Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
cool´eri sanoi:Sillä ei tosin voi ajaa 360km/h,ei edes kolmeasataa.
Mutta tämä on taas täysin ohi aiheen. Jatkakaa muut viisaammat itse aiheesta.....![]()
sky sanoi:Mitäs esittäisin väittämän, että pyörän ongelma on se, että mitä tiukempaa kurvia ajetaan polvi maassa, nii sitä enemmän ohjaus murtaa ja kitka pienenee tällöin. Näin ollen autolla voi ajaa tiukemmat mutkat nopeammin kuin MP:llä, koska sen ohjaus ei murra yhtä pahasti.
Heittäkääs kommenttia...![]()
Nitrous sanoi:Camperin lisääntyminen pyörää kallistaessa tuottaa sivuttaisvoimaa, samoin kuten renkaan luisto. En ole ihan varma mitä tarkoitat tuolla renkaan sortamisella, mutta ei rengas sorra isossakaan kallistuksessa tiukassakaan mutkassa jos ollaan pidolla. Jos renkaan luisto kasvaa liiaksi, rengas sortaa ja sivuttaisvoiman tuotto romahtaa. Yleensä tämän huomaa siitä, että polven lisäksi maahan ottaa myös monet muut ruumiinosat.![]()
BadToThe Bone sanoi:Suosittelen.... hieman ajatusta mukaan..... ja törmää helposti varsinaisiin AHAA- elämyksiin.
Toimii myös nelipyöräisten osalta.
Nitrous sanoi:Jos tämä oli minulle tarkoitettu, voin kertoa, että on tässä parin viime vuoden aikana tullut pohdittua ihan riittävästi syy-seuraus-suhteita pyörän käytöksessä ja siinä mitkä asiat auttaa ratakierroksella parempaan kierrosaikaan. Tuo renkaan voimantuotto camberin ja luiston ansiosta on vain yksi näistä asioista. Siinä kyllä olet oikeassa, että luistossa ajamista on helpompi opetella Supermoto tyylisellä mopolla kuin superbikella ja liimarenkailla.
BadToThe Bone sanoi:Lainaus oli vaan viitteeksi liittyen tuohon luisto-sorto-voiman romahtaminen asiaan....
ja tähän liittyen taas renkaan-jousituksen-vaimennuksen käyttäytymiseen tuossa yhteydessä.
Sulla on selkeesti liian vähän voimaa.Mitäs PowerKing Salonen nykäs Fighterilla mailille? ~330km/h?
Kyllä tuo S-bemarikin roll-oneissa tuntuu karkaavan osaavalla
EDIT:
Hurja se on tuo 1000rr kiihtymään vakiona.
cool´eri sanoi:Onko sulla muuten hajua miten toi 1000rr menee/pärjää uutta isoa Zetoria vastaan? Joko Bemarintappaja on löytynyt? 10R ei siihen pystynyt mutta miten tosiaan toi uusi iso Zetori? En ole itse juurikaan netistä löytänyt tai edes hakenut kumpi on kurko.![]()

sky sanoi:Mikähän on ahveniston moottoriradan todellinen pituus? Google sanoo että 3040M, kun taas mun plotteri sanoo että ajamieni kierrosten keskimitta on 2,77-2,78 km... Mistä siis minä oikein oikasen?
Mutta itse asiaan. Moni väittää että ahveniston rata on niin hidas, ettei siellä on hyvin vähäinen merkitys downforcella... Enpä tiiä. Keken epävirallisen kierrosajan keskinopeus oli n. 142km/h, jos tuo radan pituus oli n. 2,77 kmJos ajat vaikka 1:30 ajan mopolla, niin silloin keskinopeus on n. 111 km/h. Epäilisin että downforcella alkaa oikeasti olla merkitystä
![]()
-JuhaK- sanoi:Mulla on keskimäärin 2,74-2,75, sä annat tasoitusta ajamalla pidempää lenkkiä.![]()
SMRacing sanoi:Kyllä varttimaililla ainakin s1000rr on vielä kovin. Sportriderin kovimmat mitatut ajat:
S 1000 RR ('10) 9.57s @ 156.1mph
ZX-14R ('12) 9.69s @ 148.7mph
cool´eri sanoi:Joo on toi Bemari vaan kova laite. Kawa on yrittäny lyödä sitä kahdellakin laitteella mutta Kymppi ei siihen kyennyt ja jos toi iso Zetorikin on siinä ja siinä niin on se sakemanni tehnyt kovan laitteen. Hondalta tuskin mitään kannattaa odottaa. .
vma sanoi:CBR1000RR ('08) 6/08 9.73 @ 147.8
CBR1000RR ('10) 6/10 9.67 @ 150.3
Näyttää nuo parivuotta vanhat Hondan kiikut näyttävän tuoreelle (2012) 1400 Zetorille takavaloa. Nuo siis edelleen Sportriderin ajamina. Hurjia vetoja kaikki tyynni kuitenkin.
cool´eri sanoi:Aina niitä on Kawat ja Suzukit nöyryyttänyt. No ei pahasti mut kuitenkin.![]()