• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka vähän ajat yksillä öljyillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuinka vähän ajat yksillä öljyillä? -

• tuhat km

Ääniä: 1 25,0%
  • kaksi tkm

Ääniä: 0 0,0%
  • kolme tkm

• neljä tkm

• viisi tkm

• kuusi tkm

• seitsemän - kymmenen tkm

• vaihdan ennen määräaikaa, jos syytä esim. ennen talvea

• aiheeton kysymys, vaihtavat määräaikaishuolloissa

• en vaihda, kuluttaa niin paljon, että uudenveroista koko ajan

• Ääniä yhteensä
    4
Keväällä uudet öljyt sisään. Niillä ajetaan kesä ja syksyllä puhtaat öljyt talveksi. Tuossa välissä kilometrejä tulee noin 6000 km. Jos tulee tuota enemmän kilsoja, niin täytyy vaihtaa siinä välilläkin.

3000 km välein olen vaihtanut öljyt. Vähintään puolet kesän ajoista on kuitenkin rata-ajoa ja voisin kuvitella että rata-ajo kuluttaa konetta (ja öljyjä) jonkunverran enemmän kun "siviili-ajo"
nixweiss.gif

aiheeton kysymys, vaihtavat määräaikaishuolloissa
Määräaikaishuollot tekee tuo ukko joka usein tulee kotiin reissuiltansa kädet öljyisinä...
cool.gif

10.000 välein. Ohjekirja sanoo 12.000, mutta kymppä helpompi muistaa. Matka-ajoa ja hyvät Delvac-öljyt ==> ei syytä taajentaan vaihtoa.
biggrin.gif

Huollossa ovat tähän saakka vaihtaneet.
Jos saan aikaiseksi ostaa kesällä uuden mopon, niin siihen vaihdan ekan kerran öljyt 500km tienoilla ja sen jälkeen saa huolto hoitaa huolto-ohjelman mukaisesti.

Keskityn ajamisesta nauttimiseen, muut saa hoitaa huoltamisen ja rassaamisen ;)

6000 on mun periaate, vaikka huoltokirja väittää jotain muuta...

Sama homma kotilossa, koen jotenkin paremmaksi pitää mehut sisuksissa "ylihyvinä", pieni rahanmeno voi säästää isommalta.
062802jumpie_prv.gif

6000 on mun periaate, vaikka huoltokirja väittää jotain muuta...

Sama homma kotilossa, koen jotenkin paremmaksi pitää mehut sisuksissa "ylihyvinä", pieni rahanmeno voi säästää isommalta.
062802jumpie_prv.gif
Eikös sulla ollu tuore pläkkipöördi?

Osta öljyrahoillas muijalles jotain kivaa, kannattanee paremmin?
smile_org.gif

Mopolle 12tkm tai 8000mailia(on pitempi) tai kerran vuodessa.

Että sillä lailla
cool.gif

Kun huoltoväli on 10000, niin siinä puolivälissä olen vaihdattanut öljyt ja suodattimen. Viitti moisessa säästää...
baaa.gif

RR:n öljynvaihtoväli määräaikaishuolloissa 12 tuhannen välein. Vaihdan itse kerran siinä välissä, eli vastaus 6 tuhannen välein.

Back