Menee hieman OT, mutta tästä riidan puolittamisesta minulla on kokemus vuoden takaa.Niin tai saadaan molemmilta tiputettua bonuksia pois, kun pistetään lopulta riita puoliksi.
Olin menossa syömään Turun Orikedolla Taverna-nimiseen pizzeriaan (entinen MP-Team Salonen) ja etsiskelin parkkipaikkaa pihalta. Perältä kun ei paikkaa löytynyt lähdin peruuttamaan takaisin päin katsoen oikean olkani yli, sitten jysähti. Minusta katsoen vasemmalta oli pihan reunasta lähtenyt Primera peruuttaen pois parkista, ja autot osuivat vasemmista takakulmistaan yhteen.
Tilanteen epäselvyyden vuoksi soitettiin virkavalta paikalle kertomaan mielipiteensä tapahtuneesta. Jos kyseessä olisi ollut virallinen parkkipaikka, olisi Primera ollut yksin maksaja, mutta koska kyseessä oli "piha-alue jolla pysäköinti sallittu" jaettiin syyllisyys (mm. kevyt liikenne kulkee pihan läpi, ja piha perältä alkaa kevyen liikenteen väylä, toisessa päässä piha päättyy ohikulkevaan tiehen.). Eli molempien vakuutuksista maksettiin puolet vastapuolen vahingosta toisen puolen jäädessä omaksi vahingoksi.
Itseä eniten harmitti tilanteessa se että olin liikkeellä harrasteautolla enkä käyttiksellä...