• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvajahtiajelut, Etelä-Savo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis mä arvasin että jossain minä olen nuo koivut nähnyt...
wink.gif

Kävin vilkaisemassa työreissulla ohi ajellessa, siis kotilolla. Eli rasti on siis edelleen auki. Mut käyn sunnuntaina hakemassa talteen jos ei aikaisemmin muille kelpaa.

Ja saahan tuosta mun kuvasta lisävinkkiä. Mut ei liikaa, siks mä jätin sen noin pieneks...

Siis mä arvasin että jossain minä olen nuo koivut nähnyt...
wink.gif

Kävin vilkaisemassa työreissulla ohi ajellessa, siis kotilolla. Eli rasti on siis edelleen auki. Mut käyn sunnuntaina hakemassa talteen jos ei aikaisemmin muille kelpaa.

Ja saahan tuosta mun kuvasta lisävinkkiä. Mut ei liikaa, siks mä jätin sen noin pieneks...
Nyt kyllä menee liian hifistelyksi.
Vähän enemmän vinkkejä tai minun seuraava rasti on semmoiselta mestäautotieltä, että sinne en osaa edes itse toista kertaa ja ilman mitään vihjeitä.

Sorry, all in sitten, parempaa ei pikku nokialaisella saa aikaa.

Tuolta takana näkyvältä nyppylältä lähtee oikealle kiva tie jota myöten pääsee...no vaikka Ristiinaan.

Niiku aikuisten oikeesti... Eihän näitä viitti ees yrittää käydä hakee, kun pitäis ajaa 1-numeroisia teitä tähyten hirviaidan vierustoja. Lappeenrannantielläkin oli valotolpat, että enpä viittinyt lähteä kevarille ajelee. Rasvasin ketjut, lähden huomenna vaikka ettimään keski-Suomen kuvajahteja...

IMHO vähän selvemmät kuvat/paikat olisi parempia, jossa siis näkyisi joku selvä tunniste. Eikä noin pienen tien viereltä mikä voisi olla ~mistä korvesta tahansa

Missään nimessä ei tarvitse kuvata Juvan ABC:n etuovea tai jotain muuta selkeää paikkaa.
Pientä haastetta pelissä pitää olla, mutta pitää muistaa se, että se mikä paikkakuntalaiselle on jokapäivästä näkkileipää, siihen turisti törmää eka kerran.
Joten pientä vinkkiä peliin ja Googlen / interwebin kautta paikka haltuun ja kuva nettiin.

Aika paha. No, hirviaitaa ei ainakaan läntisessä Savossa ole kai kuin 5-tiellä. Ja asfalttitie vieressä metsän puolella aitaa...hmmmm
Onhan tuo tietty aika ja ehkä turhankin paha. Mut kyllä se kuitenkin selkkis alle kymmenen minuutin kun luin noutajan pähkäilyn ja kuukkelilla vähän aikaa leikin. Enkä siis ole koskaan ajanut tuolla pienellä tiellä, vieressä menevällä isommalla jonkun verran ja ollaan kuitenkin yli sadan kilometrin päässä meikäläisen kotitontilta.

Pieni pähkäilyn tarve on kai kuitenkin suht jees kunhan nyt on johtolangat millä paikka on edes mahdollista löytää vaikka et siellä koskaan olisi käynytkään. Uudet paikat onkin parhaita...

edit: jiipekki ite saa antaa lisävihjeet jos katsoo tarpeelliseksi.

Aika paha. No, hirviaitaa ei ainakaan läntisessä Savossa ole kai kuin 5-tiellä. Ja asfalttitie vieressä metsän puolella aitaa...hmmmm
Onhan tuo tietty aika ja ehkä turhankin paha. Mut kyllä se kuitenkin selkkis alle kymmenen minuutin kun luin noutajan pähkäilyn ja kuukkelilla vähän aikaa leikin. Enkä siis ole koskaan ajanut tuolla pienellä tiellä, vieressä menevällä isommalla jonkun verran ja ollaan kuitenkin yli sadan kilometrin päässä meikäläisen kotitontilta.

Pieni pähkäilyn tarve on kai kuitenkin suht jees kunhan nyt on johtolangat millä paikka on edes mahdollista löytää vaikka et siellä koskaan olisi käynytkään. Uudet paikat onkin parhaita...

edit: jiipekki ite saa antaa lisävihjeet jos katsoo tarpeelliseksi.
kimimikakeke antanu minusta jo sellaiset vihjeet, että jos ei löydy niin ei viitsi edes käydä etsimässä. On muuten harvassa ne missä menee 2 asfalttitietä rinnakkain ja vielä hirviaidalla erotettuna.

Parhaita rasteja ovat seuraavanlaiset :
- joku historiallinen tms. paikka, samalla voi vaikka oppiakin jotain uutta kotimaakunnasta
- kivan reitin varrella, kahvittelupaikka tms ei pahitteeksi
- kuvan perusteella ei ilmiselvä, mutta ei mikään mahdotonkaan

Ja nyt kusettamaan koira ja töihin....Pitäisiköhän mennä viikonloppuna Motoparkiin katsomaan kun isot pojat ajaa.....

- joku historiallinen tms. paikka, samalla voi vaikka oppiakin jotain uutta kotimaakunnasta

Ja nyt kusettamaan koira ja töihin....Pitäisiköhän mennä viikonloppuna Motoparkiin katsomaan kun isot pojat ajaa.....
Juu toki nuo vaihtoehdot tiedossa... mut tuo kans kiva paikka... kun pitää miettiä et miten tuonne pääsee, ja onhan tuokin tavallaan "historiallinen" paikka.
Juu tänään motoparkkiin illalla. mökki varattuna ja la-su ollaan katsomassa kun isot pojat ajelee täysii.

Jep, tällä kaudella on oppinut ainakin sen että porilaisilla ei ole ollut muinoin helppoa savomualla...oikeestaan vähän yllättävänkin sotaisa historiaa - villiä rajaseutua. Tai onhan tuon tienny mut eipä tuota ole tarvinnu sen kummemmin miettiä.

Sunnuntaina voi tosiaan lähtee Motoparkkiin...tai mopolenkille Etelä-Savoon - yksi paikka on jo tiedossa missä vois piipahtaa kun on jo tullut harjoiteltuakin...tarttee vähän fundeeraa.

mistä tuollainen kapea muka löytyy ei voi noilla tiedoilla löytyä... eiku kuukaus sit vissii veneellä ajelin tuosta... vai oliskoha sitteki ollu se... tuossa kans geokätkö vieressä sen sillan alla... käykää hakee...

nyt motopark ja keikua...

kimikikikiki millane mopo sulla? ponkaillaan tuolla.

^ Zastavan kardaani höysteineen on kyllä tienattu...

Kaikki tarvittava on jo sanottu, ajellaan tätä tai Savon ympäristön topikkia kuten lystää. Jälkimmäisenä mainittu on ollut ajamisen puolesta toistaiseksi mielekkäämpi ja tuntuu valitettavasti toimivammaltakin.

Sen verran vielä haluaisin vaivata, että rastikuvan yhteyteen tieto, mistä rasti löytyi.
Hullua ei saa pitää jännityksessä.

oliskohan varkaan...kanava,luulisin olevan.ei vaan kerkee,tai ehkä huomenna yrittäs kaivaa jostain aikaa.
ja sunnuntaina viimeistään motoparkkiin!
062802jumpie_prv.gif

Back