• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvan Moottoripalvelu ja Suzuki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
bowdown.gif
Kaikista parjaavista viesteistä Kuvaa kohtaan,haluan nyt Kiittää Timo ja Simo Kuvaa henkilökohtaisesti osallistumisesta Busa-miitingin järjestelyihin ottaen yhteyttä Suzukin maahantuojaan ja järjestäen rekvisiittaa jne meidän tapahtumaan....Kiitos!
bowdown.gif

Tämä oli erittäin hyvää palvelua asiakasta/asiakkaita kohtaan.Tämäkin onnistui hyvin yksinkertaisesti.......kysymällä kiinnostusta....ja vastaus oli kyllä.Ei se sen kummempaa ole edes Jyväskylässä.

On tainnut omistaja vaihtua sitten 80-luvun?
Kävin siellä viimeksi piikkiä ostamassa vuonna 85. Kun tiedustelin hintaa, vastaus oli että "rupee v:u latoon satasia pöytään, niin sanon sitten ku riittää"... Hain pyörän yllättäen muualta.

Nooh,

onhan näitä legendoja Kuvan asiakaspalvelusta liikkeellä vaikka kuinka paljon...

Eräskin isokenkäinen oli kysellyt ajokenkiä Kuvalta, ja kun kaikki hyllyssä olleet osoittautuivat pieniksi jampalle, oli karu jatko-ohje asiakkaalle: viulukoteloita myydään jossakin aivan muualla!

Toinenkin isopäinen oli joskus sattunut Kuvalle kypärän ostoon, mutta valikoima kattoi vain potat pienipäisille. Asiakaspalvelu päättyi lauseeseen: Orolla myydään muoviämpäreitä!

Ajat muuttuvat, ja asiakaspalvelukin on Kuvalla nykyään jo parantunut melkoisesti...

062802jumpie_prv.gif
thumbs-up.gif

Vaikka olisikin parantunu niin melko
033102ass_1_prv.gif
:stä se on silti. Vaikka varaosia olisikin saanu ja siitä saanut iloisen mielen, niin silti aina on pitäny lähteä syystä tai toisesta naama vääränä pihalle.
Nooh, olisittepa koittaneet viisitoista vuotta sitten! Silloiseen meisinkiin verrattuna saattaisit nykyään puhua kielillä ja laulaa virsiä ulostuessasi mutterin reiästä ulos...

biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif

Mikähän ihme siinä on kun ei sinne tunnu raha kelpaavan. Menin sinne noin vuosi sitten katsomaan uutta kevytmoottoripyörää mutta myyjällä ei vaikuttanut olevan pienintäkään kiinnostusta myydä minulle sitä, asenne hänellä oli luokkaa "Miksi minun pitää tehdä tätä hommaa?". En näe mitään järkeä siinä että noin käyttäydytään etenkin piikki-ja mopokuskeja kohtaan, moni heistä varmasti ostaa kunnon moottoripyörän mutta tuskin kuvalta sen kohtelun jälkeen.

Palvelun laatu riippuu myös täysin siitä kenen myyjän kanssa asioi mutta voi hyvä luoja, miten ne k*sipäät siellä voivat pitää työpaikkansa. Yrittääkö kuvan moottoripalvelu sitten olla joku elitistinen paikka jonne ei ole asiaa ennenkuin pyörä on tarpeeksi isokuutioinen ja oikean merkkinen?
veryangry.gif

Tässä taannoin käytin pyöräni huollossa (kuvalla) ja kysyin samalla sitten vaihtotarjousta uuten R1:seen.
Sain sen ja vielä siitä parin päivän päästä kaveri soitti ja tiedusteli että mihin tulokseen päädyin...
Tällä kertaa en ostanu, muta ehkä jonain päivänä.
wink.gif

Oli aika iso toi väliraha(~10k€):kääk:

Minä olen ainakin pärjännyt liikkeen kanssa oikein hyvin. Vaikka en sinne kannakaan rahaa repulla koko ajan.

Ostin Kuvalta kesällä surullisenkuuluisan Kryptoniten lukon. Soittelin sinne alkutalvesta mitä tehdä kun sen voi kuulemma vaihtaa murtovarmaan... tehtaalla. Sanottiin että tuo tänne kyllä he hoitavat.
Maahantuoja oli vain ilmoittanut että se pitää ostajan itse lähettää tehtaalle jne jne. Kuvalta soitettiin asiasta ja sanottiin että kyllä he voi se aivan hyvin hoitaa kunhan vain annan tarpeelliset tiedot välitettäväksi lukon mukana.

Minusta ainakin tuollainen asiakaspalvelu tuntui hyvältä. Ja näinhän sen pitäisi periaatteessa mennäkin, viallinen tavara palautetaan myyjäliikkeeseen eikä sitä tarvitsi itse lähteä lähettämään valmistajalle jonnekin hevon kuuseen.

ISO kiitos tuostakin pienestä asiasta! Oli mukava käydä taas.

No joo. Aikanaan pyörää ostatellessa kävin myös Kuvalla katsomassa eri vaihtoehtoja. Ei muita asiakkaita kuin minä silloin liikkeessä. Kiertelin vaihtopyörien joukossa ja kokeilin kuinka kauan saan kierrellä, ennenkuin joku tulee esittelemään pyöriä tiskin takaa. Puolessa tunnissa iski sitten väsy ja lompsin takaisin kotiin ja löysin samana päivänä netistä nykyisen pyöräni. Kun vertaa palvelua vaikkapa saman paikkakunnan Bike Forumiin, niin ei ole epäilystäkään kummassa asioin.

No joo. Aikanaan pyörää ostatellessa kävin myös Kuvalla katsomassa eri vaihtoehtoja. Ei muita asiakkaita kuin minä silloin liikkeessä. Kiertelin vaihtopyörien joukossa ja kokeilin kuinka kauan saan kierrellä, ennenkuin joku tulee esittelemään pyöriä tiskin takaa. Puolessa tunnissa iski sitten väsy ja lompsin takaisin kotiin ja löysin samana päivänä netistä nykyisen pyöräni. Kun vertaa palvelua vaikkapa saman paikkakunnan Bike Forumiin, niin ei ole epäilystäkään kummassa asioin.
Sama tunne tuli "rahikaiselle" aikoinaan ko. liikeessä.En tiedä johtuiko se omaaloitteellisuudestani,että päädyttiin kauppoihin.Palvelu tuntuu ehken nihkeältä,vai likkö heidän sukujuurensa sieltä "syvältä hämmeestä".Vai vielä "syvemmältä"....

Olen kyllä sitä mieltä ,että myyjän pitää olla paljon,paljon enemmän
päälle käyvä.............
idea3.gif

....hmmm.....outoa,en ole moiseen törmännyt....aina olen kunnon palvelua saanut ja eilen jopa myyjä soitti kun lupasi eräästä tuotteesta jonka sain vieläpä todella asialliseen hintaankin.....eli ei moitittavaa..päinvastoin...
biggrin.gif
biggrin.gif

....hmmm.....outoa,en ole moiseen törmännyt....aina olen kunnon palvelua saanut ja eilen jopa myyjä soitti kun lupasi eräästä tuotteesta jonka sain vieläpä todella asialliseen hintaankin.....eli ei moitittavaa..päinvastoin...
biggrin.gif
biggrin.gif
Ei se Kuvan "palvelu" ole kyllä aina mitään kovin hyvää ollut. Paljon tuntuu olevan kiinni siitä kenen kanssa asioi. Kun ei lähimailla ole vakavasti otettavia kilpailijoita, niin asiakaspalvelussa voi käyttäytyä miten tahansa.

Bike Forumista olen Jyväskylässä aina saanut miellyttävämpää palvelua, mutta kun ei vaan tuo merkkivalikoima oikein ole sopiva...

"Osmon" kanssa en kyllä tule jutuun millään ja vanhan "Matin" myyntialttius ainakin varaosia ostettaessa on kyllä ollut hieman kyseenalainen.

Olen ostanut sieltä lähinnä joitan varaosia, en siis useita uusia moottoripyöriä. Nyt on uusi Bemari tilauksessa, toivottavasti palvelu parantuu edes jonkin verran.

Sain kumma kyllä ihan hyvän tarjouksen, jonka vuoksi päädyin sen Kuvalta ostamaan, vaikka joskus aikoinaan on kyllä käynyt mielessä, että se on se vihon viimeinen paikka mistä meikäläinen uuden pyörän ostaa.

Sinne kannattaa näemmä ajaa pihaan mersulla mielummin kuin vanhalla moottoripyörällä.

mutta näinhän se toimiikin...valitsee 'oikean' henkilön kenen kanssa toimii....voin vaikka vannoo,että jokaisessa liikkeessä on niitä hieman mukavampiakin myyjiä...toki riippuu myös omasta asenteesta jutun alku ja sen jatkuminenkin...
Ihmissuhteet ovat vaikia paikka Suomalaisille....  
biggrin.gif

Topicci olikin Kiitos tietyille henkilöille Kuvalla...
biggrin.gif

Itse ostin viime keväänä kuvalta R6 hinta oli pienen väänön jälkeen sama kuin "etelässä". No kaikki meni ihan ookoo siihen asti kun tämä osmo sattui olemaan tiskin takana
033102ass_1_prv.gif
ukko on kyllä ihan väärällä alalla
veryangry.gif

Mutta kun timon kanssa asioi niin asiat kyllä luistavat niin kuin on sovittu
smile_org.gif
silti käytän huolloissa huolto-kaksikolla jämsässä on halvempi kuin kuva ja tuntuu aika pätevältä porukalta
ja saa hyviä vinkkejä
bowdown.gif

Kävin alkuviikosta Jyväskylässä vaihtamassa pyöräni. Palvelu oli erinomaista ja kaikki sujui jouhevasti. Lisäksi lisävarusteena tullut isompi pleksi tuotiin seuraavana päivänä minulle Espooseen Timon toimesta. Iso kiitos!

Ei oo kuvalla palvelusta kuultukkaan. Toukokuussa -03 kiertelin liikkeessä varusteita katsellen eikä ketään kiinnostanut palvella. Itse piti mennä kysymään niin puolipakolla tultiin tiskin takaa hyvin ylimielisesti esittelemään. No myyjä pääsi helpolla kun ei sitä jaksanut kauaa kuunnella!
veryangry.gif

Ehkä se oli tarkoituskin.

No kesäkuussa sitten ostin uuden pyörän ja kaikki varusteet muualta, yllättävää kyllä
033102bebe_1_prv.gif

Hieman se hankaloitti toimintaa varusteista reklamoidessa, silti tuntui helpommalta kuin mennä kuvalle!

Jep, yhdyn näihin suurimman osan mielipiteisiin... Entisenä Jyväskylän asukkina kuvittelin paikkaa ihan hyväksi, ennenkun satuin käymään siellä viikko sitten.

Tarkoituksena ostaa kytkimen keventäjä...
Kysyin tyttömyyjältä, löytyykö heiltä sellaista (olin aiemmin saanut meilitse vahvistuksen että heillä on näitä hyllyssä). No, hetken aikaa se pohti ja selasi luetteloa ja sitten totesi että joo, tällainen... Kävi jostain hyllystä sen hakeen. Ei siinä mitään, mutta sitten kysyin josko siellä olisi joku asiantuntija joka pystyisi kertomaan kuinka se asennetaan. Vastaukseksi sain jotain epämääräistä huitomista, että tuolla meillä on tuo yks heppu tuolla takana se varmaan osaa kertoa. Odotin että neiti olisi sen miehen sieltä hakenut (niinkun hyvään palveluun kuuluisi)... Vihjasin, että niin missä tämä heppu on kun en oikeen näe. "No tuolla se on tuon toisen takana". Okei. Ei sitten.
Sitten siihen marssi joku huoltopäällikkö tai vastaava, jolta sitten saatiin pintapuolinen selitys kuinka se tulee asentaa...
Ja samalla siihen ilmaantui joku sen työkaveri kysymään jotain asiaa tältä päälliköltä, ja samantien päällikkö kylmästi tokasi meille "näkemiin". Ehkä olisin vielä jotain halunnut kysyä, ja housujakin sieltä olisin katsellut..... Empä kattele enää.
Kummallista...
shaun.gif

Back