• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvan Moottoripalvelu ja Suzuki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsekin rahaa kyseiseen firmaan kärränneenä lähinnä varaosa ja ajovaruste asioissa joudun toteamaan että asiakaspalvelu on todellakin kiinni siitä kenen kanssa asioi. Se on joko todella syvältä sieltä tai kuin oppikirjan mukainen asiakaspalvelu voi olla.

Pyöräni ei ole mikään uuden karhea enkä ole sitä edes kyseisestä firmasta ostanut, mutta vakuutusyhtiön kustantamissa korjausasioissa asioidessani asiakaspalvelu tuntui toimivan jokaisella minua kohtaan.

Mutta tietylle/tietyille henkilöille kiitosta minultakin
thumbs-up.gif
, mutta toisilla kyllä riittää skarppaamista tuossa palvelualttiudessa.

Juupa, juu... Onhan tuolla Kuvalla tullut asioitua kohta kymmenkunta vuotta. Toisinaan tosin on ollut pitkiäkin taukoja, kun ei jaksa aina kuunnella vittuilua päin naamaa. Välillä tuntuu erikoiselle tuo koko liiketoiminta, kun tosimielessä jotain olen yrittänyt ostaa niin tuntuu ettei raha kelpaa. Jos en ajaisi Suzukilla tai jos ko. merkin osia saisi muualta JKL:stä niin hakisin ne myös sieltä muualta. Nykyään on vain välillä "pakko" pistäytyä tuolla hakemassa ne alkuperäisosat joita ei Bike Forumilta saa. Riippuu tietysti se palvelun laatu tosi paljon siitä kenen kanssa asioi... Bike Forumilla tilanne on paljon mukavampi, kun ei tarvitse arvailla sisäänastuessa, että millähän tuulella henkilökunta tänään on ja alkaako vittuilu välittömästi vai saman tien kun esitän asiani. Mutta saahan sitä omaa liikettään pyörittää niinkuin haluaa ja pitää töissä kenet haluaa... IMHO

En viitsi edes kirjoittaa koko tarinaa tähän, ei nimittäin riittäisi internetissä bitit.

Lyhykäisyydessään ostin viimekeväänä uuden pyörän kuvalta joka lommoutui ennen luovutusta. No sovittiin asiallisesti että osat vaihdetaan kunhan tulevat. Aikataulu varaosien saannissa takkusi ja muuttui noin 10 kertaa. Käytin kolhitun pyöräni 1000km huollossa jossa onnistuttiin naarmuttamaan etulokari. No varaosat tulivat aikanaan ja vaihdettiin. Ongelma oli että kate mikä vaihdettiin oli erisävyinen kuin alkuperäinen. No siitä sitten vääntämään. Ja lopulta sovittiin että saan uuden pyörän ja vanhan palautan kuvalle. (Tähän mennessä oli noin 20 asiaa mennyt sujuvasti ja 30 asiaa pitänyt itse vääntää en jaksa kaikkea kirjoittaa enkä edes niitä muista) No lopulta sain uuden pyörän alle ja laukkuteline kiinni siihen. Ajelin sillä tonnin ja vein huoltoon. Huollosta kotiin ajettuani huomasin että laukkutelineen alla katteessa oli naarmu/lommo. No soittamaan siitä kuvalle ja käytin näytillä tulos oli tuo perjantaina 10.00 niin hiotaan ja vahtaan.. vein sen kymmeneksi ja hain viideltä kun oli soitettu että pyörä on valmis. Sille ei oltu tehty mitään. Kävin hakemassa myyjän katsomaan joka sanoi että ai niin sitä ei voitu vain hioa tarvitaan maalari. Nyt on senverran kiireistä että jos seuraavassa huollossa sitten katsottaisiin se. Ajoin kotiin vahasin naarmun jolloin sain häivytettyä noin 80% jäljestä ja lopun tyydyin hyväksymään ja nuolemaan haavani. Tässävaiheessa olin jo aivan valmis lopettamaan koko paska harrastuksen kun ei tästä touhusta ole kuin harmia. Onneksi en lopettanut vaan päätin että olkoon kunhan saan ajaa en ota stressiä siitä miten on potkittu päähän. Nyt olen kesän nauttinut ajamisesta ja tässä toista kautta juuri aloitellaan. Pyöräni olen käyttänyt huollossa Tampereella koska kuvalle en sitä yksinkertaisesti enää IKINÄ vie ellei ole todellakin se AIVAN viimeinen vaihtoehto. Ja seuraavan uuden pyöräni ostan myös tampereelta samasta liikkeestä missä pyörääni nyt olen käytellyt huollossa koska siellä on kertakaikkiaan mallikas asiakaspalvelu ja toimiva huolto + yhtään pyöristäni ei ole vielä naarmutettu heidän huollossaan.
Niin ja eilen illalla (kun olin ruvennut ihmettelemään miksi pyörä "vetää" hieman vasemmalle) rupesin tarkastelemaan laukkutelinettä mikä oli asennettu niin sehän on asennettu vinoon. Ja laukkuteline on toispuoleinen. Ei ole mikään ihme että pyörä "vetää" vasemmalle jos takalaukku on toispuoleinen. No koitan sen nyt tässä korjailla itse sen tiedän että kuvan poikien en anna laitteisiini enää kajota.

Tässä oli pintaraapaisu kaikesta siitä paskasta ja kädetyksestä mitä sain osakseni kun sijoitin firmaan 15000e riihikuivaa + huoltomaksut. Talossa on muutama hyvä asiakaspalvelija, esim minua paljon palvellut Simo ja samaten Timon kanssa asiat sujuivat oikein hyvin. Mutta valitettavasti muut tekijät jättävät jälkeen niin pahan maun että oikein harmittaa.

Oisin minäkin sieltä tänä keväänä uuden 10r:n ostanut mutta ei ketään kiinnostanut sitä myydä. Ei vaikka kuolasin sitä ½ tuntia ja yritin muutenkin esittää tosi kiinnostunutta ja potentiaalista ostajaa. Ihan oli asialliset vaatteetkin päällä ja kohtalaisella kotilolla pihaan. Asenne oli se että jos ne mulle pyörän myy niin heti ostan, rahatkin oli valmiina.

Oishan sitä voinut astella tiskillekkin ja sanoa että 10r kiitos koska siellä oli kyllä joitain tyyppejä jutustelemassa keskenään ilmeisen toimettomana. Mutta ei kai se sitten niiden homma ollu pyöriä myydä ja tärkeä juttukin varmaan kesken.

Jotain meni ilmeisesti vikaan ja pitää ehkä hioa vielä näyttelijäntaitoja ennen kuin sieltä pyörän saan ostettua livenä. Kaikenlaisia arvaamattomia taitoja sitä ihminen tarvii hyväksi asiakkaakseen jalostuakseen.

Toinen juttu on se kun edelliskesänä sähköpostilla neuvottelin Timon kanssa ja tilasin 6r:n pihaan. Kävin vain hakemassa kun reissuiltani palasin. Kaikki meni viimeisen päälle nappiin. Eli kai se on vaan siitä kiinni ketä siellä sattuu olemaan toisessa päässä. Ja onhan se 6r ihan hyvä pyörä sekin.

Useassa mopokaupassa, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, pyöriä annetaan katsella ihan rauhassa. Voi johtua siitä että pyöräkaupoissa on totuttu siihen että katsojia on mutta kaikki ei ole ostamassa. Moni pyöränomistajakin käy vain katselemassa lämpimikseen erilaisia pyöriä vaikka ei ole edes aikeissa vaihtaa. Minä ainakin käyn mielelläni katsastamassa vähän valikoimia ja hintoja eri puolella Suomea pyöräkaupoissa. Puhumattakaan paljonko on renkaanpotkijoita jotka vain haaveilevat pyörästä. Minusta on ainakin mukavampi että myyjä ei tule heti kyselemään mitä laitetaan alle. Sitten jos halauan keskustella tarkemmin jostain niin vinkkaan kyllä myyjälle avuntarpeesta.
Autokaupassa ei viitsi edes käydä haaveilemassa paremmasta kun myyjä hyökkää heti kimppuun, siitäkin huolimatta että näytän köyhältä.
Samanlaista se myyjien käyttäytyminen on ollut tosiaan Hesasta Ouluun, niinkuin sanoin, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Useimmissa paikoissa on kuitenkin palvelua sitä tarvitessa saanut. Erästä Etelä-Suomalaista liikettä lukuunottamatta mihin pitää mennä nykyisin puku päällä...

Useassa mopokaupassa, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, pyöriä annetaan katsella ihan rauhassa. Voi johtua siitä että pyöräkaupoissa on totuttu siihen että katsojia on mutta kaikki ei ole ostamassa. Moni pyöränomistajakin käy vain katselemassa lämpimikseen erilaisia pyöriä vaikka ei ole edes aikeissa vaihtaa. Minä ainakin käyn mielelläni katsastamassa vähän valikoimia ja hintoja eri puolella Suomea pyöräkaupoissa. Puhumattakaan paljonko on renkaanpotkijoita jotka vain haaveilevat pyörästä. Minusta on ainakin mukavampi että myyjä ei tule heti kyselemään mitä laitetaan alle. Sitten jos halauan keskustella tarkemmin jostain niin vinkkaan kyllä myyjälle avuntarpeesta.
Autokaupassa ei viitsi edes käydä haaveilemassa paremmasta kun myyjä hyökkää heti kimppuun, siitäkin huolimatta että näytän köyhältä....
Samaa mieltä olen itsekin, haluan katsella pyöriä kaikessa rauhassa ja ajan kanssa, ei tuo minua ole haitannut jos joutuu pyytämään myyjää ostotilanteessa, meinaan vaan että sen verran harvoin sitä kuitenkin pyörää vaihdan....nyt on nimittäin unelmien prätkä alla.

smile_org.gif

Autokaupassa ei viitsi edes käydä haaveilemassa paremmasta kun myyjä hyökkää heti kimppuun, siitäkin huolimatta että näytän köyhältä....
Samaa mieltä olen itsekin, haluan katsella pyöriä kaikessa rauhassa ja ajan kanssa, ei tuo minua ole haitannut jos joutuu pyytämään myyjää ostotilanteessa, meinaan vaan että sen verran harvoin sitä kuitenkin pyörää vaihdan....nyt on nimittäin unelmien prätkä alla.

smile_org.gif
Samaa mieltä!

Olemme pari pyörää ostaneet liikkeestä ja kaikki on mennyt juuri niin kuin on sovittu, ja vielä hyvään hintaan.

Uskon, että on monessa tapauksessa tainnut olla ostajassa vikaa. Ei myyjät kuitenkaan mitään ajatustenlukioita ole, jos jokin askarruttaa, kysymään vaan. En mä ole koskaan odotellut punaista mattoa alleni.

Samaa mieltä!

Olemme pari pyörää ostaneet liikkeestä ja kaikki on mennyt juuri niin kuin on sovittu, ja vielä hyvään hintaan.

Uskon, että on monessa tapauksessa tainnut olla ostajassa vikaa. Ei myyjät kuitenkaan mitään ajatustenlukioita ole, jos jokin askarruttaa, kysymään vaan. En mä ole koskaan odotellut punaista mattoa alleni.
Kuten aikasemmin sanoin itse pyörän osto meni hienosti, mutta tuskin on mussa vika jos pyörää naarmutetaan huollossa.. kahdesti.. ja kolmannella kerralla jätetään tekemättä korjaus vaikka sanotaan, että se on tehty... tai sitten oon tosi kusipää  
033102beer_1_prv.gif

[Kuten aikasemmin sanoin itse pyörän osto meni hienosti, mutta tuskin on mussa vika jos pyörää naarmutetaan huollossa.. kahdesti.. ja kolmannella kerralla jätetään tekemättä korjaus vaikka sanotaan, että se on tehty... tai sitten oon tosi kusipää  
033102beer_1_prv.gif
Eiköhän sitä kaikki olla ihan samanlaisia kusipäitä!
smile_org.gif

Kirjoitin vain ihan yleensäkin! Todella ikävää tuollainen, mutta sitten huollon puolella on joku todellinen käsi.

Mullakin on kokemusta k.o. liikkeestä. Viime syksynä ostin ajopuvun ja kypärän. Kypärän visiiri takkusi,joten kurkkasin mikä siellä on vikana.Toiselta puolelta oli iso pala lohjennut saranan ympäriltä. Vein kypärän takaisin ja pyysin tarkistamaan. Kaveri vei kypärän takahuoneeseen ja hetken kuluttua palatessaan kertoi,että siinä oli vain uutuudenjäykkyyttä! Palasin kotiin kun en ujona immeisenä kehdannut alkaa siinä valittamaan.Kotona taas kurkattiin ja todettiin että palaa oli yritetty tökerösti liimata siinä onnistumatta. Ukko sitten asialle ja niinhän ne viimein visiirin vaihtoivat....
Keväällä sain ihan rauhassa katsella pyöriä ja istuskella satulassa, ei ketään kiinnostanut. Niinpä minunkin pyöräni on netistä bongattu ja toiselta puolelta Suomea haettu.
sad_orig.gif

Matin tietotaito moottoriasioissa on huippuluokkaa. Äijällä on vuosikymmenien perstuntuma pärristä, ja toisinaan se jopa nauttii diagnoosien tekemisestä ja ongelmien pähkäilystä. Harmi, että dinosauruksellekin sattuu aika useasti sekaan niitä huonojakin päiviä, jolloin ei toivoisi sattuvansa asiakkaaksi...

Osmo "tuulitukka" on luimistellut tiskin takana jo niin kauan, että sen voi katsoa kuuluvan kalustoon. Osmon ammattillinen mielenkiinto on pintapuolista, joten jos ostat V-maxiin kaasuvaijeria niin se todennäköisesti myy sulle V-max kelkan vaijerin...

Timpasta ei taas ole kuin positiivisia kokemuksia.

Eilen taas tuli todettua,että kun tekee kauppaa 'oikean' henkilön kanssa,niin toimii.....potan osto oli kyseessä ja taas Kiitos Simolle!!
bowdown.gif

Osmo "tuulitukka" on luimistellut tiskin takana jo niin kauan, että sen voi katsoa kuuluvan kalustoon. Osmon ammattillinen mielenkiinto on pintapuolista, joten jos ostat V-maxiin kaasuvaijeria niin se todennäköisesti myy sulle V-max kelkan vaijerin...
Osmo on kyllä jotain ihan legendaarista. Vittuilun pioneeri, tai oli ainakin...Ei enää lähde ihan niin hyvin kuin ennen.

Viimeksi kun kysyin ostaessani aika tyyriinoloista "nahka-kauluria", että onko apteekinhinta, niin tokaisi jotta on....no oli se pakko ostaa kuitenkin.

Eipä tuolta muuta oikeastaan viitsi ostaa kuin pakolliset putsarit yms. kamat.

Jake

Viimeksi kun kysyin ostaessani aika tyyriinoloista "nahka-kauluria", että onko apteekinhinta, niin tokaisi jotta on....no oli se pakko ostaa kuitenkin.

Eipä tuolta muuta oikeastaan viitsi ostaa kuin pakolliset putsarit yms. kamat.
Sori, mutta en oikein ymmärrä miksi sinun olisi pitänytkään saada alennusta parin kympin kaulurista? Turha tuotteeseen on hintalappua laittaa, jos se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Tietysti kanta-asiakkuus ja suuret kertaostokset ovat peruste alelle, todistettavasti myös Kuvalla.

Taitaa joku vihreen kortin kauppakin spämmätä että "ostosten keskittäminen kannattaa" - tässäkin asiassa.

Siitä olen samaa mieltä, että kaikki Kuvan kassan takana ei välttämättä ole oikeassa hommassa...

Viikonloppuna tuli käytyä kuvalla kyselemässä mitä hyvittävät vanhasta pyörästä vaihdossa. Hyvitys olisi ollut ihan asiallinen (ja miksei ole vieläkin) ja palvelua sain myös nopeasti. Pari kertaa on liikkeestä jäänyt paska maku suuhun, mutta nyt täytyy kiittää kun kerran aihetta on.

Itseasiassa jotenkin tuntuu siltä, että Mutu ja Kati (Mutu=Musta tuntuu, Kati=Kaveri tietää) tietämys on suhteellisen vahvaa Kuvan kohdalla ja legendoja ja tarinoita syntyy, mutta onko kuitenkaan kaikille täyttä todellisuuspohjaa?
Itse olen vuosien varrella asioinut joitakin kertoja Kuvalla ja kysynyt vähän vanhempaakin tavaraa ja yllättäen jopa löytynyt hyllystä ja palvelu ollut täysin asiallista. On sitten ollut kuka tahansa siellä tiskin toisella puolella.

No joo. Aikanaan pyörää ostatellessa kävin myös Kuvalla katsomassa eri vaihtoehtoja. Ei muita asiakkaita kuin minä silloin liikkeessä. Kiertelin vaihtopyörien joukossa ja kokeilin kuinka kauan saan kierrellä, ennenkuin joku tulee esittelemään pyöriä tiskin takaa. Puolessa tunnissa iski sitten väsy ja lompsin takaisin kotiin ja löysin samana päivänä netistä nykyisen pyöräni. Kun vertaa palvelua vaikkapa saman paikkakunnan Bike Forumiin, niin ei ole epäilystäkään kummassa asioin.
Ite oon saanut kummassakin paskaa ja kohtuullista palvelu.

Paras palvelu on ollut innokkaalla kesätyöntekijällä (siis Kuvalla), kiva likka
smile_org.gif

Itseasiassa jotenkin tuntuu siltä, että Mutu ja Kati (Mutu=Musta tuntuu, Kati=Kaveri tietää) tietämys on suhteellisen vahvaa Kuvan kohdalla ja legendoja ja tarinoita syntyy, mutta onko kuitenkaan kaikille täyttä todellisuuspohjaa?
Itse olen vuosien varrella asioinut joitakin kertoja Kuvalla ja kysynyt vähän vanhempaakin tavaraa ja yllättäen jopa löytynyt hyllystä ja palvelu ollut täysin asiallista. On sitten ollut kuka tahansa siellä tiskin toisella puolella.
Tuo onkin juuri asiassa mielenkiintoista: ihmiset jotka eivät ole siellä edes käyneet puhuvat siitä kuulemiensa juttujen perusteella...
Ja jos joku on siellä (tai missä tahansa muualla) saanut kerran huonoa palvelua niin se on p..ka firma seuraavat 20 tai 30 vuotta.

Itse olen joskus asioinut muutamassa liikkeessä ympäri suomenniemen ja saanut niissä hyvin vaihtelevaa palvelua, jopa samalta myyjältä.

En kyllä lähtisi tuomitsemaan mitään firmaa kuulopuheiden perusteella vaan vasta sitten jos minua on pissitty silmään kunnolla ja useasti.

PS: hassua muuten että Etelä-Suomesta monet ovat käyneet ostamassa Kuvalta pyörää (ainakin BMW:a) eivätkä oman paikkakunnan kauppiaalta...

Hmm..
Kuvan palvelu?

Minulla ei ole siitä mitään huonoa sanottavaa kokonaisuutena.
Asioin siellä noin 75% mopoiluasioistani. Loput 25 jo senkin takia, että pysyisi tuntuma millaisia muut kaupat ovat.

Vähän pikkuinenhan se on, mutta niin on koko jkyläkin saati sen lähikylät asukasluvultaan.

Aika paljon on sieltä tullut jo osteltuakin varuste- ja varaosapuolelta. Huoltoakin olen käyttänyt.

Yhtä henkilökohtaista poikkeusta lukuunottamatta olen aina saanut erittäin hyvää palvelua. Onko se sitten niin, että meistä jokainen saa myös vähän sellaista palvelua kuin on ansainnut? No tämän yhden myyjän kanssa en ole päässyt samalle taajuudelle, joten enpä hänen kanssaan enään yritä asioida. Simo ja se tyttö siellä ovat kyllä palvelun parhaimpia persoonia. Erityiskiitokset heille molemmille useista hyvistä kaupioista joita tulee paljon lisää.

Parikin aivan erityistä normaalin palvelutason ylitystä olen saanut. Viimeisimpänä tulee mieleen Halvarssonsin Mandan-nahkatakista vetoketjun hajottua takuuaikana. Sen ketjun vaihtopalvelu oli aivan käsittämättömän hyvä kaikin puolin. Jäi melkein sellainen olo, että tästä pitäisi jotain maksaa vaikka takuuseen saikin, niin hyvin se hoidettiin!

Yhtä olen sinne kaivannut lisää: kattavaa valikoimaa accessories-tuotteista. Tosin niitäkään en saanut ainakaan Tampereen kaupat tarkastaessani sen paremmin sieltäkään. Taitavat olla vaikeasti myytäviä tuotteita? Vaatinevat ainakin paljon tilaa hyvin esillä ollakseen ja myydäkseen.

Ei muuta kuin katselemaan suurempia tiloja.  
biggrin.gif

Back