• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kumman valitsen Fat Boyn vai Road Kingin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hurtti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nää on näitä kivoja valintoja.
biggrin.gif

Itselläni ei ole mitään kokemusta em. pyöristä, mutta jostain syystä Road King on pitkään kiehtonut matka / 2 päällä pyöränä - jos siis olisi varaa pitää useita pyöriä itsellä.

Kova harrikkakuume päällä ja vaihtoehdot ovat tällä hetkellä Fat Boy vm. 2005 reilusti varusteltuna tai Road King Classic vm. 2004.Aiemmin olen ajanut pientä japsicustomia. Ajo olisi sekä matka-ajoa että kaupungissa pyöritystä ja ehkä suurimmaksi osaksi yksin ajoa. Pitäisi saada tuo emäntä innostumaan vielä tästä pyöräily hommasta?
Kumpi pyörä on teidän mielestä parempi ja minkä vuoksi?
Fat Boy---- Road King.
Kun saat emännän innostumaan, voit ostaa molemmat.
idea3.gif

Itsellä oli aikoinaan Heritage Softail vm.-86. Kyllä oli napakkaa ja huoletonta menoa niin kaupungissa kuin maantiellä. Road king on aika pitkälti samanlainen, vaikka siinä eroja on edukseen. Kumpikin varmasti toimii myös kahdella kyytiläisellä (itse en ole koskaan ajanut kyytiläinen mukana, mutta paljon olen nähnyt ja kuullut positiivista.).
smile_org.gif
062802moto_prv.gif

Minä ajoin vuoden Road King:llä ja nyt oon ajanu 2 v fättärillä. Minä tykkään enempi fättäristä. Oon laitellut sen silleen, et pääsääntöisesti on "sinkku" malli, eli yhden hengen istuin ja takalokarin päällä magee kromihely. Pikakiinnityksillä saan sit hetkessä kahden ajettavaksi, kun ystävätär haluu mukaan ja samalla tavoin saa nopeesti tuulisuojan myös kiinni. Muutoinkin tuli kromia ostettua jenkkilästä, kun taala oli halpa.
Edellä on tullutkin esille, et fättäri on siitä ihana, et saa kaikki vapaat rahat sijoitettua tuottavasti HD:n  
tounge.gif

Matkapyörämielessä Road King parempi jo pelkästään ilmasäätöisen jousituksen takia. Helppo ja nopea säätää eri kuormille.

Enkä minä keksi, mikä siinä Fättärissä olisi kaumpunkiajelussakaan parempaa.

Koita päästä kokeilemaan kumpaakin ja osta se, joka enempi miellyttää.

Matka-ajoon RK. Itsella pitkassa HD-sarjassa nyt toinen RK menossa ja ei ole muuta kun kehuja kerrottavana. Takana Kingeilla 100.000+ huoletonta kilometria.

w4p2

Road King  <3

Ulkonäkö viehättää enemmän ja itselleni siinä on parempi ajoasento. Molemmat on kyllä kauniita ja hienoja pyöriä. Samoilla linjoilla vmt:n kanssa: kyllähän varmaan kokeilemalla&ajamalla kiinnyt enemmän jompaan kumpaan. Jotenkin myös suosittelen menemään päätöksessä fiiliksen mukaan, eikä niinkään järkisyiden, koska kumpikaan pyöristä ei ole huono valinta  
smile_org.gif

Kingin ottaisin.

Itsellä nykyinen RK ollut 13 kuukautta ja nyt menossa 26 000 kilsan huoltoon. Ei pahaa sanaa. Paras MP jolla olen matkaa taittanut ja toimii kaupungissakin.

Cruise on muuten erittäin mukava lisä mata-ajossa. Ei puudu kaasuranne

Cruisen toinen puoli on että voi helposti ajaa ilman käsiä vaikka Tampereelta Helsinkiin - mikä joskus tuntuu aiheuttavan autoilijoissa hämmennystä, mutta kertonee RK:n rungon ominaisuuksista.

Eli jos taittaa matkaa tai on kyytiläisiä. Molemmat toimii samalla tavalla kaupungissa. Meinaan jos on ylipäätään tämän painoluokan pyörää ostamassa, niin ei siinä sitten ole eroa muutamalla kymmenellä kilolla.

Jos taas Bobin linjat miellyttää, niin sitten se on oikea. Eli ei kun ajamaan, molemmat on hyviä vaihtoehtoja, mun tarpeisiin Kingi sopi selkeästi paremmin.

Siihen saa muuten mukavat, mutta ei liian kovat äänet kun tilaa keskilännestä HD:n vakiot änkkärit (ei Kaliforniasta). EU -putkilla ei kuulu kuin venttiilien naksutus, mutta sehän nyt on nykyään sama kaikissa uusissa mopoissa.

Noista US -putkia on eBay täynnä eikä ne edes maksa mitään. Omat oli rahteineen ja tulleineen 80 euroa, josta rahti ja tulli oli enemmän kuin putkien hinta. Täysin uudet ja ajamattomat.

Lambdoihin tilasin sellaisen välijohdon joka rikastaa seoasta 14,7 -> 13,8. Maksoi muutaman kympin kaksi piuhaa, siellä on vaan kaksi vastusta sisällä ja liittimet.

Sitten mun vielä otat oikean sivuposken pois, käynnistät pyörän ja nyppäät sen pakokutkiläpän ohjausmoottorille menevän johdon liittimen irti, niin sitten on valmista. (Pyörä pitää olla tyhjäkäynnillä, koska tällöin läppä on kokonaan auki ja se jää siihen kohtaan kun irrottaa johdon.)

Sen jälkeen ei ole muuta tarvinnut kuin öljyjä vaihtaa ja pistää bentsiiniä tankkiin.

Mistä tulikin mieleen että nyt tietokone kiinni ja
062802moto_prv.gif

Kingin ottaisin.
Ootko ajanut, jannep, uusrunkosta vm. 2009 Kingia? Onko esim. niiden vakavuus maantieajossa tosiaan niin paljon parempi kuin näissä "vanhoissa" (vm. <-2008) Kingeissä, mitä testeissä väittävät? Entäpä jarrut? Onko niissä suurta eroa vanhempiin Kingeihin, joissa ei ole Brembon jarruja eikä ABS:ia? Esiintyykö sun Kingissä tuota allekirjoituksesi mukaista woblausta +motarivauhdissa? Itse en moista huomannut kun tuota vm. 2008 Kingiä USA:ssa ajoin. Tosin ajoin kyllä aika rauhallisesti koko reissun. Jarrut olivat loistavat, mutta ABS on Jenkeissä optio, joten sitä ei ollut ajamassani pyörässä. Cruise löyty tuostakin, mutta en saanu sitä toimimaan. Oli ehkä kytketty pois toiminnasta tai sit en vaan osannut...
tounge.gif

Mulla oli viimevuonna dyna fat bob. Tyyliltään aika lähellä fat boy:ta.
Nyt on alla -09 electra stanu.
Enpä vaihtaisi enää takaisin.Kyllä on matkan teko helppoa nyt....
062802moto_prv.gif

Kiitoksia vastauksista! Nyt pitää vain jäljestää koeajomahdollisuuksia  ja ensi talven aikana etsiä sopiva pyörä kevääksi Suomeen.

No niin. Nyt on sitten Road King vm. 2006 ostettu Usasta ja kuljetusta järjestellään Suomeen
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kiitoksia huomioista pyörän valinnassa.
Tulisi nyt pyörä äkkiä kotiin kun nämä lumetkin näyttäisi pikkuhiljaa alkavan sulaa.

Tulen uusi fatboi Tampereelta 24000 e
eikö toi ole jo edullinen jos vertaa tsumekon tuomiin ?
Nelisen tonnia on eroa "virallisen" dealerin hintoihin(tosin Tampereen pyörä ylivuotinen). Jos raakalla rahalla on ostamassa niin iliman muuta. Vaihdokkia tyrkyttäessä jää väliraha tod.näk. suurin piirtein samaksi. Näin kävi kun viime kesänä tyrkytin omaani vaihdossa uuteen Night Trainiin Tampereella ja SGN:llä Turussa.

Onneks olkoon Hurtti!
062802jumpie_prv.gif
Kun aikanaan selviää, niin kerroppa millaisia maahantuontikiemuroita jouduit käymään läpi, ennen kuin pyörä oli kilvitetty? Kiinnostaa ainakin mua.
wink.gif

No niin. Nyt on sitten Road King vm. 2006 ostettu Usasta ja kuljetusta järjestellään Suomeen
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kiitoksia huomioista pyörän valinnassa.
Tulisi nyt pyörä äkkiä kotiin kun nämä lumetkin näyttäisi pikkuhiljaa alkavan sulaa.
Jaahas, samanlainen sinulle sitten tulossa kuin on omanikin. Minun tuli myös USA-tuontina aikoinaan, se vaan laskeutui ensin toiseen EU-maahan, jossa se meni kilpiin että napsahti.....sieltä sitten heti Suomeen ja kilpiin täällä. E-hyväksyntä kun löytyi tyyppikilvestä ja valot laittoi AKE:n herroja tyydyttävään kuntoon, niin sait kilvet käteen.

Back