• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuulostaako mopoilu toisista tyhmältä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawabata
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
100% samaa mieltä. Moottoripyörässä on munaa ja mopossa ei.
Alemmuuden tuontoinen suomalainen ei uskalla puhua moottoripyörästä vaikka ehkä ajaa sellaisella. Nämä samat mopoilijat kutsuvat vaimoaan mammaksi tai äidiksi, kun eivät uskalla naisista puhua
mad.gif

Edit: siis ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä 100%

Mopollahan mä ajelen.. Löytyy kyllä MOPEDI myös tallista.
Ja se mopedihan oli käännöslaina ruotsin sanasta moped, joka puolestaan on lyhenne
yhdyssanasta motorvelociped, eli moottoripolkupyörä, eli mopo.

Moottoripyörä on moottoripyörä, mutta kaikki surullisin tilanne on saksan kielessä: paikalliset kun
viittaavat menopeleihinsä usein suoralla lainalla bike, kun se aito ja oikea sana olisi Kraftrad.
Siinä on munaa: Kraftrad!
buttrock.gif

Mopo, pyörä, fillari, kaikki sanat on käytössä. Eipä tuota ole koskaan siltä kantilta ajateltu, että moottoripyörää mopoksi kutsumalla saa jonkun niskakarvat pystyyn.
biggrin.gif
Ja toisaalta, mopo se on toi nelipyöräisenikin.

Jos ei itsellä ole "munaa", syystä tai toisesta, niin kai sitä pitää hankkia korostamalla ajavansa Moottoripyörällä.
Ei tarvitse korostaa mitään. Uusiomotoristit ajaa mopoilla ja 25 v. ajaneet moottoripyörillä. Johan se tuli ilmi. VAI ?
Ressukat eivät uskalla tai kehtaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä, pitää keksiä hellittely nimiä. Onko sinun vaimo tai tyttöystävä mamma ? Tai poikaystävä ehkä pappa ?

Ei tarvitse korostaa mitään. Uusiomotoristit ajaa mopoilla ja 25 v. ajaneet moottoripyörillä. Johan se tuli ilmi. VAI ?
Ressukat eivät uskalla tai kehtaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä, pitää keksiä hellittely nimiä. Onko sinun vaimo tai tyttöystävä mamma ? Tai poikaystävä ehkä pappa ?
Hmm piti ihan alkaa miettimään...
Ekan kerran ajoin prätkällä joskus vuonna -76 tai -77 ja siitä se ajatus sitten lähti. Nyt lienee 2008 eli prätkillä on tullut ajeltua enemmän tai vähemmän... errr... yli 30 vuotta vai mitä FinHarley?

Mua ei haittaa ton pulitoistalitraisen kolmesataakiloisen Dynan kutsuminen mopoksi, rakkaalla lapsella on monta nimeä. Mulla ei myöskään itsetunto ole siitä kiinni miksi muut sitä kutsuu, ns. EVVK
smile_org.gif

Ajonäytös seitkytluvun puolestavälistä... liiv tu ride!
biker.jpg

Hmm piti ihan alkaa miettimään...
Ekan kerran ajoin prätkällä joskus vuonna -76 tai -77 ja siitä se ajatus sitten lähti. Nyt lienee 2008 eli prätkillä on tullut ajeltua enemmän tai vähemmän... errr... yli 30 vuotta vai mitä FinHarley?

Mua ei haittaa ton pulitoistalitraisen kolmesataakiloisen Dynan kutsuminen mopoksi, rakkaalla lapsella on monta nimeä. Mulla ei myöskään itsetunto ole siitä kiinni miksi muut sitä kutsuu, ns. EVVK
smile_org.gif

Ajonäytös seitkytluvun puolestavälistä... liiv tu ride!
biker.jpg
Ekan kerran ajoin, liikuttavaa
033102ass_1_prv.gif

Mun täytyy palata 60-luvulle ja -77 meni ensimmäinen 2 tahti Ramair 550 Suzuki päreiksi ja pellolle. Ei ollut kyllä ikää eikä korttiakaan, mutta Suzukeja oli ihan riittävästi.

Errrrr vai mitä Stuba yli 40 vuotta kait tuosta tulee jo. errrr,rrr

Hienoa, eiks oo mukavaa ajella?

Mä en vain ymmärrä mikä hinku on laittaa pyllistyshymiöitä? Joku moottoripyörällä ajavien HD-miesten juttu vai?

Ota ihmeessä iso mies herne pois nenusta, näyttää hieman hassulta
smile_org.gif

Silloin kun alla oli 125 cc -laite niin oli tärkeää korostaa että kyseessä on MOOTTORIPYÖRÄ eikä mopo. Nykyään kun käytössä on yli 10 kertaa enemmän kuutioita niin voi taas puhua moposta. Prätkä, motukka yms termeinä lausunnallisesti töksähteliviä ja kömpelöitä. Mopo -termin käyttö vie suomen kieltä eteenpäin.

Hienoa, eiks oo mukavaa ajella?

Mä en vain ymmärrä mikä hinku on laittaa pyllistyshymiöitä? Joku moottoripyörällä ajavien HD-miesten juttu vai?

Ota ihmeessä iso mies herne pois nenusta, näyttää hieman hassulta
smile_org.gif
On ollut mukava ajella yhtä soittoa kohta 30 vuotta. Mites sulla ajelut menny ... sullahan oli se pakollinen n. 15-20 vuotta taukoa ja sitten ostetaan se mopo ja pullistellaan vanhoilla kuvilla
tounge.gif

No kukin tyylillään.

Kumpa olisikin nenu. Voisin tämän klyyvarin siihen vaihtaa. Palaa auringossa turhan herkästi puolipotan kanssa.

Moottoripyöräily, moottoripolkupyöräily, mopoilu...

Mopediuly...? mopedyily...
lookaround_orig.gif

Heh heh, tuossa muutama vuosi sitten oli sellanen "mitähän-tästä-seuraa"-tilanne, kun laivalla ollut vartija tokaisi ruotsista tulevalle liivijengille että: "Du kan lämna moppena dit..." ja osoitti sinne laivan kulmaan. Eihän siinä sitten, parrakkaat kaverit parkkeerasivat "moppensa" määrättyyn paikkaan mukisematta...
biggrin.gif

Mopo on hyvä nimitys, mutta koska oikea mopo on sympaattinen ja aliarvostettu kulkine, käytän mieluummin prätkästäni tuttua nimitystä pannari. Tämän tietysti joku voi sotkea H-D panheadiin. Rätkäkin on hyvä. Tai pärrä. Prätkä tuo jotenkin 70-luvun mieleen, nostalgiaa harrastuksen alkuajoilta.
smile_org.gif

Alemmuuden tuontoinen suomalainen ei uskalla puhua moottoripyörästä vaikka ehkä ajaa sellaisella. Nämä samat mopoilijat kutsuvat vaimoaan mammaksi tai äidiksi, kun eivät uskalla naisista puhua  
mad.gif

itse en kyllä lähtisi puhumaan alle 200 hepan vehkeistä muuna kuin mopoina. Itse olen siis vielä toistaiseksi mopoilija, mutta eiköhän sekin kohta muutu parempaan suuntaan.

Miten ton vaimon nimitys liittyy tähän aiheeseen? Sä varmaan puhut täydellistä kirjakieltä. Mulla on mopo, vaimo on huora ja koskenkorvakin on kossua, enkä koe omaavani alemmuuden tunnetta vaikka lempinimiä käytän.

Moposta ja mopolla ajelemisesta miekin aina puhun, vaikkakin meikäläisen tapauksessa erehtymisen vaara on todella suuri, kun tuolla tallissa FJR:n vieressä on myös vanha kunnon pappa-Tunturi.

tounge.gif

mad.gif

Mää muuten ymmärrän tuon jutun vaikka vähä eri mieltä olenki.

Mutta täältä Pohojammaalta katottuna tuosa on yks juttu, jota en kerta kaikkiaan tajua.

Voikko sää selittää, mitä se tuo "alemuuden tunto" on, hä?

Ja oisko mitenkää mahollista, että kotiFreudilla olis päässy lipsahtaha joko munakas tai moottoripyörä vähä lapasesta?

Kyllähän tuota välillä hieman karsastan, mutta ymmärrettävää jos toisella sattuu olemaan isompi, tehokkaampi ja nopeampi pyörä.

Back