• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kynnys lähteä karkuun v.s. kortinmenetys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rolcen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kynnys lähteä karkuun? - v.s. kortinmenetys

• Aina pitää koittaa,riskeistä huolimatta!

Ääniä: 0 0,0%
  • Jos on tuttu seutu,alla sopiva pyörä ja poliisilla "maijja" yms.

Ääniä: 1 33,3%
  • Harkitsen tilanteen mukaan,mutta todennäköisesti ei.

Ääniä: 2 66,7%
  • Ei koskaan! Kärsin kuin mies!

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    3
En mää tolla karkuun pääsiskään
tounge.gif
. Mut en ees koittais.

Tilanteen mukaan mennään todennäköisesti pysähdytään, saattaa olla toisin jos ei ole oma paikkakunta vauhtia tarpeeksi (x2) ja kilvet pysyny piilossa, omalla kunnalla en aja karkuun kuin kilvettömillä peleillä. Hups kyllä sitä omallakin pyörällä on tullut "karkuun" ajettua "epähuomiossa" muutamia kertoja ns. laillisia nopeuksia tekemättä mitään tyhmää ainoastaan sievästi valiten reitin sillai että ei vilkkumiehet pääse perässä ja että eivät ajattele että tosissani niitä karkuun yritän
nixweiss.gif

EN YMMARRA! Mita tekemista on munan kanssa tai miehuuden silla jos ottaa isot sakot eika yrita valttaa niita. Ne jotka on sita mielta varmaan maksaa verojakin tarkoituksella mahdollisimman pienilla vahennyksilla -Tosimies maksaa 50 prossaa ja munattomat 30 jos tehdaan toita niin karsitaan eika pelata turhilla vahennyksilla, saatana- Tottakai on tilanteita jossa karkaaminen on tyhmaa, hidas mopo, kilvet nahty, huono paikka tai muuten suuri tod.nak jaada kiinni. Mutta jos on esim mahdollisuus 10 prosenttia jaada kiinni ja 90 prosenttia paasta pakoon niin miksikas ei sita tekis. Itse olen selvinnyt useilta sakoilta tilanteissa joissa Magnaman ja muut tosimiehet olisivat maksaneet rahaa ja seisottaneet kesan mopoa tallissa. Mites se meni... Tyhma maksaa enemman, viisas paasee vahemmalla
biggrin.gif

EN YMMARRA! Mita tekemista on munan kanssa tai miehuuden silla jos ottaa isot sakot eika yrita valttaa niita. Ne jotka on sita mielta varmaan maksaa verojakin tarkoituksella mahdollisimman pienilla vahennyksilla -Tosimies maksaa 50 prossaa ja munattomat 30 jos tehdaan toita niin karsitaan eika pelata turhilla vahennyksilla, saatana- Tottakai on tilanteita jossa karkaaminen on tyhmaa, hidas mopo, kilvet nahty, huono paikka tai muuten suuri tod.nak jaada kiinni. Mutta jos on esim mahdollisuus 10 prosenttia jaada kiinni ja 90 prosenttia paasta pakoon niin miksikas ei sita tekis. Itse olen selvinnyt useilta sakoilta tilanteissa joissa Magnaman ja muut tosimiehet olisivat maksaneet rahaa ja seisottaneet kesan mopoa tallissa. Mites se meni... Tyhma maksaa enemman, viisas paasee vahemmalla  
biggrin.gif
Näin on, joillain on ihme kuva "tosimiehestä"  
biggrin.gif
 Aivoton pelle, joka maksaa mukisematta ylisuuria sanktioita, ja KÄRSII kuin mies? Onko se tosimies joka kärsii mahdollisimman paljon, vaikka rike olisi mitätön?

biggrin.gif
 Aivoton pelle, joka maksaa mukisematta ylisuuria sanktioita, ja KÄRSII kuin mies? Onko se tosimies joka kärsii mahdollisimman paljon, vaikka rike olisi mitätön?
Kysymys ei mielestäni ole "tosimiehestä" tai sen määritelmästä, vaan siitä että aikuinen vastaa tekemisistään kuten aikuisilla tapana on.

biggrin.gif
Kysymys ei mielestäni ole "tosimiehestä" tai sen määritelmästä, vaan siitä että aikuinen vastaa tekemisistään kuten aikuisilla tapana on.
Tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että jotkut mieluummiin ajavat karkuun, kuin hyväksyvät liian suuret rangaistukset ja/tai kärsivät kohtuuttoman paljon rikkeeseen nähden.

Aikuisten kannattaa ajatella omilla aivoillaan. Kaikki rangaistukset eivät välttämättä ole aina oikeutettuja tai suhteutettu järkevästi tekoon nähden.

Sehän on selvää, että lammasmainen kansa tykkää ajetella niin, että "ylhäältä" käsin annetut rangaistukset, lait ja säädökset ovat aina oikein, vaikka niin ei _todellakaan_ aina ole. Säälittävää sinänsä, että eletään sen varassa, että "kyllä yhteiskunta pitää huolen, se on aina oikeassa". Kyky omaan ajatteluun ja itsenäisiin päätöksiin on mennyt, eikä osata edes kritisoida selviä epäkohtia.

Pitäiskö aina ajeluiden jälkeen mennä kyttikselle ja tilittää rikkeet ja luovuttaa kortti asemalle..(ylinopeus, etupyörä ylöskytkettynä jne..).
Tosimieshän tekisi näin jos oikeasti sanoo vastaavansa tekemisistään.

Eihän tuollainen silmänpalvonta (että kärähtäessä ollaan nöyriä) ole tosimiehen käytöstä ollenkaan. Lammas toimii noin.

Niin kuin taisin aiemmin tähän ketjuun kirjoittaakin, etten oikein hyväksy sellaista vaarallista takaa-ajo meininkiä.
Jos taas sattuu pandavaunu tulemaan vastaan ja poijjaat alkaa sitä laiskasti vekslaamaan ympäri jossain korpitaipaleen pätkällä, en miellä, että mulla olisi joku velvollisuus jäädä hidastelemaan, jos alunperinkin on ollut kiire menosuuntaan. Tulkoot perässä jos on asiaa, hehän ne kansaa palvelevat. Kyllä minä ainakin pysähdyn kun selkeästi pysähtymismerkkiä näyttävät.

Kaikilla vaan ei ole selkärankaa, osa ei edes ymmärrä mikä sellainen on. Yleensä nämä samat ihmiset ovat selkärangatomia tyhjän ruikuttajia.

Pitäiskö aina ajeluiden jälkeen mennä kyttikselle ja tilittää rikkeet ja luovuttaa kortti asemalle..(ylinopeus, etupyörä ylöskytkettynä jne..).

Eihän tuollainen silmänpalvonta (että kärähtäessä ollaan nöyriä) ole tosimiehen käytöstä ollenkaan. Lammas toimii noin.

Niin kuin taisin aiemmin tähän ketjuun kirjoittaakin, etten oikein hyväksy sellaista vaarallista takaa-ajo meininkiä.
Jos taas sattuu pandavaunu tulemaan vastaan ja poijjaat alkaa sitä laiskasti vekslaamaan ympäri jossain korpitaipaleen pätkällä, en miellä, että mulla olisi joku velvollisuus jäädä hidastelemaan, jos alunperinkin on ollut kiire menosuuntaan. Tulkoot perässä jos on asiaa, hehän ne kansaa palvelevat. Kyllä minä ainakin pysähdyn kun selkeästi pysähtymismerkkiä näyttävät.
Samat on ajatukset ehkä muillakin.. Tilanteen mukaan, ei suinkaan niin, että aina karkuun, paikasta tai ajasta välittämättä.

Kaikilla vaan ei ole selkärankaa, osa ei edes ymmärrä mikä sellainen on. Yleensä nämä samat ihmiset ovat selkärangatomia tyhjän ruikuttajia.
Selkärangaton tyhjän ruikuttaja; ruikuttaa jatkuvasti muille rikkeistä, joihin itse usein syyllistyy. Ruikuttaa lisäksi olemattomista ongelmista, eikä ymmärrä keskittää ylimääräistä energiaansa oikeisiin ongelmiin.

Selkärangaton tyhjän ruikuttaja; ruikuttaa jatkuvasti muille rikkeistä, joihin itse usein syyllistyy. Ruikuttaa lisäksi olemattomista ongelmista, eikä ymmärrä keskittää ylimääräistä energiaansa oikeisiin ongelmiin.
Ja sun sitte piti ilmottautua heti...
biggrin.gif

Ja sun sitte piti ilmottautua heti...
biggrin.gif
Kyllä mulla oli joku ihan muu ehdokas tuohon  
wink.gif

Eikö yhtään eräillä sankareilla kellot soi, kun on itse ajanut toistuvasti ylinopeutta, ja kehtaa RUIKUTTAA em. asioista muille? Joku on jopa myöntänyt ajaneensa kännissä, ja silti tuntuu olevan varaa moralisoida..

Eipä se "karkuunlähtö" välttämättä edes edellytä minkäänlaista ylinopeutta. Jonkun koppiauton kääntämiseen jo menee niin paljon aikaa, että voipi köröötellä ihan rauhassa nopeusrajoitusten mukaan. Minkäs sille sitten voi jos sitten kohdalle sattuu joku kiva sivutien risteys ja saa päähänsä käydä tutkimassa, että mitäköhän sieltäkin löytyy.
biggrin.gif

On kyllä taas sellanen jeesusteluketju, ettei mitään rajaa...

Samat on ajatukset ehkä muillakin.. Tilanteen mukaan, ei suinkaan niin, että aina karkuun, paikasta tai ajasta välittämättä.
Näin suunilleen. Jos aletaan maijaa takapeileissä jarruttaan, niin en jäis ootteleen. Ois selkärangatonta pelleilyä, ja vastuutonta, viedä kotiin vaimolle joku 600€ sakko jos siitä välttyis parinkymmenen sekunnin kiihytyksellä. Jos taas mp-poliisi alkais jarrutteleen niin ois ehken arveluttavaa koittaa karkuun, meikän taidoilla ois vaara että perhe jäis isittä. Tai sitten todennäkösemmin isi jäis kiinni alta aikayksikön.

suht asiallista ajoo oli tos vihticity videos kaveril ennen takaa-ajoo.. jos poliisit ei olis lähteny perään ni luultavasti olis monelta vaaratilanteelta ja tuolta kuolemalta vältytty.. ilmeisesti mp kuski joka ajoi hieman yli rajoitusten oli yks suomen vaarallisimmista ihmisistä..

No toi karkuun ajo on kokeiltu jo -79 vuonna,kyllähän siitä aikanaan kortin menetys seuras ja silloin markkamääräiset tuntuvat sakot.Vaikka olenkin ikuinen pojankloppi,niin ihan pienen pieni järjen hiven on mailmalta kertynyt korvien väliin.

Pahimmassa tapauksessahan voi sattua vaikka se pahin,mitä tapahtui viime kesänä pohjanmaalla.Se yksi kondominsisältö jätti pari lasta isättömäksi ajettuaan polliisin yli.Ja taatusti myös ko. kaverilla on surkeeta elää asian kanssa  
nixweiss.gif

No toi karkuun ajo on kokeiltu jo -79 vuonna,kyllähän siitä aikanaan kortin menetys seuras ja silloin markkamääräiset tuntuvat sakot.Vaikka olenkin ikuinen pojankloppi,niin ihan pienen pieni järjen hiven on mailmalta kertynyt korvien väliin.

Pahimmassa tapauksessahan voi sattua vaikka se pahin,mitä tapahtui viime kesänä pohjanmaalla.Se yksi kondominsisältö jätti pari lasta isättömäksi ajettuaan polliisin yli.Ja taatusti myös ko. kaverilla on surkeeta elää asian kanssa  
nixweiss.gif
Meinaatko, että jos joku teini ajaa kännissä poliisin yli, niin kaikki pakoon ajelevat tekee mahdollisesti samoin?

Eihän tuo sinällään liittynyt siihen, että ajoi pakoon. Kännissä kohelsi ja ajoi poliisin kuoliaaksi. Kaksi eri asiaa. Taatusti olisi ihan yhtä surkea olo, vaikka ei olisi pakoon ajanutkaan, jos ajaa kännissä poliisin yli.

Eiköhän tuossa juuri mainittu, että karkuunajelu käy monilla nykyrangaistuksilla mielessä, jos aika ja paikka ovat pakoonlähdölle sopivat.

mitenkään sormella osottamatta ketään ,mutta onko osa noista kommenteista kirjoitetettu ihan tosissaan?

viidakon vanha sanonta...

sutta pakoon,karhu vastaan
crazy.gif

Back