi visiirin ohi käy sellainen huju että viileällä kelillä lähtee vedet silmistä.

Seuraavaa kypärää ostaessa suupertti on edelleen vahvoilla mutta aion kyllä kokeilla ainakin Bemua ja Shoeita.

Kotarikuski sanoi:
Kokeilin aikanaan sekä bemun että suupertin avattavia. Suupertti istuu paremmin oman kaalin muotoon joten otin sen. C2:n lukitusmekanismi oli vähän hankala ja sarana löysä, jolloin ylöskäännetty leukaosa loksahti odottamatta alas.

Et ole minun lisäkseni ainoa, jonka päähän Schuberth S1 ja C2-3 istuu paremmin kuin Bemun system 6. Myös suhinoissa on melkoisesti eroa ja ero on Suupertin hyväksi. Tuskinpa C3 sen vanhempaa mallia huonompi on.

Istuvuudesta vielä sen verran, että mulla System 6 menettelee, mutta Suupertti C2 ja 3 on erittäin sopiva. Vaimokkeelle System 6 ei istunut päähän - ei sitten huonostikaan, mutta C3 sopii täydellisesti.

C2 lukitusmekanismin ja saranan kanssa minulla ei ole ollut mitään ongelmia.

...äänettömyyestä/kypärämelusta vielä sen verran: mulla on Busa, jossa kokkeillu erilaisia pleksejä ja kuten aikasemmin kirjotin, niin kypärämelua mielestäni on, oli sitten päässä S1, C3 tai joku muu, jopa tallista löytyvään halpis Bayardiin ei hirvittävästi eroa ole noilla "hiljasilla" kypärillä. Siis kun ajelen omalla mp:llä.

Viime kesänä heitin pienen lenkin naku-jammulla, tais olla joku 600 FZ tms. Pystympi ajoasento eikä pleksejä edessä. Silloin huomasin, miten hiljanen C3 on :D

Eli kyllä ne pyörteet tms mitä esim Busan pleksistä pyörii kabiiniin, aiheuttavat melua enemmän ja vähemmän kypärässä. Ja tietysti ajoasentonto on enemmän etukeno, joten kait silläki on merkitystä.

JMH sanoi:
Pari lisäkriteeriä unohtui:

1: DD-lukko
2: umpikypärä

Ja nämä jo aiemmin mainitut
3: integroitu aurinkovisiiri
4: pinlock

Jo vain, X-Lite täytti kriteerit, mutta unohdin vielä yhden ilmiselvän. Se ei saatana istunut mun päähän.:D

Stormilla tuli pyörähdettyä. Paha homma, kun vierastan noita pikalukkoja. Ne ei tunnu käytännöllisiltä, kun itse pidän DD-lukkoa koko ajan kiinni. Remmin vain kiristää yhdellä vedolla, kun on vetänyt potan päähän. Toinen juttu on se, etten halua sitä pikalukon mötikkää leuan alla.

Jatketaan...

JMH sanoi:
Jo vain, X-Lite täytti kriteerit, mutta unohdin vielä yhden ilmiselvän. Se ei saatana istunut mun päähän.:D
Mitäpä jos unohtaisit tuon aurinkovisiirin ja ratkaisisit asian toisella tapaa:
Arain potta + fotokromaattinen pinlock + sunax aurinkovisiiri.
Varmasti turvallinen kypärä ja tarpeesi tulisi täytettyä.

Back