• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvan Moottoripalvelu ja Suzuki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nostetaanpa tätä taas ylöspäin!

Kävin tuossa tänään katselemassa ensi kesäksi pyörää kun on tuo BMW K 1200 S alkanut kiinnostamaan ja RM Heinolta Tampereelta niitä löytyisi useampiakin ja sähköposteihinkin on vastattu niin nopeasti että harvoin yhtä nopeasti vastauksia saa. Siitä kiitokset Tampereelle. Noh ajattelin mennä katsomaan minkälaista pyörää kotipuolen BMW-myyjältä löytyisi. Edellisen kerranhan ko.liikkeen oven aukaisin 2003 enkä sen jälkeen ole konenut tarvetta uudestaan asioida.

Aikani siellä BMW:n siivessä pyörin ja tutkailin K1200S:ää ja hyvin sain olla rauhassa ja lueskella BMW:n esitteitä (oliko tuo liene mikään yllätys...)

Kyllä siellä myyjiä oli vapaana kun eräskin "tuulitukka" puhui paskaa kahvion pöydässä jonkun kahvinjuojan kanssa. Ilmeisesti tuntuu edelleen kauppa käyvän niin hyvin/niin hyvällä katteella ettei pikkurahasta ole puutetta ja asiakkaat saavat vapaasti etsiä tuotteita/palvelua liikkeestä.

Kun sitten aikani olin pyörinyt ajopuvussa niin tuumasin että antaapa sitten olla ja suuntasin ulos enkä usko että ihan heti teen seuraavan visiitin. Jatkan asiointia RM Heinon kanssa ja sieltä varmaan sen pyörän ostan jos palvelu jatkuu yhtä hyvänä minä on alkanut.

Minulla kun on niin ikävä asenne että jos olen ostamassa tuollaista 20-23t euron pyörää liikkeelle vielä suht. hyvällä katteella niin kyllä se on myyjä joka tulee minulta kysymään että mitenkä voin palvella enkä minä mene tiskintakaa tai kahvipöydästä myyjiä hakemaan että kerkiäisittekö palvemaan.

Jos ei myyjä osaa päätellä siitä että kun asiakas seisoo ja pyörii pyörän ympärillä aikansa esite kädessä että on muutakin tekemässä kuin pyörää ihastelemassa niin kannattaa katsoa peiliin ja harkita alanvaihtoa.

Jos tuo on sun yleinen elämänasenne, tämä ei ole varmaan ainoa "ongelmasi" mihin olet törmännyt...
033102bebe_1_prv.gif

Jos tuo on sun yleinen elämänasenne, tämä ei ole varmaan ainoa "ongelmasi" mihin olet törmännyt...  
033102bebe_1_prv.gif
Voi olla hyvin mahdollista...

Kuitenkin jos liikkeeseen menen eikä myyjät senvertaa vaivaidu että edes tulisivat kysymään mitenkä voin auttaa varsinkin kun niitä on vapaana useampia niin voihan se tietysti olla että vika on minussakin. Uskon/tiedän kokemuksesta että kyllä niitä liikkeitä joissa sitä palvelua myös oikeasti saa löytyy ja myyjät vaivautuvat laskeutumaan sieltä kuningasistuimelta ja tekemään sellaiseen ihmeen että jopa palvelevat asiakasta.

Eli taas se on se legendaarinen asiakkaan vika ettei saa palvelua tai saa huonoa palvelua liikkeestä. Ihmettelen vaan mitenkä 2000-luvulla vielä jotkut sitä suostuvat nielemään.

Itse noin kymmenen vuotta myyntityötä tehneenä voin todeta sen saman, minkä minulle myyntitykkiurani alussa eräs pitkänlinjan myynnin ammattilainen loihe lausumaan.
Suurin osa myynnistä jää tekemättä sen takia, ettei tarjota. Piste.
Ja tämä on niin totta kuin ikinä. Ja tätä saa soveltaa ihan vapaasti kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin elämässä. Ja aina sama lausuma toimii.

Itse noin kymmenen vuotta myyntityötä tehneenä voin todeta sen saman, minkä minulle myyntitykkiurani alussa eräs pitkänlinjan myynnin ammattilainen loihe lausumaan.
Suurin osa myynnistä jää tekemättä sen takia, ettei tarjota. Piste.
Ja tämä on niin totta kuin ikinä. Ja tätä saa soveltaa ihan vapaasti kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin elämässä. Ja aina sama lausuma toimii.
ja poijjaat sinä se vaan tarjoat...myykkönä lainkas
biggrin.gif
biggrin.gif

Kylläpä minä olen samiv:n kanssa samoilla linjoilla. Ei sitä tarvitse heti käydä kuin sika limppuun, mutta jos kaveri tuntuu viettävän aikaa niin eihän se ketään haittaa jos kysäisisi, että anteeksi voinko jotenkin auttaa?. Siihen voi sitten vastata niin myöntävästi tai kieltävästi. Mutta onpahan ainakin tarjottu.

Tapahtui kerran, että Jyväskylässä tehtiin aivan tavallinen Beemerin määräaikaishuolto siten, että ensin asiakas vei pyörän sinne aamulla ja sai sen illalla ja maksoi sen mitä iso huolto merkkiliikkeessä maksaa. Tässä vaiheessa pyörään oli vaidettu öljyt ja putsarit yms. lisäksi sille oli varmaan näytetty jotain mittareita. Päälle pesu painepesurilla ruikkimalla. Sen jälkeen asiakas ajoi pyörän kotiinsa noin 130 kilometrin päähän ja vakuuttui, että moottorin balanssit on vielä enemmän viturallaan kuin viedessä. Sitten asiakas soitti uudestaan Kuvalle ja varasi sekä sai uuden ajan noin kolmen viikon päähän. Vei aamulla ja sai illalla. Tämän jälkeen kone alkoi olla liki säädöissään ja asiat paremmin kohdallaan. Kun vielä kotona kiinnitettiin bensatankki paikalleen moottorin päältä löytyneellä mutterilla huolto oli tehty!

Saataa tuntua turhalta porulta, mutta sen jäkeen, kun Beemerin huollot (=mittarinomistajat) vähenivät kahdeksaan Suomessa, huoltoreissu Kuopiosta Jyväskylään oli yli 250 km ja tällä menetelmällä yli 500 kilometriä. Nyppi todella, vaikka vahinkojahan sattuu. Kauppiaan kunniaksi on sanottava, että Matti Kuva ei yrittänyt selitellä tai vähätellä mielipiteitäni, vaan pisti tyytymätömän asiakkaan nähdessään enempiä mutisematta asian hoitoon ripeästi, asiallisesti ja asiantuntevasti.

Myöhemmin, sen jälkeen kun olin muuttanut tänne viinin ja hunajan maahan, Turussa vastaava asia hoitui kertakäynnillä ja bensatankinkin Rissanen osasi heti kiinnittää ilman asiakkaan opastusta. Ehkä vastaisuudessa sitten sinne tai Lahteen Rikulle, missä huolto viimekesänä eukkoni pyörää räplätessään antoi itsestään oikein hyvän kuvan.

Suomessa nyt ei yleisesti ottaen osata palvella missään. Tosin poikeukksiakin on. Pallon toisella puolella Ausseissa on ollut aivan sama mihin puljuun on jalallaan astunut niin palvelua on tullut todella nopeasti ja mallikkaasti. Menee aina reilu viikko asiaan totutellessa sekä sinne mennessä että tänne palatessa. Pyöräliikkeissäkin oltiin heti kysymässä mitä olen vailla. Vai ymmärsinkö sittenkin kaiken väärin omalla kielitaidottomuudellani?
nixweiss.gif

Pakollinen reissu kaikille myyjille pallon toiselle puolelle katsomaan miten asiat hoidetaan.

Hyvinhän tuolta Kuvalta palvelua saa ja vieläpä luvattua nopeammin
wink.gif

Eli tilasin puhelimitse viime lauantaina 12.5.2007 mopottimeeni nopeusmittarin vaijerin. Kaveri puhelimessa kertoi kun kyselin saatavuutta, että menee pari kolme viikkoa kun ei ole edes maahantuojalla. No kerroin, että laittaa sitten tulemaan linja-autorahtina kun sen saa. Tänään 16.5 (keskiviikko) tulikin tekstari matkahuollosta, että paketti on noudettavissa, joten palveluhan oli suorastaan erinomaista - ei tarvinnut edes odotella tuota luvattua kahta kolmea viikkoa
bowdown.gif
bowdown.gif

Sain 07-keväällä Kuvalta hyvää palvelua vaihtaessani Bemarin uudempaan!
Sähköpostitiedusteluihin vastattiin nopeasti (mikä ratkaisikin kaupan Kuvan eduksi) ja liikkeessä palvelu pelasi kaikin puolin!

Kuvan moottoripalvelu

Ja yksi tarina lisää kuvasta (positiivinen)
Tuossa maanantai-iltana (siis illasta) lähetin sähköpostilla toiveeni saada muutama osa mopottimeeni ja sieltä soiteltiin heti ti aamusta ja oltiin vähän pahoillaan, että voi olla, että menee ensi viikon puolelle ennekuin osat on mulla kun joutuvat tilaamaan maahantuojalta.
Sanoin toki, että ei nyt ole onneksi vielä edes ajokelit, joten ei haittaa mitään. No hämmästys oli suuri kun jo torstaina tuli matkahuollolta tekstari, että on saapunut paketti..
Eli ISO KIITOS Kuvalle taas loistavasta palvelusta
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Sain 07-keväällä Kuvalta hyvää palvelua vaihtaessani Bemarin uudempaan!
Sähköpostitiedusteluihin vastattiin nopeasti (mikä ratkaisikin kaupan Kuvan eduksi) ja liikkeessä palvelu pelasi kaikin puolin!
Joo, tuohon tapaan se kaupanteko on mullakin mennyt pariin otteeseen. Sähköpostilla homma liikkeelle ja loput paikan päällä. Aikataulut ei aina tahdo pitää ja jotain muuta pikkuvääntöä, mutta muuten ok.

Asiakaspalvelussa Bike Forumin porukka on silti keskimäärin hiukka edellä. Putiikin valikoimat vaan ovat niin rajalliset.

Mulla ei ole kyseisestä yrityksestä muuta kuin hyvää sanottavaa, muutaman kerran asioinut ja aina on homma toiminut ja kauppa käynyt.
thumbs-up.gif

Ostin kuvasta pyörän n.kk sitten!
Homma toimi Samin kanssa aivan loistavasti!
Nyt myös varusteita hankkimassa, Mimmulle kiitosta loistopalvelusta jo etukäteen!

Kyseisten henkilöiden kanssa ainakin homma toimii ja asioin jatkossakin! Ei pahaa sanottavaa kyseisestä liikkeestä!

Mielestäni Jyväskylän paras!
062802jumpie_prv.gif

Ainakin varustepuolella sain hyvää palvelua ja myyjä (Mimmu) jaksoi viettää kanssani aikaa, kun aloittelija tuumaili varusteiden kanssa. Olin kyllä hyvään aikaan liikenteessä, koska liikkeessä ei ollut ruuhkaa. Sain asiallista tietoa kypäröistä ja muista varusteista sekä mahdollisesta kaikkien varusteiden oston keskittämisen eduista. Vielä en ostanut, koska täytyy käydä vertaamassa toisen liikkeen tarjonta.

Tässä vaiheessa ainakin
smile_org.gif
kiitän palvelusta.

Mun mielestä Kuvalla on jkl:n tarjontaan nähden paras valikoima ja yleisesti ottaen edullisimmat hinnat. Palvelu on kyllä kanssa hyvää!

Varustepuolen Mimmulle kiitoksia & ruusuja
biggrin.gif
mukavasta ja asiantuntevasta palvelusta ajokenkäkauppojen tiimoilta.
thumbs-up.gif

bongasinpa tämän ketjun ni pitäähän se omakin näkemys antaa:

Ensimmäisen kerran asioin kuvalla '99 vuonna ja silloin olin piikkiä metsästämässä. Noh, asenne ei tuntunut riittävän juniorin palveluun sitten mitenkään, eikä sieltä myöhemmin tahtonut edes varaosia saada ostettua kovan onnen kawasakiin.

No nyt sitten pitkällisen tauon jälkeen lähdin avokin kanssa katsomaan pärrää taasen. Eipä ollut asiakaspalvelu muuttunut mihkään, nyt ei edes kiinnostanut sitäkään vähää kontaktia luoda. Varustepuolella näytti olevan toinen meininki mutta mitäpä minä sieltä kun ei pyörääkään saanut
confused_orig.gif
(ja siellä oli myyjillä asiakkaita jonoksi asti)

Eipä siinä, kummallakin kerralla mopotin löytyi toisesta liikkeestä ja tuli ostettua muutakin kuin vain se mopotin. Liekkö aina osunu huonona päivänä sinne, vaiko näytänkö vain niin persaukiselta ettei mua kannata palvella?
cool.gif

Samaa vikaa kun tuntuu olevan paikallisissa autoliikkeissä... Mutta se onkin jo toinen tarina se
biggrin.gif

bongasinpa tämän ketjun ni pitäähän se omakin näkemys antaa:

Ensimmäisen kerran asioin kuvalla '99 vuonna ja silloin olin piikkiä metsästämässä. Noh, asenne ei tuntunut riittävän juniorin palveluun sitten mitenkään, eikä sieltä myöhemmin tahtonut edes varaosia saada ostettua kovan onnen kawasakiin.

No nyt sitten pitkällisen tauon jälkeen lähdin avokin kanssa katsomaan pärrää taasen. Eipä ollut asiakaspalvelu muuttunut mihkään, nyt ei edes kiinnostanut sitäkään vähää kontaktia luoda. Varustepuolella näytti olevan toinen meininki mutta mitäpä minä sieltä kun ei pyörääkään saanut  
confused_orig.gif
(ja siellä oli myyjillä asiakkaita jonoksi asti)

Eipä siinä, kummallakin kerralla mopotin löytyi toisesta liikkeestä ja tuli ostettua muutakin kuin vain se mopotin. Liekkö aina osunu huonona päivänä sinne, vaiko näytänkö vain niin persaukiselta ettei mua kannata palvella?  
cool.gif

Samaa vikaa kun tuntuu olevan paikallisissa autoliikkeissä... Mutta se onkin jo toinen tarina se  
biggrin.gif
Myydäänkö siellä pyöriäkin? Luulin, että vain kahvia ja kypärähuppuja (asiallisesti ja hyvällä palvelulla). 80-luvulla sentään pyörämyyjät kävivät vielä silloin tällöin vittuilemassa asiakkaille, mutta nyt on ilmeisesti tuokin homma jätetty
033102beer_1_prv.gif
Voin vain suositella pistäytymistä Tampereella tai Jämsässä; niistä löytyy hyvän palvelun putiikkeja (tosin voi Jyväkylässäkin nykyään olla).

Minä ainakin sieltä talvella pyörän ostin. Erittäin hyvän kokonaispalvelun olen saanut. Kiitos jälleen kerran Kuvalle.

Back