Muutaman kerran, mutta sakoilta olen saastynyt.
Lontoossa rantatiella aina silloin talloin on tutkia, joissa puhalletaan tai tarkastetaan paperit ja/tai ajoneuvon kunto. Kerran pysayttivat, mutta antoivat jatkaa matkaa, kun huomasivat minun olevan nuori ja kaunis nainen... Toisen kerran pysayttivat, sanoivat 'kai sulla on kortti ja vakuutus?' ja kun tunnustin ne omaavani, kysyivat 'et ole varmaan alkoholin vaikutuksen alaisena?', ja kun kielsin sen, niin sain jatkaa matkaa.
Kerran ei ollut autoveroa, mika nakyi ANPR-laitteella (automatic number plate recognition), mutta kun naytin diilerin eritellyn kuitin, missa nakyi selvasti 'Road Tax', niin antoivat menna.
Kerran skootterilla ajaessani Lontoon rantatiella kotimatkalla meita pysaytettiin muutama pian liikennevaloista lahtemisen jalkeen. Minulta kysyi poliisiseta nopeuttani ja vaitin sen olevan minun kykyrajojeni sisapuolella. Ei tyytynyt tahan, vaan kysyi numeroita, johon tunnustin, etta ehka noin 42mph, mika oli tasmalleen oikein. En voittanut palkintoa kuitenkaan, mutta kun tsekkasi tietokoneelta tietoni ja huomasi, etta minulla on ollut taysi mp-kortti 18 vuotta, vaikka skootterilla liikunkin niin totesi vaan, etta tod.nak. ajoinkin kykyrajojeni sisapuolella, joten paasin jatkamaan matkaa. Pyysi kuitenkin hiljentamaan 30 mailiin.
Motarilla pysayttivat minut ja IAM (institute of advanced motorcyclists) opettajani ajaessamme lievaa ylinopeutta, mutta vain varottaakseen tutkasta seuraavan liittyman ylla olevalla sillalla.
Thames Valleyn alueella kerran ajoin 50 mailin roomalaisella tiella (luotisuora) 60 mailia, ja siviilipoliisit pysayttivat nauraakseen kun Vespalla paasee niin lujaa, olivat aina kuvitelleet niiden olevan hitaaseen kaupunkiajoon suunniteltuja. Tiesivat minun olevan lontoolaisen, joten toivottivat minut tervetulleeksi Thames Valleyn alueelle.
Valilla tuntuu, etta taalla on mahdoton saada sakkoja!