• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvajahtiajelut, Häme

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -perttu-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Jaa-a, no nopeat syö hitaat  
wink.gif

Eli hotelli kumpeli, Heinolassa.

Heinola - Paska kaupunki sammmaaaa mieltä..

Monenkos aikaan satuit olemaan ottamassa kuvaa.. itse istuskelin mopottimeni päällä 12:15-12:45 ajan yrittäen upata pirun kuvaa nettiin..
Olin tosin varma, että olin ajanut tästä ohi jossain vierumäen/nastolan suunnalla, mutta ei.
Eilen oli pientä juttua Pjootorin kanssa Jammun vihjeistä, kun en muistanut juttelujamme niin etsin rastia heinolan Info pisteestä, sieltä löytyi (Kum?eli ja kylpyä) ohjeita ja suunnistin perille.
Kiroan sinut Sapa alimpaan maan rakoon
biggrin.gif
biggrin.gif

bowdown.gif
taisin olla paikalla kuvan ottamisen aikaan, kun "sniikisti" otit sen tuolta sivusta.
tounge.gif
nooo.. aina ei ehdi ensin

Todiste käymisestäni

*kiroaa.... kiroaa ja kiroaa*  
bawling.gif

Voihan RAPA...
tounge.gif

Kattelin tuosta kuukkelista kaikkia mahdollisia ja mahdottomiakin siltoja, mut ei vaan osu silmään... kirottua
cool.gif
...kaks tuntia taas meni hukkaan hyvää aikaa minkä olis voinu olla vaik pyörän päällä
sport05.gif

Oisko pientä vinkkiä mistä vois lähteä haeskelemaan...parempi vinkki kuin "suomesta" tai "hämeestä" tai "päijät-hämeestä"
062802moto_prv.gif

Voihan RAPA...
tounge.gif

Kattelin tuosta kuukkelista kaikkia mahdollisia ja mahdottomiakin siltoja, mut ei vaan osu silmään... kirottua  
cool.gif
...kaks tuntia taas meni hukkaan hyvää aikaa minkä olis voinu olla vaik pyörän päällä  
sport05.gif

Oisko pientä vinkkiä mistä vois lähteä haeskelemaan...parempi vinkki kuin "suomesta" tai "hämeestä" tai "päijät-hämeestä"  
062802moto_prv.gif
No tota tota.
Ei tää oikeasti kyllä mikään vaikea rasti ole, uskon että moni on tosta ajanut
wink.gif
.
Mutta mitäs toi sääntökirja sanoo, että missä vaiheessa vinkkejä saa/pitää alkaa antamaan? (ei nähtävästi mitään...)
Pitäisikö odotella ensin pari iltaa ja jos ei kukaan bongaa rastia, niin sitten helpotetaan  
062802moto_prv.gif

Esimerkiksi tota kumpelin rastia alettiin helpottaa mielestäni liian nopeasti  
biggrin.gif

Pitäisikö tähän ottaa kantaa tuolla sääntökirjassa? Mitä olette mieltä.
Jos yleinen kanta on se että vinkkiä kehiin, niin voin kyllä niitä pistää sitten tulemaan....

Mutta mitäs toi sääntökirja sanoo, että missä vaiheessa vinkkejä saa/pitää alkaa antamaan? (ei nähtävästi mitään...)
Pitäisikö odotella ensin pari iltaa ja jos ei kukaan bongaa rastia, niin sitten helpotetaan  
062802moto_prv.gif

Esimerkiksi tota kumpelin rastia alettiin helpottaa mielestäni liian nopeasti  
biggrin.gif

Pitäisikö tähän ottaa kantaa tuolla sääntökirjassa? Mitä olette mieltä.
Jos yleinen kanta on se että vinkkiä kehiin, niin voin kyllä niitä pistää sitten tulemaan....

AAAaarrrggh! Lisää sääntöjä...
crazy.gif

Mitä jos mennään niin kuin tähänkin asti eli kuvan kohde pitäisi olla kohtuudella tunnistettavissa ja jos pelkkä kuva ei anna mitään, niin edelleen pikku vinkillä voi helpottaa ihan omantunnon mukaan... säästytään hankkimasta se SooSoon tarjoama nelivärinen sääntökirja.

Täytyypä yrittää tunnistaa uusi kohde, josko vaikka aamusta liikkeelle. Siis silta, joka ylittää ojaa leveämmän vesistön ja vieressä ilmeisesti ainakin jossain määrin kulkukelpoinen risteävä tie... kyllä tämä tästä... ei ole taajamassa ja rinne sillan toisella puolella, kolme tai nelinumeroinen tie... kuvanottohetkellä lounaasta tai lännestä paistava aurinko eli tie lienee lounas-koillinen suuntainen ja kuva otettu länsipuolelta tietä... ääh taidan olla hakoteillä ja taitaa mennä useampi tuoppi ennen kuin tämä aukeaa ja sitten ei olekaan aamusella enää ajokunnossa...

Ei hemmetti! Pikku vinkkiä kehiin ennen kuin lumi tulee... Rasti ei taida löytyä kuukkelilta ainakaan tuosta kuvakulmasta  
lookaround_orig.gif

No, mun mielestä...siis silkka mielipide...pitäis ottaa sellainen kuva jossa on jotain mistä saa kiinni...jotain minkä perusteella sitä voi etsiä... tällä haku alueella on noin parisen sataa siltaa...

Tässä on mun nähdäkseni kyse kaikkien viihteestä, toimintaa vapaa-aikaan, ei mitään otsa rypyssä miettimistä et missähän mitäkin vois olla...mua ei sellainen kiinnosta... moottoripyöräily on mun vapaa-ajan harrastus ja haluan siitä nauttia niin pitkään kuin voi näin syksylläkin...tarkoitus on kai etsiä...ja myöskin löytää
cool.gif

Tietovisaan voi osallistua ilman mopoakin...

Tässä kysymys...päätelkää kumpi kaupunki on idempänä; oulu vai helsinki
tounge.gif

Mun mielestä sellaiset rastit pitäisi hylätä joita ei ole kolmeen päivään löydetty...mut se on vaan mun mielipide...jos kolmeen päivään ei rastia ole kukaan hakenut/löytänyt, kuka vain saa laittaa uuden
biggrin.gif
...silleen pysyy mielenkiinto
cool.gif

Noup...ei tunnista... tämä on nyt ainakin minulle se rouva Pjootorin "leppäkerttu koivun juurella"  
tounge.gif
Ilman lisävinkkiä en usko tunnistavani eli pelkästä kuvasta puuttuu se jokin mikä erottaa sillan kaikista muista vastaavista.

Hyvät yöt!

Tässäpä sitten sitä kaivattua vinkkiä.
Edellisestä rastista matkaa tänne n. 10km, suunta kouvolaan.....

No niin...ilmeisesti sit ei näy kuukkelissa, vähäsen sitä arvelinkin  
tounge.gif

Hyvä juttu....
062802moto_prv.gif

Tästä lähdetään pyöräilemään kohti tamperetta, mut jos iltaan eli takaisin tuloon mennessä ei kukaan oo tuota hakenut niin sit täytyy käydä katsastamassa josko olis se paikka mitä mä oon ajatellut...
sport05.gif

Aattelin alunperin et se on sellainen pikku silta paikassa nimeltä tissinpohja, mut sit tuumasin et ei se voi olla kun se on hakualueen ulkopuolella, eli se se ei voinut olla...
cool.gif

Löytyi... ei kyllä Sapan kuvakulmasta ja Googlen kartan mukaan vesistö vain sillan toisella puolella kun taas Street viewissä vettä piisaa molemmin puolin. En olisi muuten enempää voinut olla väärässä noissa illan spekuloinneissani  
wink.gif
Puhtaalla omallatunnolla voin kuitenkin sanoa, etten ikinä olisi löytänyt paikkaa ilman lisävinkkiä kun tuolla en ole koskaan ennen käynyt... saapa nähdä tuleeko lähdettyä tuonne asti  
062802moto_prv.gif

Ei kyllä se on liikkeelle lähdettävä... tällaisia kelejä ei ennen ensi kevättä enää tule  
sport05.gif

No siellähän se missä arvelinkin...kuukkelista ei millään saa suoraan näkymään tuosta kuvakulmasta...ja se sen vaikeus
062802moto_prv.gif

Nyt vaan orotellaan sitä uutta kuvaa
sport05.gif
biggrin.gif

Palellutin varmaan sen harmaan massan kypärän sisältä, joten tässä jokseenkin älyvapaa vinkki:
Juice Leskinen -niminen kansantaiteilija oli noin 1995-96 TV-ohjelmassa nimeltä Hyvät, pahat ja rumat. Tuossa ohjelmassa joko Sarasvuo tai Rantalainen esitti Juicelle kysymyksen, että missä Juice ei missään nimessä haluaisi asua? Juice nimesi Kanta-Hämäläisen kylän, jonka nimessä oli Juicen mukaan aivan liikaa vokaaleja ja kylän nimenkin kantasana viittaa sen olevan kaukana kaikesta *
wink.gif

_small.jpg

Tuo kuva on otettu melko keskeltä kylää ja löytyy Googlella...
Ei muuta kuin etymylogiaa tutkimaan kylän nimen selvittämiseksi *
tounge.gif

Viimeksi muokattu:
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back