• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuulonsuojaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 57pannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Takametsä
Nostanpa paljon koluttua topikkia ylös. Itselle on jo tullut kuulovaurio toiseen korvaan, vaikka olen käyttänyt käytännössä aina korvatulppia. Ilmeisesti ikä ja ajomäärä alkaa vaikuttaa.

Onko tullut mitään uutta ja halvempaa yksilöllisiin korvatulppiin. Pakko panostaa vielä enemmän kuulonsuojaukseen.

Täällä asiaa on käsitelty ansiokkaasti monissa topikeissa, mutta talvipyöräily jo painaa päälle.

Kiitoksia etukäteen.

Tsekkaa haulla "kuulonhuoltoliitto" ja "Tarja Haapsaari", pitäisi löytyä juttua. Yksilölliset tulpat lähtee hintaan 40 ekee, koko mopoharrastusikäni olen noilla mennyt. Eikä mökä paljoa paina.

Nuohan näyttää ihan perus "kuusitulpille" mitä saa apteekista.. Tai monesta paikasta muualtakin.
Toiset tykkää, toiset ei. Minä en. Luotan kertakäyttötulppiin, joita tulee kylläkin käytettyä hieman pitempään ;)

Nuohan näyttää ihan perus "kuusitulpille" mitä saa apteekista.. Tai monesta paikasta muualtakin.
Toiset tykkää, toiset ei. Minä en. Luotan kertakäyttötulppiin, joita tulee kylläkin käytettyä hieman pitempään ;)
Heh. Tutun näköiset - multa tippunut jonnekin kaffilan pöydän alle ja olet nyysinyt
tounge.gif
biggrin.gif

-hh-

Noita pitäisi testata - ja mieluusti näkisi kokeilleiden kommentteja.

-hh-
Mulla oli tuommoset käytössä viime kesän. Hyvin suodattavat melua ja ovat halvahkot. Eivät paina korvia(ainakaan mulla) kypärä päässä, eli ovat mukavatkin käytössä. Korviin asettelu onkin sitten aika hankalaa, koska tulpat ovat aika pienen kokoiset. Pienemmät kuin jyk4:sen mainitsemat "kuusitulpat", jollaisia käytän itse töissä.

Itse epäilin ja vähän naureskelinkin tuota pakkauksen mukana tulevaa "asetinpuikkoa" ja miten sen kanssa pitäis toimia, mutta toimiihan se, kun vähän reenaa. Poiskin tulevat...
tounge.gif
Silti ainakin mun korviini tulpat ovat jotenkin hankala taiteilla.

Viime kesänä hankin nuo Motosafet. Tähän mennessä parhaat ovat olleet omiin korviin, nuo kun eivät jätä korvakäytävään painetta, kuten kaikki kertakäyttötulpat. Tulpan keskellä on irroitettava suodatin, jossa on reikä keskellä. Suodattimia on kahdet, toiset eivät kovin paljon vaimenna, mutta toisilla melu on jo aika vaimeaa. Korvaan asettaminen onnistuu sillä asetinputkella hyvin. Ilman sitä ei tahdo onnistua. Pois ottaminen tapahtuu keskitapista vetämällä, ei ole ollut ongelmaa. Tulpat voi pestä lämpimällä vedellä ja saippualla.

Elacin

tuolta katselemaan vaihtoehtoja. ittellä oli tämän kesän käytössa toi ER-malli 25db vaimennuksella ja ei voi kun kehua
thumbs-up.gif

onhan noi vähän kalliimmat, mutta ompahan ainakin omaan korvaan sopivat

Itselle on jo tullut kuulovaurio toiseen korvaan, vaikka olen käyttänyt käytännössä aina korvatulppia. Ilmeisesti ikä ja ajomäärä alkaa vaikuttaa.
Miten kuulovauriosi ilmenee? Itsellänikin on huolia toisen korvani kanssa, enkä oikein tiedä mistä tuo johtuu. Vasta eka ajokausi, eikä ikäkään pitäisi vielä haitata.
nixweiss.gif
Korvatulppia olen käyttänyt pyöräillessä vaihtelevasti (=aina sellaiset ovat olleet mukana).

Audiogrammin mukaan vasemmassa korvassa on kuoppa matalilla taajuuksilla. Puheentunnistaminen on vaikeutunut, lievää kaikua ja muutenkin korva on kuin 'lukossa'
sad_orig.gif

ei ole samat mistä Hannula mainitsi.

Nää Elacin ER tulpat maksoi jotain 180€ muistaakseni.
toimitusaika oli n. 1kk siitä kun korvista oli otettu muottivalut.

Alko noi motosafet kiinnostaa. Ei kovin hintavatkaan ole, vois tilata tuollaiset ja kokeilla kuusitulppien tilalle.

Mopoilussa ja ammunnassa tulpat korvissa, jälkimmäisessä toki myös kuppisuojaimet (aktiivit). Veikkaan että noi motosafet vois toimia molemmissa käytöissä.

voi olla että elacin tulpista sais alennuksen jos isompi porukka tilais samalla kertaa.Muutama vuosi sitten ainakin jotkut muusikoiden.netissä tilasivat isommman setin vastaavanlaisia tulppia yhtä aikaa ja saivat kivan alennuksen.

voi olla että elacin tulpista sais alennuksen jos isompi porukka tilais samalla kertaa.Muutama vuosi sitten ainakin jotkut muusikoiden.netissä tilasivat isommman setin vastaavanlaisia tulppia yhtä aikaa ja saivat kivan alennuksen.
Siitä vaan järkkäämään, jos etukäteen aleprossan saa selville kun tilaajia olisi x kpl niin veikkaan et porukka kiinnostuisi.

me hommattiin työporukalle noi Elacin tulpat.
kahdeksalle tyypille tulpat ja hinta tippui jo silloin n.160€/setti

Siitä vaan järkkäämään, jos etukäteen aleprossan saa selville kun tilaajia olisi x kpl niin veikkaan et porukka kiinnostuisi.
Järkättiin Tampereen porukalla viime keväänä Insta-mold mittatilaustulppien tekosessio. Kyseisiä tulppia tekee Timo McKeown ja hinta on taatusti kilpailukykyinen. Niistä ei siis tehdä erikseen mallivaluja, vaan valusta tehdään suoraan se tulppa.

Keskustelua aiheesta

Erittäin mukava ja asiantunteva hemmo tuo Timo, ja kaikille saatiin sopivat tulpat. Tietääkseni kaikki ovat myös tyytyväisiä ekan kesän jälkeen..

Itse en siis noita tulppia ottanut, koska minulla on ollut jo vuosia käytössä Elacin vastaavat tuotteet.

- T -

Edit: Oho, olitkin pannu jo bongannut linkittämäni keskustelun.

Itse olen pärjäillyt Bilsomin 303 kertakäyttöisillä joita kyllä tulee pidettyä useammankin kerran
wink.gif
, ja nyt pärjää vielä paremmin kun otin pleksin pyörästä pois. Helvetillinen ropina tuulen pyörteistä aika alhaisillakin nopeuksilla mokoman muovinkappaleen kanssa, nyt vaan suhisee (ja höpisee
sport05.gif
)

Back