• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuka omistaa moposi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuka omistaa moposi? - sen millä vakituiseen ajat

• Ihan itse omistan

Ääniä: 1 50,0%
  • Rahoitusyhtiö

Ääniä: 0 0,0%
  • Pankki

• Pappa (betalar) (ns. isiliising)

Ääniä: 1 50,0%
  • Puoliso

• Muu sukulainen

• Kaveri

• Kimppapyörä

• Firma/kisatalli/joku yhteisö

• Joku muu?

• Ääniä yhteensä
    2
ihan tuon itse omistan.... rahoitusyhtiöitä yms ei tueta
062802jumpie_prv.gif

ohhoh, 80% omistaa pyöränsä. kumma on omistamisen tarve, samanlailla se pyörä kulkee luki rekisteriotteessa mitä vaan. itselläni ainakin rahoitus/pankki on tullut halvemmaksi kuin omistaminen. tosin en ole ikinä omistamista kokeillut, mutta epäilen että pyörän arvo ei siitä muutu.
wink.gif

itselläni ainakin rahoitus/pankki on tullut halvemmaksi kuin omistaminen.
Mikäköhän logiikka tässä on takana?
nixweiss.gif
Siis ihanko tosissasi meinaat että rahoitusyhtiö hyvää hyvyyttään sulle pyörää makselee?
eek.gif
Tietty jos tarkoitus on hommata fillari mahd. pienellä käsirahalla & kk-maksulla ja sitten jättää maksut maksamati. Kun pyörä toimii lainansa vakuutena, niin... En tiedä onko tuo sitten sillä selvä kun lafka hakee fillarin takaisin vai jääkö tuosta vielä kuitenkin maksamista - sen luottorekisterimerkinnän lisäksi
crazy.gif

itselläni ainakin rahoitus/pankki on tullut halvemmaksi kuin omistaminen.
Mikäköhän logiikka tässä on takana?
nixweiss.gif
Siis ihanko tosissasi meinaat että rahoitusyhtiö hyvää hyvyyttään sulle pyörää makselee?
eek.gif
Tietty jos tarkoitus on hommata fillari mahd. pienellä käsirahalla & kk-maksulla ja sitten jättää maksut maksamati. Kun pyörä toimii lainansa vakuutena, niin... En tiedä onko tuo sitten sillä selvä kun lafka hakee fillarin takaisin vai jääkö tuosta vielä kuitenkin maksamista - sen luottorekisterimerkinnän lisäksi
crazy.gif
rahat kiinni muualla kun pyörässä, tuottaa enemmän kuin rahoituskustannukset. ei rahoitus tarkota ettei rahaa olisi.

rahat kiinni muualla kun pyörässä, tuottaa enemmän kuin rahoituskustannukset.
Kyllähän se periaatteessa noinkin voisi toimia, mutta vaatii jo aika hyvää tuottoa, jotta tuosta edes omilleen pääsisi. Kokonaiskuluineen tuolla 8...10% nurkillahan nuo rahoitukset kun tuntuu pyörivän. Jotenkin vain tulee mieleen tuo viime lamaa edeltävä tilanne kun pankit tarjosivat lainaa jonka voisi sitten itse sijoittaa parhaaksi katsomallaan tavalla ja jopa tienata siitä itse. Kovin monella tuo ei sitten "ihan" kuitenkaan tainnut onnistua
lookaround_orig.gif

Eipä mitä. Hyvä vain jos olet kuitenkin saanut homman noin pyörimään
bowdown.gif

Autoissa ja mopoissa kiinni rahaa 50ke, aina ostellu käteisellä, jos tarvisin pankista lainaa tällaisiin niin harmittais maksella turhia korkoja.

Kyllähän se periaatteessa noinkin voisi toimia, mutta vaatii jo aika hyvää tuottoa, jotta tuosta edes omilleen pääsisi. Kokonaiskuluineen tuolla 8...10% nurkillahan nuo rahoitukset kun tuntuu pyörivän. Jotenkin vain tulee mieleen tuo viime lamaa edeltävä tilanne kun pankit tarjosivat lainaa jonka voisi sitten itse sijoittaa parhaaksi katsomallaan tavalla ja jopa tienata siitä itse. Kovin monella tuo ei sitten "ihan" kuitenkaan tainnut onnistua
lookaround_orig.gif

bowdown.gif
joo 8-10% rahoituskoroilla ei kannata lähteä pelailemaan, halvat rahotustarjoukset kannattaa käyttää. nyt tosin oma pankissa kun sain edullisemmin neuvoteltua. pankin lainoissa kannattaa ottaa korkokatto, ei tule yllätyksiä...
esim 15t€:lle saa suht iisisti hyvää tuottoa. ja tuottoprosentti ei tarvi olla sama kun rahoituskorkoprosentti kun kasvaa koroille korkoa raha. kannattaa kysäistä esim pankin sijoitusneuvojalta ensi kerran kun vaihdat mopoa.
smile_org.gif

Ei taida turbomaa olla oikein asioista perillä kun pitää pankin sijoitusasiantuntijalta kysyä, korkokatto on todistetusti kallein "lainamuoto".

Jotenkin vain tulee mieleen tuo viime lamaa edeltävä tilanne kun pankit tarjosivat lainaa jonka voisi sitten itse sijoittaa parhaaksi katsomallaan tavalla ja jopa tienata siitä itse. Kovin monella tuo ei sitten "ihan" kuitenkaan tainnut onnistua
lookaround_orig.gif

bowdown.gif
Taitaa jäädä viime lama melko miedoksi tulevaan globaaliin sakkaukseen nähden... Sääliksi käy niitä jotka nousukauden lopussa(2007) sijoittivat velkavipua käyttäen suuria lainarahoja pörssiin, käteen on monella jääny melkoista turskaa + mukava potti velkaa.. Asuntomarkkinoiden kuplasta ei liene viisasta tällä palstalla edes puhua.... Irtisanomiset ovat täällä taas ja tahti kiihtyy...
Ajoneuvoissa velkavipu kannattaa ainoastaan siinä tapauksessa että kyseisellä kulkuvälineellä tekee rahaa(isot kilometrikorvaukset ym.), mutta harvapa niitä varmaan mopottimella tienailee ympärivuoden..

Back