Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täysin linjassa muun toiminnan kanssa. Hyvä meininkiMahtavaa!sua Tuittu!![]()
Joo kerrankin hyvä juttu mitä olen odottanutkin. Toivottavasti ministeriö ja kunnanisät muistavat myös sora- ja metsäautotiet. TÄLLÄ MAAILMA PELASTUUMahtavaa!sua Tuittu!![]()
Äläs nyt. Mä olen meinannut vaihtaa kohta s-motoon kun tämä on tällaiseksi pelleilyksi mennyt. Ei saisi edes metsässä päästellä omaan tahtiin. Tai sitten olisi pysyttävä omissa metsissä.. Sieltä ne peltipöntöt lähtisivät kyllä traktorilla vetäen.Joo kerrankin hyvä juttu mitä olen odottanutkin. Toivottavasti ministeriö ja kunnanisät muistavat myös sora- ja metsäautotiet. TÄLLÄ MAAILMA PELASTUU
![]()
Täälläpäin oli jokunen vuosi sitten joku kyrpiintynyt noihin pönttöihin ja oli nykäissyt niitä raktorilla messiin.Muistaakseni vielä jäi kiinni tuosta tempustaan ja joutui maksamaan aivan saatananalliset korvaukset niistä.Äläs nyt. Mä olen meinannut vaihtaa kohta s-motoon kun tämä on tällaiseksi pelleilyksi mennyt. Ei saisi edes metsässä päästellä omaan tahtiin. Tai sitten olisi pysyttävä omissa metsissä.. Sieltä ne peltipöntöt lähtisivät kyllä traktorilla vetäen.Joo kerrankin hyvä juttu mitä olen odottanutkin. Toivottavasti ministeriö ja kunnanisät muistavat myös sora- ja metsäautotiet. TÄLLÄ MAAILMA PELASTUU
![]()
![]()
Kyllä sillä saattaisi olla isokin periaatteellinen merkitys. Jos kunnille annettaisiin sakotusoikeus ja vielä lupaus, että saavat pitää sakkotulot, niin houkutus voisi olla suuri.Onko sillä lopulta mitään eroa meneekö se sakkolapun loppusumma valviolle vaiko kunnalle?Valtiokaan kun ei mitään hyväntekeväisyyttä harrasta niin kunnan joka saa runsaasti sakkotuloja (esim. Hki uskoisin olevan tälläinen) niin vastaavasti ko. kunnan valtio-osuudet laskee. Eli loppupelissä sillä kunnalla on käytettävissään tasan se sama euromäärä kuin aikaisemminkin, ainoastaan että nyt osa tulee sakoista suoraan kun ennen sekin raha kiersi valtiokirstun kautta![]()
![]()
Juu, varmasti valvonnan määrä tulee näin myös kasvamaan, mutta onko siinäkään mitään järkeä että jo nyt muutenkin ylityöllistetty poliisilaitos joutuu keskittämään niitä vähäisiä resurssejaan johonkin peltipoliisiin ja näin tuokin työvoima on poissa esim. juuri puhallusratsioista yms. Johan siinä kansalaisen oikeustajukin vaarantuu jos käsittelyruuhkien johdosta lappu tipahtaa postiluukusta vasta 6kk päästä itse tapahtumasta![]()
Turku-muurla välillä vanhalla ykköstiellä kymmenisen vuotta sitten joku vintiö ampui piekkarilla joka ainoaan pönttöön reiän,näkyy paikkausjäljet vieläkin linssin alla. Kehveli vaan lörpötteli huimausaineen alaisena,ja pari vuotta tapahtuman jälkeen jäi kiinni kun kotietsinnässä löytyi kuin puolivahingossa tuo kyseinen piekkari. Parempi on pitää suu supussaTäälläpäin oli jokunen vuosi sitten joku kyrpiintynyt noihin pönttöihin ja oli nykäissyt niitä raktorilla messiin.Muistaakseni vielä jäi kiinni tuosta tempustaan ja joutui maksamaan aivan saatananalliset korvaukset niistä.Äläs nyt. Mä olen meinannut vaihtaa kohta s-motoon kun tämä on tällaiseksi pelleilyksi mennyt. Ei saisi edes metsässä päästellä omaan tahtiin. Tai sitten olisi pysyttävä omissa metsissä.. Sieltä ne peltipöntöt lähtisivät kyllä traktorilla vetäen.Joo kerrankin hyvä juttu mitä olen odottanutkin. Toivottavasti ministeriö ja kunnanisät muistavat myös sora- ja metsäautotiet. TÄLLÄ MAAILMA PELASTUU
![]()
![]()
Yleensä en näihin vastaile, mutta nyt pitää jotain sanoa kun mun mielestä heti ekassa vastuksessa käännetään homma melkein päälaelleen....Siis ei jumalauta! Braxin mielestä ylinopeudet ovat huolestuttavampia kuin rattijuopumus.
Vaikka eikös se niin olekin että kotiinpäin saa aina ajaa!?![]()
Mitä tälle yhteiskunnalle on oikeesti tapahtumassa? Valvontaa lisätään kokoajan aivan naurettavuuteen asti ja kaikenmaailman viherpiipertäjät ottavat osaa liikenteenvalvonnan kehittämiseen.
Mistään asioista ei oikeasti ole omakohtaisia kokemuksia, eikä mistään jakseta ottaa selvää.
..Mutta hei oikeesti, miten on ****llä pokkaa sanoa julkisesti että rattijuopumus on pienempi paha kuin ylinopeus?
Kas näin, tässä on hyvä esimerkkipari.Yleensä en näihin vastaile, mutta nyt pitää jotain sanoa kun mun mielestä heti ekassa vastuksessa käännetään homma melkein päälaelleen....Siis ei jumalauta! Braxin mielestä ylinopeudet ovat huolestuttavampia kuin rattijuopumus.
Vaikka eikös se niin olekin että kotiinpäin saa aina ajaa!?![]()
Mitä tälle yhteiskunnalle on oikeesti tapahtumassa? Valvontaa lisätään kokoajan aivan naurettavuuteen asti ja kaikenmaailman viherpiipertäjät ottavat osaa liikenteenvalvonnan kehittämiseen.
Mistään asioista ei oikeasti ole omakohtaisia kokemuksia, eikä mistään jakseta ottaa selvää.
..Mutta hei oikeesti, miten on ****llä pokkaa sanoa julkisesti että rattijuopumus on pienempi paha kuin ylinopeus?
En ymmärrä, että miten oikein luet tuota tekstiä, mutta minusta siinä ei sanota, että:
...Braxin mielestä ylinopeudet ovat huolestuttavampia kuin rattijuopumus...
ja
miten on ****llä pokkaa sanoa julkisesti että rattijuopumus on pienempi paha kuin ylinopeus?
Minusta siinä sanotaan, että ylinopeuksista pitäisi puhua enemmän. Ja tämän ymmärrän täysin, tilastot osoittaa että ylinopeutta ajetaan kovempaa ja enemmän kuin ennen, ja kuolemakolarit on lisääntyneet rajusti.
Ja minusta tilastoja on turha puolustella lisääntyneillä ajoneuvojen määrällä, koska riskitilanne on aina riskitilanne, ihan sama montako ajoneuvoa tässä maassa on. Niiden määrä ja onnettomuuksin määrä halutaan alas.
Rattijuopumusta yritetään jo kitkeä monin keinoin, alkolukkoja kokeillaan yms. Rattijuopumus on saatu siis jo saatu kansan keskuudessa "pahaksi asiaksi". Tätä tuskin kukaan kiistää.
Nyt sitten varsinkin suuret (sanotaan vaikkapa yli 20km/h) ylinopeudet halutaan kanssa kitkeä pois. Minusta se on hyvä tavoite yhteiskunnan kannalta. Keinoja vaan lähinnä taitaa olla valistaminen, valvonnan lisäminen ja rangaistusten koventaminen. Valistaminen ei toimi, joten...
Kyllä se itseänikin korpeaa, kun ei aina malta ajaa nätisti ja sitten saa maksella parin kympin ylityksestä useamman satasen sakkoja. Ja jos kortti lähtee, niin on pitkään pois ja sakotkin on samalla nelinumeroisia summia joten melkein saa mopon myydä että pystyy ne maksamaan... Mutta se on oma valinta. Kukaan ei pakota ajamaan ylinopeuksia.