Mp:llä liikkeellä ollessa on tähän mennessä pysäytetty kaksi kertaa; se tekee tähän mennessä kerta per vuosi.
Viime kesänä perus puhallusratsia, jossa kaikki pysäytettiin ja puhallutettiin. Korttia tai rekisteriotetta ei kysytty.
Tänään pysäytys mp-poliisin toimesta. Olin juuri kääntynyt kakkostielle, kun näin prätkän tulevan vastaan.
Vasta morjestettuani tajusin, että se oli poliisi. Jotain mulle huidottiin, ja peräänhän se kääntyi. Hetken päästä tuli takaa sinistä ja punaista vilkkua, ja bussipysäkki kutsui... No siinä sitten poliisisetä halusi nähdä ajokortin ja rekisteriotteen. Kyseli kaikenlaista pyörästä ja kortista.
Takarengas, rekisterikilventeline ja putket tarkastettiin. (Takarenkaassa hyvin pintaa ja vakioputket, joten eipä haitannut tarkistelut) Kypärän hihnan kireyskin tarkistettiin, kun kuulemma paljon ajellaan hihna löysällä. (Kypärää ei siis pyydetty missään vaiheessa ottamaan pois, joten pidin sen sitten koko ajan päässä)
Kaikin puolin asiallinen poliisi, tarkka kylläkin. Sanomista olisi varmasti tullut, jos olisi ollut vähänkään aihetta.
Tällä kertaa tuli vain kehuja, kun oli ajossa tarvittavat paperit mukana ja löytyivät nopeasti. Rekisterikilventeline oli myös poliisin mielestä hienon näköinen.
Enpä tiedä sitten, mikä oli tämänpäiväisen pysäytyksen syynä; oliko pistokoe, aiheuttiko mun morjestus pysäytyksen vai kiinnostiko mun pyörä?
Mutta oli miten oli, niin jatkossa katson hyvin tarkkaan, että vastaantulija ei ole poliisi, ennen kuin morjestan.
Toivottavasti seuraavaa pysäytystä ei heti tule, eikä ainakaan mielellään sellaista, josta saa sakkoja.