• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuulostaako mopoilu toisista tyhmältä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawabata
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
ohutta yläpilveä
miten lienee toisilla harrastekavereilla tai lajitovereilla. mulla korvaan sirahtaa monestikin kun puhutaan mopoista, moposta, mopoilusta ja kuitenkin tarkoitetaan moottoripyöräilyä tai prätkäilyä tai motorismia. sentään mopo on terminä olemassa täysin omassa merkityksessään: alle 50 cc ja max 45 kmt kulkeva kaksipyöräinen moottoroitu laite eli ennen vanhaan kun itse aloittelin niin mopo oli moottoripolkupyörä ja oli oikeasti huonosti toimivat polkimetkin monissa mopomalleissa. se oli myös rajattu painoltaan alle 50 kg ja huippunopeus oli rajoitettu 40 kmt siihen aikaa ja sillä sai ajaa vain yksi päällä tai oliko joitakin tiukasti määriteltyjä poikkeuksia kun sai kaksi päällä ajaa.

olisi selvyyden vuoksi ja plaa plaa... käyttää oikeita ja vakiintuneita sanoja kun puhutaan moottoripyöristä tai -pyöräilystä: mp, motskari, motukka, rätkä, prätkä, motoristi, motorismi, pärrä, moottoripyörä jne.

tämmönen turhanaikainen ajatus tuli kirjoitettua nyt sitten tänne.

Mopo on se kaksipyöräinen
biggrin.gif

Kyllä mä puhun aina moposta, eikä itsetunto kolhiinnu, kun ei tuo ole se tehokkkain niin se on sitten mopo
tounge.gif
pikkuveli on kyllä tarkka että sillä on KEVARI eikä mopo
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ehkä välillä hiukan, pyörästä tulee ehkä enemmän puhuttua. Ja pyörän ulkoiluttamisesta.

Enemmän särähtää korvaan kun monet puhuu duke sitä ja duke tätä. Tarkkoittaen varmaan Ducatia vaikka Dukehan on aivan eri vehjas.

Jos vaihan joskus isompaan, ni voin alkaa sitten varmaan puhumaan moottoripyörästä, nyt ei kehtaa ku johan yli 1000cc omistajat nauraa mulle ja mun vajaatehoselle jos sekotan sen jotenkin moottoripyöriin..
Eli mopo se on ainakin viel tällähetkellä.

"EGO KYSYMYS", ei mielestänimitään eroa, kuhan haluavat( ainakin osa) katsoa kuinka hyvässä kunnossa motoristoen ego on.

Mun mp:tä saa kutsua millä nimellä vaan, en ota hernettä nenuun.

Tuossa jokin aika sitten olin kahvilla kun paikalle tuli n3v poika isänsä kanssa todeten "isi, kato mopo", viereisiessä pöydässä ollut mp-mies totesi isälle että: "opeta pojallesi että se on moottoripyörä, ei mikään mopo", joten pienestä on kiinni.

Hyviä kilometrejä kaikille, kutsumanimistä huolimatta.

Mopo mikä mopo, kun on mopon tehotkin.
tounge.gif

Kieltättä joskus saattaa tulla sekaannuksia.

Mopossa on moottori, ilman moottoria varustettu kaksipyöräinen on ns. karvalakkimalli elikkäs fillari
smile_org.gif

minä mopoilen...

062802moto_prv.gif

Mitäs nimestä, mopoilu on kivaa - niin myös fillarointi.

Muodin edelläkävijä -> pyöräilyhousut jo vuodesta 1974.

Tutut lapset sanoo mielestäni hyvin, moottoripyörä on pelkkä 'moottori'.

Itse käytän pyörä nimeä. mopo jotenkin särähtää ja siinä aina sekoittaa, kun ihmisillä on niitä mopojakin.

Mopojahan nuo kaikki on... Vaikka mullakin on enemmän kuutioita mopossa kuin autossa  
buttrock.gif

Back