• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärä johon mahtuu rillit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olisko ehdotuksia kypäristä joihin mahtuu silmä/aurinkolasit kunnolla sisälle, ku ei näin siitospölyaikana viittis käyttää piilareita koko aikaa. Pikainen tutkimusretki nettiin toi esiin SHOEI RAID2 mallin. Mainostivat ainakin notta mahtuis klasit mukaan.  
eek.gif

No on mulla arskat ollu raidII:sessa, ja ihan hyvin mahtu.. tosin niitäkään ei enää tartte kun on peilivisiiri
wink.gif

Mutta mee vaan kauppoihin testaamaan, silleen se selviää
smile_org.gif

SHOEI XR800,, Lasien kanssa ei mitään ongelmia
Aurinkoisina päivinä iridium visiiri ja hyvin näkee..

Itellä Shoein XR1000 ja ei mitään ongelmia käyttää laseja tuon kanssa. Lasit menee helposti päähän ja ei tunnu sen kummoisemmalta ajon aikana. Ja itse kypärähän on tosi hyvä !

Käy kaikkiin pottiin !!

Mikäli sangan pää ei mene korvan takaa liian kauas ja näin ollen "sanka puristaa" ohimolta. On halpis jos toinenkin ja schuberth. Kaikkiin samanlailla mahtuu arskat / silmiklasit.

Arskat olen modannut katkaisemalla sangasta 1-2 cm pois ja suoristanut pään. Toimii.

Avattavahan silmälasien käyttäjälle ehdoton,itellä schuberth C2;n,laseja ei tartte ottaa pois kun laittaa tai ottaa kypärän päästä ja kypärään intekroitu aurinkovisiiri(toimii vivusta),helppo ja kätevä,muuta kannata ajatellakaan....
cool.gif
itelläkin ensimmäisenä oli shoei raid ja tuskastuin kun lasin sankoja saipi tukkia eikä hyvin milloinkaan/hankalaa varsinkin kun kypärähuppu,rikoin yhdet lasitkin sen kans,,,,muijalle shoein annoin...
062802moto_prv.gif

kaikkiin on käyny???
tosin nykyinen avattava nolan 102 on siitä erinomanen ettei tarvi vexlata niitten riilien kans.nääs kun voit pukee ja riisua potan lasit päässä.  ne kun aika helposti putoo katuun siinä pukemisoperaatiossa, eikä ehkä säily ehjänä( jollekin on kuulemma käyny niin)..
cool.gif

edit: kokeilin kaikkia kalliita suupertteja, mut pää sen ratkasee,..joku sopii, joku ei
033102beer_1_prv.gif

Kaikkiin on käynyt, mutta ei minkälaiset sangat tahansa. Kannattaa ottaa kypärä mukaan laseja valitessa.

SHOEI RAID1. Ja rillit jokapäiväisessä ajossa. TOIMII. Hinta/laatusuhde potta kyseessä. Raid2 myydään nyt kaupoissa, en osaa sanoa siitä mitään. Tuskin se ny huonommaksi on mennyt.

ARAI RX-7 Corsair, ei mitään ongelmaa rillien kanssa. Tosin kannattaa katsoa myös rillien sankoja jos ovat kovin massiiviset, ne voi tuottaa probleemaa.
smile_org.gif

Itse käytän laseja aina ajaessani ja kypäränä toimii Shoein XR-1000. Ei mielestäni minkäänlaisia ongelmia lasien käytössä ja sen lisäksi pehmusteissa oleva "silmälasiura" tekee lasien päähän pistämisen kypärän ollessa päässä paljon helpommaksi. Samaten kuin lasit pysyvät uran ansiosta hyvin paikoillaan.

Arai chaserissa istuu myös hyvin mutta lasien päähän laitto vaatii tarkkuutta, tuntuu olevan hankala laittaa lasit korvan taakse tai sitten mä en vain osaa
wink.gif

Back