• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kumpi vai toinen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aesko1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ajelut viimeeksi harrikalla, sitä ennen hondan vfr:llä nyt pari vuotta väliä ja ensi kesänä on pakko saada pyörä! Mutta bemarilla on kaksi mieleistä mallia,oikeastaan kolme,heh eli gs adventure, 800 gs ja k 1200 s!! Tyhmä kysymys tiedän sen. Silti haluaisin kuulla kommentteja näistä vehkeistä, että saisin valaistusta valintaani. Jos ois rahaa kahteen olisi valinta helppo mutta en osaa valita haluanko sporttia vaiko ison enduron!!?? Auttakee kiitos.

K1200S:n kokemuksia lyhyen tuttavuuden jälkeen:

-Erittäin leppoisa ja rento ajoasento tuon tyyliseen pyörään
-Taittuu mutkiin hienosti ja vakaasti
-Tuulisuoja oli jopa yllätys meikäläiselle,ei pyörteitä eikä repimisiä pottaan
-Takapenkkiläinen kyllä valitti rajuissa kiihdytyksissä että meinaa nousta ilmaan,muuten tykkäs istua
-Ihan tarpeeksi tehoa
-Kaiken kaikkiaan tuntui parhaimmalta matkakyykyltä mitä mie oon ajanu

Tuolla on paljon asiaa R1200 GS pyöristä.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/index.php

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Noista pyöristä jos täytyy valita niin miettisin muutamaa asiaa, (vaikken ole kuin isoa gessua ajanut):

1. gs:t soveltuu asfaltille, soralle, metsäteille ja jonkinasteisille poluille, pikkugs:llä pääsee vielä pienemmille poluille.
2. paljonko tavaraa kulkee mukana, onko repsikka kyydissä?
3. k pyörällä on varmasti jonkin verran mukavempi vetää mutkapätkää ja kovaa baanalla kuin gs:illä. (mun mielipide)

Ajokelejä on vielä, joten koeajolle lähtisin ensimmäisenä. Sitten vain fundeeraamaan.

Mulla vaihtui matkapyörä matkaenduroon, kun kotikontujen asfalttitiet alkoivat käydä liian tutuksi, ja mopoilun suola oli enää lähinnä jokakesäinen pidempi reissu keski-eurooppaan tahi pohjolaan. Ja osasyynsä vaihtoon oli myös Ewan McGregorin ja Boormanin reissu Venäjän halki ym. suomalaisten tarinat netissä.

Äänet täältä F800GS:lle:

- saa ajaa selkä suorana
- kevyt ja ketterä
- tykkää asfaltista ja sorasta
- tehot riittävät useimmille
- polttoaineen kulutus ei päätä huimaa

Vakio pleksi tosin aivan suolesta...

Itse vaihdoin VFR:n (VTEC) K1200S:ään reilu vuosi sitten.

Omasta mielestäni K1200S:ssä on parempaa ainakin:
- tilavampi ajoasento
- kate on paremmin muotoiltu. Vaikka VFR:n kate oli hieman korkeampi (suojasi ehkä hieman paremmin sateelta), niin bemarin katteen takana tuuli riepottelee selvästi vähemmän
- tehokkaampi moottori tekee varsinkin matkustajan kanssa ajamisesta miellyttävämpää.

Eli jos pidit VFR:stä, niin uskoisin että pidät varmaan vielä enemmän K12S:stä.

Ja on tuo pienempi gessukin ihan käypänen, sanovat. Omia kokemuksia ei ole, mutta välillä tunkee ajatuksiin vaihtaa pienempään. Tosin olen vähän niinkuin vannoutunut kartaanipuolueen jäsen.
Olisivat saaneet jollain konstia mahduttaa siihen pikkugessuun vähän isomman tankin.

Back