• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kymysys kerrostaloasukkaille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wille-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Talon päädyssä polkupyörien kans sovussa keskenään, eikä kukaan vielä valittanut
thumbs-up.gif
vanhemmat herrasmiehet tulee juttusille ja muistelevat omia "jawa" ja "pannoonia" aikoja, ei ollut ajopukuja tai kypäriä, kesät talvet vedettiin rystyset valkeina pitkin maita ja mantuja.... Siitä
bowdown.gif
heille...
tounge.gif

Meillä on onneksi erittäin motoristimyönteinen taloyhtiö, joten ongelmia ei ole odotettavissa. Sain vielä sovittua naapurin kanssa että voin pitää mopo heidän parkkiruutunsa reunassa, ihan oman ikkunan alla. Edellisen asunnon pihalla piti vähän siirrellä pyörätelineitä, että sai mopon mahtumaan hyvään paikkaan.

Kun jaksaa aina välillä jutustella naapureiden kanssa siitä miten kaikki oli erilaista 60-luvulla ja miten se on pidelly ilmoja niin pysyy hyvissä väleissä eikä tarvitse pikkuasioista alkaa kinaamaan. Tuholaisia ei ole onneksi näkynyt, mutta eniten huolestuttaa, että pihapiirissä leikkivät lapset polttavat joskus sormensa kuuman pakoputken pintaan.

mun ja kämppiksen mopot on parkissa pyörävajan edessä keskellä kävelytietä. ei oo kukaan valittanut, ainakaan vielä. itse ainakin aamulla jos on lähtö aikaisin starttaan mopon ja valuttelen sen mutkan taakse lämpiämään muiden haitoksi
062802moto_prv.gif
ei oman talon väki ota jengoja.
biggrin.gif

Pitipä sitä mopoa sitten pihalla tai tallissa tai missä vaan niin ainakin meidän pihoilla saa outoja mulkaisuja kun mopolla tulee tai lähtee ja paskaa puhutaan selän takana taatusti.
biggrin.gif
Ompahan tuota huudettu mulle suoraan että tuo mopos menee vielä paskaks jos ei aleta käyttäytymään... :kääk:Ja tuoreimmat kukasanomitä saa kuulla kun menee paikalliseen huoltamoon kahville. Siellä joku tuttu on kyllä heti kertomassa että kuka on nyt kertonut olevansa niin kyllästynyt ainaiseen kaahaamiseen ja rässimiseen...
033102bebe_1_prv.gif
Noh, pieni paikkakunta, väännät kerran kunnolla kaasua niin koko kylä kuulee sen!
buttrock.gif

nooh meillä asian kanssa ei ole ollut ongelmia. Ite muutin tähän noin 1,5kk sitten ja tiedustelin tossa sitten isännöitsijältä parkkeerausta kun ei autopaikkaa herunut. Lukee seinässä että on 10 moottoripyörälle parkkipaikka siinä talon sisäpihan seinustalla polku pyörienvieressä. Ongelmaksi koitui sitten kun kaikki ajoi noi lintulautansa siihen niin ei talon kaikki 5 prätkää siihen mahtunut. Isännöitsiä hoiti homman lisäkilvellä missä kielletään parkkeeraamasta mopoja siihen. nyt mahtuu ja hyvin
cool.gif
Kiitokset on lähetetty isännöitsijälle ja taitaa se saada jouluna paketinkin
bowdown.gif

Oon pitäny oman ikkunan alla (ei siis ole parkkipaikka) keneltäkään mitään kysymättä jo monta vuotta, eikä mitään sanomista ole tullut. =)

Mites kannattoisko eka soittaa suoraan isännöitsijälle vai kokeilisko kepillä jäätä
Suosittelen:
- tutkaile ensin kaikessa rauhassa kaikki mahdolliset mestat
- yritä sitten saada talohallituksen puheenjohtaja suosiolliseksi ehdotuksellesi
- jos ei lämpene, niin kokeile muut talohallituksen jäsenet
- isännöitsijä on sitten se viimeinen mahis
- jos taloyhtiöllä on nimikkohuoltomies (ns. talkkari), niin sitäkin kannattaisi jututtaa

- yritä sitten saada talohallituksen puheenjohtaja suosiolliseksi ehdotuksellesi
Tää on hyvä, itsekin toimin juuri noin. Katselin että taloyhtiöllä on juuri sopiva paikka mun pyörällä, kävelin peilin eteen ja kysyin että vastustaako herra taloyhtiön hallit pj asiaa - ei vastustanut
smile_org.gif

Tää on hyvä, itsekin toimin juuri noin. Katselin että taloyhtiöllä on juuri sopiva paikka mun pyörällä, kävelin peilin eteen ja kysyin että vastustaako herra taloyhtiön hallit pj asiaa - ei vastustanut
smile_org.gif
Muista et pomollakin on pomo. Jos halllituksen pj:n hallitus ei olekkaan myötämielinen, niin siihen tyssäs.
biggrin.gif

Kannattaa muutenki olla hyvää pataa talkkarin kanssa, hoituu kämpän viat sun muut nopeesti, ite asun vuokralla ja talkkarin kanssa harva se päivä jutellaan pihalla. Talkkari lupaili tossa jo että saan viedä mopon kellariin talvisäilöönkin
biggrin.gif
, tosin pitäis ottaa pensat ja akku pois.

smile_org.gif
Muista et pomollakin on pomo. Jos halllituksen pj:n hallitus ei olekkaan myötämielinen, niin siihen tyssäs.
biggrin.gif
Nooh, meillä ei moista ongelmaa ole ollut
smile_org.gif

Meikäläinen pitää pärrää tamppaustelineen ja roskiskatoksen ns "välimaastossa", siinä on just hyvin semmonen auton kokonen mesta mihin hyvä jättää. Ainoa miinus on juurikin että saa taistella paikasta jonkun ooppelistin kanssa. Onnekseni siinä on yleensä myös pari skootteria jotka pitää paikkaa varattuna, vaan sekään välillä auta, viime kesänä oli tämä "ooppelisti" saanut sen romunsa siihen ängettyä skootterin viereen niin ettei poika sitä siitä vierestä saanu pois, myötätunnosta jätin sitten pärräni poikittain ooppelin taakse...ei liikkunut sitten sekään mihinkään pariintuntiin, näytti menevän viesti perille.

Taas kohta varmaankin alkaa sama "taistelu" kun on koko talven ooppelisti siinä autoa pidellyt...

Niin ja ihan itse asiasta, kannattaa kysyä joltaan talkkarilta lupaa missä säilyttää, niin tein minäkin ja mainitsemaani paikkaa ehdotti...

Itse pidin pärtsää omin luvin sisäpihalla, kieltomerkistä huolimatta.
Parin vuoden jälkeen maalasivat mulle oman mp-paikan siihen oman
keittiön ikkunani alle.

Paras taloyhtiö IKINÄ!
062802jumpie_prv.gif

Edellisessä (vuokra)kämpässä muinainen iso skootteri majaili ensin autokatoksessa kunnes pikkupoijjaat olivat sen kaataneet ja sytkärillä penkkiä polttaneet. Sitten talkkari antoi luvan pitää "mopetia" lastenvaunuvarastossa, ovikin näppärästi ulko-oven vieressä.
Siellä se majaili autonrenkaiden ja Suzuki Loven kanssa sulassa sovussa ja kukaan ei koskaan nurissut yhtään mitään.
biggrin.gif

Ihan omin luvin tein paikan pyörätelineiden viereen asfaltoidulle alueelle.

Etupyörän alle savikolle soraa ja muutama pensaan varsi juuresta poikki. Siinä se.

Ei täällä moponi paikoituksen kukaan puutu, kun hoidan muutenkin talon asioita isännöitsijän suuntaan. Isännöitsijä ja huoltoyhtiö käy paikalla noin valovuoden välein.

Huppu päälle. Etupyörä ketjulla kiinni valotolppaan kumomaan Itä-Euroopan painovoimaa...

Itellä pyörä talon kulmassa pyöräparkissa (polkupyörille?). Ei ole ainakaan mitään sanomista vielä tullut - toivon ettei tulekaan, koska monta vuotta siinä on eri ihmisten moottoripyöriä ollut. Kylläkin yksi ikävä pulma. Linnut kakkii pyörään yllä olevasta puusta, jos siinä pidän. Tänäänkin oli kyytiläisen satulalle tipahtanu ikävät vellit. Tien reunalla kertyy sitten taas pölyä enempi. Kakkaa vai pölyä, siinäpä valinta..?
smile_org.gif

Back