• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärä ja kammo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Psyykkeestähän se on kiinni. Totuta itsesi siihen kypärään, vaikka telkkaria istuessa pidät kypärää päässä. Koitat saada huomiosi kiinnitettyä johonkin muuhun. Koska tosiasiahan on se, että se kypärä ei kutistu ja sieltä kyllä saa happea.
Mää olen tän kannalla kans.

Mitä mulla aikoinaan oli avattavia suubärttejä, niin ei ne kovin äkäseen auenneet... Ja jos puhutaan paniikista/paniikkikohtauksesta, niin en kyllä lähtis liikenteeseen pelleilemään ko. asian kanssa.

OT: hauskin mitä olen kuullut avattavan kypärän helppoudesta on, että voi käydä maksamassa bensat huoltamon sisällä tarvitsematta riisua pottaa.
No heh, minä olen joutunut _ainakin_ neljästi puhallusratsiaan
ja avattava kypärä on palkinnut joka kerta. :-)
En tiedä miksi noin paljon, mutta on vaan osunut kohdalle.
Siis sellaisia, jossa pysäytetään kaikki tiellä kulkijat.
No minusta umpikypärän pois ottaminen ei ole kovin työläs operaatio, kummassakaan tapauksessa. Eikä minua tietystikään haittaa, miten kukin tuntee ja toimii.
Mulla ainakaan ei ole vaikeuksia tuottanut maksaa bensoja kypärä päässä... Puhallusratsioiden kesto bongarinakaan en ole kypärää riisunut veke.

edellä tuli jo kaikki vastaukset, joten siitä vain erilaisia pottia sovittelemaan. jos kammo on ns. normaalielämää haittaavaa, niin psykiatrin pakeille mars tai sitten jonkun hypnologin. olen nähnyt useita ahtaanpaikankammoisia ihmisiä jobikseni. joillekin kevyt lääkityskin on tuonut avun. sellainenkin vaatii totuttelua. crossipotta voisi olla tarpeeksi avara. tai miksei tuollainen shuberthin poliisimallinen kypärä. mulla on sellainen avattava suupertti ihan kätevyyssyistä-on helpompi panna nuuska huuleen ja helpompi räkiä tai oksentaa. myös syöminen tai huikka onnistuu paremmin. siis vesihuikka. senkun sputtaa ja matka jatkuu taas. myös puhallusratsia on kätevämpi ohittaa avattavalla. tai normaali ratsiakin. jotkut tupakkamiehet kans tykkäävät kun voi tuprutella kuuppa päässä. samoin huutaminen on kuuluvampaa kun avaa ruukun. jne. monta etua on moisesta. suupertissa on lisäksi erinomainen aurinkovisiiri ja sumu-sadeasento visiirissä.
biggrin.gif
Taidatkin tehdä kaiken kypärä päässä.
biggrin.gif
biggrin.gif

Back