• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kynnys lähteä karkuun v.s. kortinmenetys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rolcen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kynnys lähteä karkuun? - v.s. kortinmenetys

• Aina pitää koittaa,riskeistä huolimatta!

Ääniä: 0 0,0%
  • Jos on tuttu seutu,alla sopiva pyörä ja poliisilla "maijja" yms.

Ääniä: 1 33,3%
  • Harkitsen tilanteen mukaan,mutta todennäköisesti ei.

Ääniä: 2 66,7%
  • Ei koskaan! Kärsin kuin mies!

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    3
Miksi pitäisi tehdä sellainen liikennerikkomus tahallisesti että siitä seuraa kortin menetys?
omg.gif

Miksi pitäisi tehdä sellainen liikennerikkomus tahallisesti että siitä seuraa kortin menetys?
omg.gif
Ehkä ihan vaan sen takia, että se on niin helvetin kivaa.
wink.gif
Tarkotan nyt siis lähinnä ylinopeutta turvallisessa paikassa ja pientä kikkailua.
biggrin.gif

Edit: Niin, ja itse aiheeseen oma mielipiteeni. Oon sen verran kieroon kasvanut, etten hyväksy täysin kohtuuttomia rangaistuksia, sanoi laki siihen nyt mitä tahansa. Mun mielestä nää ylinopeussanktiot on täysin kohtuuttomia nykyään. Eli jos on sen verran ylinopeutta, että kortti ois lähdössä, niin en välttämättä pysähdy. Tilanteen tietysti otan huomioon tässäkin, eli arvioin tämän karkuunpääsyn mahollisuudet ja toimin sen mukaan.

Eli radalla tai muulla suljetulla alueella. Mutta eihän se silloin ole liikennerikkomus eikä näin ollen ole pelkoa kortin menetyksestä.
tounge.gif

Joo minä ainakin pysähdyn aina kun poliisit tulee vastaan ja alan valmiiksi ruuvaamaan kilpeä ja mökäpönttöä irti, vaihdan bootsit lenkkareihin ja otan langattoman yhteyden pankkiin kulutusluoton järjestämiseksi..

Eikös tässä äänestyksessä ollut kysymys siitä, että JOS OLISI KORTTI VARMASTI LÄHDÖSSÄ niin pysähtyisitkö?

Jos on tuttu mesta, niin tottakai..

Tutulla mestalla tarkoitan, että tuntee hyvät pyörätiet, sillat ja yleensäkin, mihin  autolla ei pääse. Sillonkun on tollanen mesta etukäteen tiedossa, niin ei siinä joudu oikeestaan edes ajamaan haneen, kun ne jää kuitenkin siihen.
cool.gif
Kannattaa muuten katsoa netistä se suomalaisen cebarikuskin takaa-ajo ja sen päättyminen. Kuvattu poliisiautosta.
Alkoi juuri mainitsemallasi tavalla. Luuli poliisiauton jäävän betoniporsaiden taakse, mutta toisin vaan kävi.  
confused_orig.gif
Tuolla videolla, jos ei oteta huomiin cebarikuskin olematonta ajotaitoa, silmään sattuu POLIISIEN ITSE AIHEUTTAMAT VAARATILANTEET! Kiinnittäkääpä huomio vaikka auton nopeuteen kevyen liikenteen väylällä ja niissä parissa pimeassä ohituksessa. Oliko vaarallista oliko? Miten olisi pandamobiili pysähtynyt jos joku lapsi olisi tullut samalle kävelytielle pyöränsä kanssa. Olisiko se kuitattu vain paskana säkänä ja penska laitettu seurakunnan multiin?

Itse olen sitä mieltä, että ko. poliisipartio syyllistyi itsekin TÖRKEÄÄN LIIKENTEEN VAARANTAMISEEN. Jätkät oli takaa-ajon adrenaliinikiksien vaikutuksesta ihan kuutamolla  
veryangry.gif
Joo, jepet sai rekkarin ylös jo heti Porintieltä kääntyessä Koivissillalle. Tottakai varmuus siitä kuka ajoi olisi jäänyt epävarmaksi, mutta aika monelta pojan koltiaiselta saadaan kuulusteluissa puristettua totuus enemmin tai myöhemmin.

Sinänsä jos pyöräkuski olisi osannut yhtään ajaa ei tuostakaan videosta olisi katsomisen arvoista materiaalia enää sen Vihdin keskustan jälkeen.

Bomberin puolellahan oli tyyppi kertonut, että hän ei tajunnut mistä asti mondeo oli roikkunut perässä ja minkälaisen lukeman olivat mitanneet, joten porintieltä kääntyessä koivissillalle päätti karistaa jepet näkyvistä. Tuossa tilanteessa en tosin ymmärrä päätöstä kun kilpi on nähty, takarengas kankailla jne.. lähteä karkuun..
omg.gif

Nythän kuitenkin poliiisin signaali videon katselijoille on, että kiinni on saatava hinnalla millä hyvänsä, vaikka rekisteri tunnistettiinkin..(voidaan siis käsittää, että hommasta saattaisi siis kuitenkin päästä kuin koira veräjästä, jos ei jää kiinni itse teosta).

Jos taas kaveri olisi haettu kotoa ja kuulusteluiden jälkeen murtunut->seuraukset, olisi pelko seuraamuksista seuraavan kerran vastaavassa tilanteessa suurempi. Nythän jäi vielä mahdollisuus, että mitä jos ensi kerralla osaan ajaa vähän kovempaa..
wink.gif

Getaway in Vihticity

Tutulla mestalla tarkoitan, että tuntee hyvät pyörätiet, sillat ja yleensäkin, mihin  autolla ei pääse. Sillonkun on tollanen mesta etukäteen tiedossa, niin ei siinä joudu oikeestaan edes ajamaan haneen, kun ne jää kuitenkin siihen.
cool.gif
Kannattaa muuten katsoa netistä se suomalaisen cebarikuskin takaa-ajo ja sen päättyminen. Kuvattu poliisiautosta.
Alkoi juuri mainitsemallasi tavalla. Luuli poliisiauton jäävän betoniporsaiden taakse, mutta toisin vaan kävi.  
confused_orig.gif
Tuolla videolla, jos ei oteta huomiin cebarikuskin olematonta ajotaitoa, silmään sattuu POLIISIEN ITSE AIHEUTTAMAT VAARATILANTEET! Kiinnittäkääpä huomio vaikka auton nopeuteen kevyen liikenteen väylällä ja niissä parissa pimeassä ohituksessa. Oliko vaarallista oliko? Miten olisi pandamobiili pysähtynyt jos joku lapsi olisi tullut samalle kävelytielle pyöränsä kanssa. Olisiko se kuitattu vain paskana säkänä ja penska laitettu seurakunnan multiin?

Itse olen sitä mieltä, että ko. poliisipartio syyllistyi itsekin TÖRKEÄÄN LIIKENTEEN VAARANTAMISEEN. Jätkät oli takaa-ajon adrenaliinikiksien vaikutuksesta ihan kuutamolla  
veryangry.gif
Juu, tein itsekin saman havainnon...

Tutulla mestalla tarkoitan, että tuntee hyvät pyörätiet, sillat ja yleensäkin, mihin autolla ei pääse. Sillonkun on tollanen mesta etukäteen tiedossa, niin ei siinä joudu oikeestaan edes ajamaan haneen, kun ne jää kuitenkin siihen.
cool.gif
confused_orig.gif

veryangry.gif
Kirjoituksesi mukaan adrenaliinikiksin johdosta ollaan ihan kuutamolla. Siten myös reippaasti ajeleva tai karkuun lähtevä vetopoju on ihan kuutamolla.

Todennäköisesti en lähde mutta mielessä on kyllä käynyt. Ja kyllä ylinopeudesta saatavat rangaistukset ovat täysin kohtuuttomia verrattuna muihin rikoksiin. Joko muiden rikosten rangaistuksia pitäisi radikaalisti nostaa tai sitten ylinopeudesta saatavia rangaistuksia laskea. Paras olisi varmaan tehdä molempia mutta eihän se ole mahdollista kun ylinopeus tuo niin paljon rahaa kassaan.

Aina sitä tulee katsottua peiliin kun poliisiauto tulee vastaan, vaikka ei ylinopeutta olisikaan. Vielä ei ole jarruvalo syttynyt, mutta kyllä se tilanne vaikuttaa päätökseen. Jos ylinopeutta alle 20km/h niin pysähdyn, jos yli, niin kynnys pakoonlähdöstä laskee.

cool.gif
confused_orig.gif

veryangry.gif
Kirjoituksesi mukaan adrenaliinikiksin johdosta ollaan ihan kuutamolla. Siten myös reippaasti ajeleva tai karkuun lähtevä vetopoju on ihan kuutamolla.
Tämä koko kysely on kyseenalainen
nixweiss.gif
....EIHÄN KUKAAN tietenkään karkuun posliineja lähde
sport05.gif

Kyllähän tätä foorumia muutkin seuraa, kuin mopoilijat, viittaan pk-ajeluihin
062802moto_prv.gif

Jep mutta ei kai kukaan selväjärkinen karkuun lähde, kun jepet on jo
033102ass_1_prv.gif
kiinni?
confused_orig.gif
? ....ja tosiaan vaaransivat todella turhaan useasti itse takaa-ajossa, kun mopon kilvet oli jo nähty.
Oliko tarpeellista jatkaa takaa-ajoa ja saada poika ajamaan ulos hengen uhalla, jokainen vetäkööt johtopäätökset itse
crazy.gif

Tilanteen mukaan harkitaan
biggrin.gif

Eli jos on ns. normaali ylinopeusratsia, missä siis olen ajanut tutkaan aiemmin ja konstaapeli seisoo lentopallomaila ojossa tienposkessa pysäyttämässä --> pysähdyn.

Jos taas ajelen liian ripeesti maantiellä tms. ja tulee koppimopo vastaan, ja kohtaamisen jälkeen huomaan peileistä maijan jarruvalojen palavan --> sillon mennään niin että soi!!
baaa.gif
033102bebe_1_prv.gif
Juu tiedän, tyhmää..
withstupid.gif
Tätä ei ole kuitenkaan tarttenu vielä koskaan toteuttaa, ja toiv. ei tarttekaan
smile_org.gif

Autolla muka lähdin joskus karkuun, poliisit tutkasivat vastaan ja saivat vauhdiksi 50:n alueella 66. En oikeestikaan huomannut kun kääntyivät perään, ajelin vaan normaalisti kotiin ja polliisit perässä vilkut päällä. Onneksei sentään pillit päällä (okt -alue parikymmentä vuotta sitten).
Yllättävän moni naapurikin oli herännyt noihin vilkkuihin kun kuittia kuului jatkossa mutta varsinainen tilanne meni ohi ihan OK, olisivat muikkaria vaan polliisit antaneetkin mutta kun luulivat että lähdin karkuun niin tulivat perään. Taisi jäädä se muistutuskin antamatta ainakin kirjallisena, ei jaksa sitä enää muistaa.

Voi ei onko joku tehnyt näin
omg.gif
aijaijai
tounge.gif
voihan sitä vaan kääntyy ympäri ja :cruising:tai sitten
buttrock.gif
ettei tarttis
kynttila.gif
jottei käy
withstupid.gif

Back