• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kumpi pahempaa melusaastetta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja intikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kumpi pahempaa melusaastetta -

• Rivinelosen korkea räävyntä.

Ääniä: 0 0,0%
  • V-2:sen matala jytinä.

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0
kyllä nuo rivineloset korkeilla kierroksilla on joskus aika karmeita vinkujia, toisaalta niillä on tosi makee ajaa... kuitenkin parempi V-2

No joo, molempia tietty kuuntelee näin keväällä ihan mielellään, mutta melusaastesta käy eniten noi yksimukisten 50cc ajokkien pärryytys siellä missä sitä ei haluaisi kuunnella ja sellaiseen aikaan kun sitä ei haluaisi kuunneella.

Mutta oikeiden moottoripyörien kohdalla kyllä se korkealta vinkuvan (600cc) rivinelkun ääni häiriköi eniten, jos nyt on ylipäätään häiritäkseen.

Tosin kyllä ne muutamat järjettömän ja mauttoman kovaääniset kustomitkin tuolla sopivissa paikoissa melusaasteesta käy. Juuri sopivasti jytkyvät veekakkoset ja rivikolmoset onkin sitten enempi musiikkia. Ei se sopivasti hillitty Harrikankaan ääni pahalta kuulosta, päinvastoin, ja etenkin Ducatin ja Triumphin äänet voisi pistää vaikka kesäbiisien top ten listalle.
tounge.gif

Yleensä ei haittaa kumpikaan. Joissakin kokoontumisissa jotku heittää koneen tulille joskus aamuyöstä, kierrosrajoitin paukkuu ja yleisö mylvii 'EI KIERRÄ!', silloin voinee puhua melusaasteesta varsinkin jos itse on jo nukkumassa.

kyllä se on niin että ykspyttynen on moottoripyörä. Musiikkia korvillehan nuo kaikki on aina, ei oo ainakkan mua koskaan häirinny minkäänlainen "papatus".

itseä ei haittaa kumpikaan mutta luulisi kukkahattuja enemmän häiritsevän tuo rivi-nelosen kiljunta hiljaisena kesäiltana.

Kummatkin soundit on ok, mutta nää elvistelijät suoraputkisilla Harrikoillaan ottaa pattiin/päähän/aivoon etenkin kun niillä pyöritään vaan kaupungissa.
mad.gif
itte elvistelen tuolla tienpäällä, mutta kun asun kaupungissa niin sieltä joutuu useimmiten lähtemään ja joskus palaamaan takaisinkin...
lookaround_orig.gif

meikäläiseltä saa pyydettäessä earit korviin jos niin muka häirittee, senkun tulee vaan pyytämään.

No joo, molempia tietty kuuntelee näin keväällä ihan mielellään, mutta melusaastesta käy eniten noi yksimukisten 50cc ajokkien pärryytys siellä missä sitä ei haluaisi kuunnella ja sellaiseen aikaan kun sitä ei haluaisi kuunneella.
Samaa mieltä. Nykyisin ah niin yleinen variaattori saa vielä pärinän kuullostamaan kovin monotoniselta.

Mutta isompia pyöriä kuuntelee oikein mielellään, oli mukiluku ja -sijoittelu mikä tahansa
smile_org.gif

Yleensä ei haittaa kumpikaan. Joissakin kokoontumisissa jotku heittää koneen tulille joskus aamuyöstä, kierrosrajoitin paukkuu ja yleisö mylvii 'EI KIERRÄ!', silloin voinee puhua melusaasteesta varsinkin jos itse on jo nukkumassa.
Yleensä ei haittaa kumpikaan. Joissakin kokoontumisissa on tapana heittää kone tulille joskus aamuyöstä, kierrosrajoitin paukkuu ja yleisö mylvii "EI KIERRÄ!", silloin voinee sanoa että on vässykkä jos itse on jo nukkumassa.

biggrin.gif
baaa.gif

Eipä oo melusaastetta kumpainenkaan mielestäni.
Kuten joku jo edellä mainitsikin
on kuin musiikkia korville
kun kuulee ensimmäiset
prätkän äänet näin keväällä.

Itelläni nätisti ajettuna on ääni kovinkin hiljainen
omg.gif

Kiitos Remuksen.

Hyvää alkavaa motokautta kaikille!
sport05.gif

saman äänenvaimentimen kun laittaa twiniin, niin se liputetaan pois ahvenistolta, mutta rivinelonen ei paukuta ja ajo jatkuu...

Mielestäni se on niin, että kyllä ääntä maailmaan mahtuu.
Elikkä molemmat OK, vaikka rivi nelkulla itse ajelen.

Yleensä ei haittaa kumpikaan. Joissakin kokoontumisissa on tapana heittää kone tulille joskus aamuyöstä, kierrosrajoitin paukkuu ja yleisö mylvii "EI KIERRÄ!", silloin voinee sanoa että on vässykkä jos itse on jo nukkumassa.

biggrin.gif
baaa.gif
Mieluummin vässykkä kuin krapulassa ajelu seuraavana päivänä. Et kai väitä, että joku harrastaa 'kierrätystä' selvinpäin?

biggrin.gif
baaa.gif
Mieluummin vässykkä kuin krapulassa ajelu seuraavana päivänä. Et kai väitä, että joku harrastaa 'kierrätystä' selvinpäin?
No nyt kun kysyit niin kyllä, ainakin henkilökohtasesti tulee kierrätettyä ihan selvästäkin päästä, harvase päivä. Varsinkin kun äänet on ne mitkä on...
inlove.gif

Mutta olet osittain oikeassa - kokoontumisajoissa ei varmaan kovinkaan moni kierrättäjistä ole nollapromillein liikenteessä. Kunnioitan toki selväpäisiä, mutta yö on kokoontumisissa tapahtumien aikaa - ei sillon nukuta!
tounge.gif

[Mielipidevaroitus]

V-koneessa kuuluu moottoripyörä, eikä hiomalaikka, joten äänestän rivinelkkua.
Näinhän se on. Jo pelkästään äänien takia ei ole rivi4:seen paluuta. Tietysti, jos pitäisi kilpaa rueta ajamaan niin ehkä sitten suorituskyvyn takia, mutta kyllä normaalissa ajossa L2 on paras. Tasainen vääntö, tärinä ja ÄÄNET
inlove.gif
. Vielä kun siihen lisää kuivakytkimen kilinän niin kyllä kelpaa
062802moto_prv.gif
.

Back