Kumpi arvokkaampi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kumpi arvokkaampi - mopotin vai kotilo?

• Pyörä on kalliimpi.

Ääniä: 0 0,0%
  • Auto on kalliimpi.

Ääniä: 3 100,0%
  • Omistan vain pyörän.

• Omistan vain auton.

• En omista kumpaakaan ko. ajoneuvoista.

• Ääniä yhteensä
    3
Auto just pöllittii ja varkaus vakuutusta ei tietenkää ollu, joten pyörä on kalliimpi  
biggrin.gif

Jos vanhan saabbini(900 vm.-87) arvo on n. 500e(käyttöarvoa vain), niin mullahan on pyörä about 20x kalliimpi.

Tällä hetkellä kaksi autoa ja mopo.

Autojen yhteishinta menee varmasti mopon hinnan edelle. Mutta taitaa aika samassa luokassa uudemman autoni kanssa kisailla toinen autoni
033102bebe_1_prv.gif

itse olen niin onnekkaassa asemassa, että työhön liittyy täys autoetu eli jeniäkään ei tarvitse autoiluun laittaa. Edellisen korppusahan myyntihinta taisi olla kutakuinkin 10% nykyisen pyörän hinnasta, joten prioriteetti oli silloinkin selvä

korjaus vanhaan tietoon. sekä pyörä että auto ovat vaihtuneet. tällä kertaa auto on seat cordoba vm.2003 (ostettu 8/2005) ja mopo cbr 900rr vm.1995 (ostettu 5/2005)+ gpz 500s vm.1994(ostettu 9/2005) hintaan 2000€. auto on nykyään kalliimpi kun pyörät yhteensä.

Pyörähän se on kalliimpi,ku en omista muuta kulkupeliä...auto meni mukavasti vaihdossa....saa nähä miten kauan pärjään ilman kotiloa...

Mopolla enemmän kaupallista arvoa. Käyttöarvoa ei voi tietysti rahassa mitata. Ens syksynä tilanne kääntyy kotilon eduksi.
omg.gif

En jaksanut lukea ketjua läpi...
... mutta usein näissä äänestyksissä vaihtoehdot ovat vähintäänkin kummallisia.

Minä - kummajainen - olen ajanut prätkällä tänä vuonna yli 5 tkm, enkä omista kotiloa enkä prätkää.

Mistäköhän kummallisesta ja täydellisen harvinaisesta rahoitusjärjestelystä tämä saattaisi johtua?

Näin
033102beer_1_prv.gif
ihmisten ajatusmaailman suppeutta ihmetellen Antti

pyörä -93 arvo 2000€
käyttöauto -97 arvo 2500€
työauto -86 arvo sen verran ku tankissa on ainetta...
autot luonnollisesti diisseleitä...
ja sit on yx -91 ahdettu ikuinen projekti corolla jonka tekniikalla on jotakin tunnearvoo...
buttrock.gif

Tosta puutui vaihtoehtona samanarvoiset, mulla nimittäin molemmat liikkuu aika samois hinnoissa. Pistin kuitenkin pyörän koska ennemmin luovun kotilosta kuin rakkaasta prätkästä...

Kyllä näin perheellisenä pitää auton olla kunnollinen, että siihen mahtuu kaikki tarvittava, eikä se jätä tielle. Moponkin pitää olla luotettava, mutta sellasen saa onneks aika"edullisesti". Tämänhetkinen mopo on oikein ihanteellinen harrastusmopo(DR 650), ei tarvi kiillotella kromeja eikä oo niin väliä jos on kuranen tai tulee kiveniskemiä. Eikun
sport05.gif

Back