• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuolleen kulman poisto peileistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on toi Biltemasta hommattu ja Köpin kuvassa oleva ylin nelikulmainen malli vasemman peilin vasemmassa yläkulmassa. Hieman tottumista, mutta hyvin näkyy, jos joku yrittää painaa vasemmalta ohi.

Vasurin peilissä on Louissilta tilattu pieni pyöreä laajis. Olisko se jotain 2-3 cm halkasijaltaan, mutta siinä normisti näky käsivarsi niin nyt siinä näkyy muutakin. Kotilossa tohon on vähän tottunut niin miks ei pyörässäkin ?

Tuollaiset "lisäpeilit" oli joku edellinen omistaja pyörääni laittanut. Ihan hyvin pelittää. Ulkonäöstä sitten en osaa sanoa mitään - pääasia että toimii.

jossain näin tollasia myytävän 2cmx2cm kokosina, eli aivan ylipieniä. vissiin moottoripyörään parhaiten sopivat kun ei oo koolla pilattu, saman verranhan nuo kuitenkin näyttää, tosin pienempänä vain.. vois tosiaan käydä kattelemassa, työpakuihin tollaset ostin ku maksoi 0,30e/kpl läheisessä halpakrääsäkaupassa
smile_org.gif

Off topic: Hyvä on motoristinkin toki päästä näkemään kuolleeseen kulmaan, mutta tuli mieleeni eilen Länsiväylällä ajellessani seuraavaa:

Vaikka motoristina tiedostan moottoripyörän näkymättömyyden autosta taaksepäin kulmapilareita tsiikatessa, mietin, miten moni autoilija edes tiedostaa asiaa.

Kun ohitin vasenta kaistaa uutukaisen kilogixun ja olin palaamassa oikeanpuoleiselle kaistalle, yritin etsimällä etsiä päätä kääntämällä ja taustapeilejä katsomalla tuota gixxeriä. Se oli ikäänkuin haihtunut ilmaan. Niin vaikea oli "löytää" pyörä näkökenttään. No sitten Lauttasaaren liittymän kohdalla olin aikeissa mennä oikeimmaiselle kaistalle rampille. Edelleen mietin, missähän se pyörä on, mahtoikohan se jäädä sinne bussipysäkille, joka on meren rannalla ennen Lauttasaaren ramppia. Panin vilkun päälle ryhmittyäkseni rampille, pieni vilkaisu oikealle ja PYÖRÄ OLI SIINÄ VIERESSÄ!

Oli todella yllätys, vaikka koko ajan tarkkailin oikeaa kaistaa.

Näissä tilanteissa on tärkeää, että motoristi tarkkailee autoja ennen ryhmittymiskaistoja ollessaan sisimmällä kaistalla ja hidastaa ajoissa. Mieluiten itse ryhmittyy vasta juuri ennen ajoa rampille. Autosta on tosi vaikea havaita mp:tä oikealle taakse.
Kuollut kulma on todellakin olemassa.

Mä laitoin pannariin selaiset kulmikkaat apupeilit, ostin ensin yhden autotarvikeliikkeestä, jota kokeilin. Sitten piti hakea toinenkin. Aivan loistavat, jos vain on sopiva kohta, mihin sen liimaa. Eihän sen kai tarvi olla välttämättä peilissäkään?

Kuollut kulma siis hävisi tyystin, päätä tulee käännettyä enää muodon vuoksi
biggrin.gif

Back