• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärä alle 200€

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käytiin just sovittamassa eräässä liikkeessä Raidia ja hyvä oli. Nyt tilaus kehiin ja rahaa säästyy n. 100€ tingattunakin.
thumbs-up.gif
Hyvä valinta. Sen rillipakon takia hommasin samanlaisen, tosin ei kaduta. Ainut moite on tuuletuksen heikkous helteellä ja se huurtuminen, tosin luulen että vastaavissa potissa on samat onkkelmat. Tuossa sharkissa tosin on joku huurtumisen esto sydeemi.
thumbs-up.gif

Kun täällä kaikki tuntuvat olevan samaa mieltä Shoei Raidin hyvästä laadusta (on kauan sitten Shoei pelastanut naamavärkin ja ehkä hengenkin!) tarjoan ostettavaksi muutaman kerran päässä olleen pottani koko L (58-59). Ostin 2004 loppukesällä ja käytetty n. 5 kertaa.  Metalliväri tummanpunainen, pinlock visiirillä.
Aivan uudenveroinen, mukana suojapussi.
En tarvitse kun ajelen customilla enimmäkseen Shoei J-Gear päässä!
Shoei Raid 1 sopii tosiaan hyvin jos on rillit (ei mulla) tai aurinkolaseja pitelee. Kokeilin silloin ostaessani myös sitä avattavaa mallia ja siinä otti ainakin mulla leuka kiinni vaikka en mikään "Leuka-Mononen" olekaan!
lookaround_orig.gif

Hinta 200 euroa ja potta on Torniossa.
P. 0400-895901 tai laittakaa sähköpostia (tiedot löytyy yhteystiedoista)
14.3.2006 HUOM! On vielä hyllyssä jos jotain kiinnostaa!

Ei siinä HJC "mopo" kypärässä mitään vikaa ole hyvin se vielä 300 vauhdissa päässä pysyy.

Ainut moite on tuuletuksen heikkous helteellä ja se huurtuminen, tosin luulen että vastaavissa potissa on samat onkkelmat. Tuossa sharkissa tosin on joku huurtumisen esto sydeemi.  
thumbs-up.gif
hommaa pin lock! itse ostin viime keväällä arai condor vai mikä se nyt oli, 285e, joku 2004 malli, jälkeenpäin pin lock:in. 2 reikää piti porata visiiriin, ei paha homma hinta tais olla reilu20e. Olen erittäin tyytyväinen ollut.

Ja ainakin pro grip:iltä on vastaava, mutta se liimataan paikoilleen, eli asennus on vieläkin helpompaa, hinta alta20e.
sen vaan tarkista että jää tarpeeksi välystä, etei ota tivisteisiin kiinni.

Ei siinä HJC "mopo" kypärässä mitään vikaa ole hyvin se vielä 300 vauhdissa päässä pysyy.
Juu HJC:n maine taitaa olla mopokypärä, kyllä sieltä hyllystä löyty joka lähtöön ja edullista, olisin voinut ostaa mut ostin jo arain.
HJC:t pyörineet päässä jo vuosikausia, eikä valittamista. Ei ollut mopopotan maineessa 90-luvulla ainakaan, kuka lienee sen keksinyt? Viimeisimmän ostin TÄÄLTÄ, kokomustana tottakai ja alle 200€:n jäi, mitä lie Suomessa?

Joo äkkiä vaan jostain alennuksesta joku kunnon kypärä. Ei tuohon hintaan muuten kannata ostaa edes pelkääjälle pottaa. Valitse - sikäli jos mahdollista - sellainen, jota voisit itsekin käyttää. Ei kyyditettävän kypärässä kannata säästää yhtään sen takia jos käyttö on vähäisempää. Uskon, että yhtä tärkeä se on kupoli kyyditettävälläkin.

Ja tämähän on vaan mun mielipide. Saatan olla väärässäkin...

Jos ei olisi rahasta kiinni, niin tottakai ostaisin Arain RX7, kahta eri väriä vielä, mutta kuljetusalalla ei toi esimiesten palkka ole mikään tähtitieteellinen, joten jostain tarttee tinkiä. Lisäksi tämä harrastus tulee vielä viemään tänä keväänä aika kasan lateja, koska pitää uusia muutakin ajokamaa ja pyörääkin hieman virittää. Sitten muut menot vielä päälle.. Ja kyllähän toi Shoei Raid on aika perkeleen hyvä potta, kun sen vielä tohon hintaan saa.

4mc myy Vemaria, oon ollut tosi tyytyväinen.
062802jumpie_prv.gif

Ei oo ihan heti vaihtumassa merkki mihinkään muuhun.
Mulla on Vemar (vähä karvalakimpi) myös pelkääjälle (tosin eipä siellä koskaan kukaan istu, mutta varuiksi on potta, vaikka itelle jos ykköselle käy jotain), sattui Saksasta tarttumaan TODELLISEEN alehintaan (50€) matkaan.

Jos ei olisi rahasta kiinni, niin tottakai ostaisin Arain RX7, kahta eri väriä vielä, mutta kuljetusalalla ei toi esimiesten palkka ole mikään tähtitieteellinen, joten jostain tarttee tinkiä. Lisäksi tämä harrastus tulee vielä viemään tänä keväänä aika kasan lateja, koska pitää uusia muutakin ajokamaa ja pyörääkin hieman virittää. Sitten muut menot vielä päälle.. Ja kyllähän toi Shoei Raid on aika perkeleen hyvä potta, kun sen vielä tohon hintaan saa.
Tingi ennemmin siitä pyörän virittelystä, kuin hyvän kypärän ostamisesta.

Tingi ennemmin siitä pyörän virittelystä, kuin hyvän kypärän ostamisesta.
baaa.gif
Ei voi enää tinkiä, kun osat ovat hankittu.
biggrin.gif
Mielestäni tuo Shoei on jo sitä kypärien premium-luokkaa, ja vielä kun tuohon hintaan saa.

Mielestäni tuo Shoei on jo sitä kypärien premium-luokkaa, ja vielä kun tuohon hintaan saa.
Sitähän se on. On tainnut jonkun testinkin joskus voittaa. RAID on tosi hyvä kypärä, ei ihan paras, mutta erittäin hyvä. Ilmastoitia voisi hieman parantaa, mutta pinlock-visiirillä poistuu huurtuminen. RAID on hyvä kypärä, ei se tee siitä huonoa, jos poistoerästä löytyy sopiva halvalla, tosin vanhalla värityksellä. On Shoeilla myös niitä kalliimpia malleja, mutta ei ero ole riittävän suuri, jotta sellaisen ostaisin. RAID on riittävän hyvä ja yhdessä kolarissa itse toimivakse testattu. Hienokin se on, pääosin sen sisäpinnasta kiinnittyvän visiirin takia, kun ei tule niitä tyhmiä "poskipaloja".

Mlol.deestä tilasin Raidin itellekin jokin aika sitten, pikalukolla oli. Mihinkäs väritykseen päädyit?

Kypärä saapui eilen ja jälleen kerran Mlol hoiti homman niinkuin pitää. Väritys on "Wild" eli punamustasinihopea. Samaan konkurssiin tuli myös tumma visiiri.

Back