• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvajahtiajelut, Koko Suomi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Go-Za sanoi:
Tästä paloasemasta tekee normaalia "tunnetumman" se että se on Erittäin tunnetun historiallisen tien varrella ja
todella merkittävän museon tienhaarassa.

Lähetin 7:lle ajokaverille kuvan ja linkin viestiin, kaikki vastasivat että mistäs ilmenee että tuo edes on paloasema. Ja he sntään tuntevat Uusimaata aika hyvin.
No juu, olkoon.

Z-man sanoi:
no kai tuollaisen VPK/FBK tönön voi tuntea yhtälailla kun jonkun kivisen talon paikassa X (tuo ylempi kirkko)

Varsinkaan koko Suomen jahdissa ei kait tarvitse perustua lainkaan tuntemiseen, kunhan on jokin selkeästi ja helposti tunnistettavissa oleva kohde. Ja osa haastetta on keksiä se, tämä koskien kaikkiamuitakin kuvajahteja.(Vaikkei olisi aikomustakaan ajella paikanpäälle.) Nämä kaikki nyt mainitut kohteet löytyivät hetimiten googlen kuvahaulla, niin kivikirkoiksi tunnistetavat "kivikasat" kanta-hämeestä kuin etelä-savostakin ja myöskin paloasemaksi arvelemani rakennus uudeltamaalta löytyi jo toisella hakusanaparilla ennen vihjeitä.

Itse en pidä kohteista jotka voivat olla hyvinkin "tuttuja", mutta ne pitäisi ulkoa muistaa eivätkä ole siten "muiden" löydettävissä. Eli kuvassa ei ole mitään erikoista mihin tarttua ja millä hakea. Samanlaisia kohteita on hakutuloksissa sitten vaikka kuinka paljon esim. kuvassa punainen talo, kaunis ranta, hieno pelto tms. jonka tunnistaminen perustuu vain paikan tietämiseen ja muistamiseen. Tämä koskien siis muitakin kuvajahteja.

Ei kait tämä ole niin justiinsa,ja jos jää jumiin kovin pitkäksi aikaa, niin vihjeitä pyytämällä saa taas liikkelle, jos jokukin ajohaluinen valtakunnasta löytyy:orgmp:

Itse yritän yleensä etsiä kohteen, vaikken olisi menossakaan. Tämä täysin tuntematon kohde (minulle) löytyi talon numeron ja talon aihelyhenteen perusteella Googlella. Ohikin oon ajanut, eipä oo silti jäänyt muistiin.

tonttuj sanoi:
Lähetin 7:lle ajokaverille kuvan ja linkin viestiin, kaikki vastasivat että mistäs ilmenee että tuo edes on paloasema. Ja he sntään tuntevat Uusimaata aika hyvin.
No juu, olkoon.

Mä lähetin kans 7:lle ja ne oli kaikki ajanu tosta just ohi, mut ei jaksanu ottaa ku sato.

En ole minäkään tunnistanut tässä aikaisemmin kovinkaan montaa kohdetta. En Tammelan Kirkkoa enkä Palvimyymälää. Mutta googlella ne on löytynyt.
Ja nyt kun joku kuvajahtaaja ei tunnista yhtä paikkaa niin taas nousee hirveä haloo??!!
Googlen kuvahakuun hakusanaksi "FBK" ja kas, melkeinpä ensimmäinen talo joka tulee vastaan tuloksissa on kyseinen kuvakohde...

Go-Za sanoi:
Ja nyt kun joku kuvajahtaaja ei tunnista yhtä paikkaa niin taas nousee hirveä haloo??!!
..

Vad helvete är FBK?
Sitä vaan että jos on pakko laittaa paloasema niin miksi laittaa tollanen koirankoppi?

Go-Za sanoi:
En ole minäkään tunnistanut tässä aikaisemmin kovinkaan montaa kohdetta. En Tammelan Kirkkoa enkä Palvimyymälää. Mutta googlella ne on löytynyt.
Googlen kuvahakuun hakusanaksi "FBK" ja kas, melkeinpä ensimmäinen talo joka tulee vastaan tuloksissa on kyseinen kuvakohde...

Johtuisko siitä että joku nimeltämainitsematon alko ite narisemaan kun oli veturi näyteikkunassa joka oli kyllä ihan kaupaksi tunnistettavissa, siitä että kohteiden pitää olla helposti tunnistettavissa, mad googleskillz ja sillee..

Se koira älähtää johon..

5y9edx.jpg

Uutta Kanta-Hämeestä
hu2e55.jpg

Go-Za sanoi:
Joo, kyllä se mulle sopii että mun syytä kaikki!

eihän me tässä syylistä kaivata vaan selkeitä tunnistettavia kohteita

Sellaisia jotka Perähikiältä kylille poikkeava kuvajahtaata voisi tunnistaa tai kohtuudella kuuklata
Ei mitään insidereita kotikylän pojille, latoja jossain peikkopolun keskeltä niin kuin länsi-uusimaalla

AI niin, kuugle antaa paikallisia hakuja, Masala miehille Luoma on varmaan kärkipaikolla, mutta minulla alkaa lista Nurmijärven Keskus VPK:sta

FBK taitaa olla Färjestad Boll Klubben

Nysse sanoi:
AI niin, kuugle antaa paikallisia hakuja, Masala miehille Luoma on varmaan kärkipaikolla, mutta minulla alkaa lista Nurmijärven Keskus VPK:sta

Kas noinhan se onkin... omat hakutulokset VPK:lla Helsinki, Ryttylä...

Niinkuin aikaisemmin sanoin en olettanut tämän olevan tuttu siksi että se on VPK. Vaan siksi että se on Kuninkaantien varrella Hvitträsk-museon risteyksessä. Nämäkin varmaan tuntemattomia kaikille??

Tunnettu risteys. Huh. Eiköhän lopeteta tää veistely ja yritetään taas jahtailla sääntöjen puitteissa.

Back