• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka usein poliisit ovat pysäyttäneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vuohi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kuinka usein poliisit ovat pysäyttäneet? - ja omasta syystä vai ratsiaan?

• noin 1000km välein

Ääniä: 5 1,2%
  • noin 2000km välein

Ääniä: 6 1,5%
  • noin 5000km välein

Ääniä: 27 6,6%
  • noin 10.000km välein

Ääniä: 46 11,2%
  • noin 20.000km välein

Ääniä: 66 16,1%
  • noin 50.000km tai enemmän välein

Ääniä: 87 21,3%
  • eivät ole pysäyttäneet

Ääniä: 172 42,1%

• Ääniä yhteensä
    409
Pysäyttäneet joka kerta Helsinki Bike Show:ssa
bawling.gif

Muutaman kerran, mutta sakoilta olen saastynyt.

Lontoossa rantatiella aina silloin talloin on tutkia, joissa puhalletaan tai tarkastetaan paperit ja/tai ajoneuvon kunto.  Kerran pysayttivat, mutta antoivat jatkaa matkaa, kun huomasivat minun olevan nuori ja kaunis nainen...  Toisen kerran pysayttivat, sanoivat 'kai sulla on kortti ja vakuutus?' ja kun tunnustin ne omaavani, kysyivat 'et ole varmaan alkoholin vaikutuksen alaisena?', ja kun kielsin sen, niin sain jatkaa matkaa.

Kerran ei ollut autoveroa, mika nakyi ANPR-laitteella (automatic number plate recognition), mutta kun naytin diilerin eritellyn kuitin, missa nakyi selvasti 'Road Tax', niin antoivat menna.

Kerran skootterilla ajaessani Lontoon rantatiella kotimatkalla meita pysaytettiin muutama pian liikennevaloista lahtemisen jalkeen.  Minulta kysyi poliisiseta nopeuttani ja vaitin sen olevan minun kykyrajojeni sisapuolella.  Ei tyytynyt tahan, vaan kysyi numeroita, johon tunnustin, etta ehka noin 42mph, mika oli tasmalleen oikein.  En voittanut palkintoa kuitenkaan, mutta kun tsekkasi tietokoneelta tietoni ja huomasi, etta minulla on ollut taysi mp-kortti 18 vuotta, vaikka skootterilla liikunkin niin totesi vaan, etta tod.nak. ajoinkin kykyrajojeni sisapuolella, joten paasin jatkamaan matkaa.  Pyysi kuitenkin hiljentamaan 30 mailiin.

Motarilla pysayttivat minut ja IAM (institute of advanced motorcyclists) opettajani ajaessamme lievaa ylinopeutta, mutta vain varottaakseen tutkasta seuraavan liittyman ylla olevalla sillalla.

Thames Valleyn alueella kerran ajoin 50 mailin roomalaisella tiella (luotisuora) 60 mailia, ja siviilipoliisit pysayttivat nauraakseen kun Vespalla paasee niin lujaa, olivat aina kuvitelleet niiden olevan hitaaseen kaupunkiajoon suunniteltuja.  Tiesivat minun olevan lontoolaisen, joten toivottivat minut tervetulleeksi Thames Valleyn alueelle.

Valilla tuntuu, etta taalla on mahdoton saada sakkoja!  
062802jumpie_prv.gif

Kovasti harvoin pysäytellään, oiskos tässä 7 vuoden kortinhallinta-aikana pysäytelty alle kymmenen kertaa.. Jokuset sakotkin on tullut ja kerran lähti kortti suoraan kuivumaan...
sad_orig.gif

mopon sarvissa ei vielä kertaakaan mutta autolla ajaessa useampaan otteesee.. muutamat turvavyösakot ja yhet 300€ rapsut ylinopeudesta. muut normi puhalluksia tms. korttia en ole onnistunu polttamaan ikinä(eikä oikein ole aihettakaan ollut)

Parit puhallutukset, kerran olivat kiinnostuneita putken meteleistä ( kuulemma oli hyvät mörinät ), kerran huomautettu rekisterikilven kulmasta ja kerran kirjoitettu ylinopeussakot 97/60. Kaikki pyörällä ja kolme kesää ajellut

Yhesti on kissalan pojat pysäyttäny kun oon kurvaillu mopolla, taisin kurvailla liian hyvillä fiiliksillä
sport05.gif
062802jumpie_prv.gif
kun sanoivat sanoivat vauhtia olleen "liikaa"
biggrin.gif
!

Eivät ole pysäyttäneet minua vielä kertaakaan. Onneksi. Mutta kertahan se olisi ensimmäinekin jos ne pysäyttäisivät. Jos meinaan ajaa kahta sataa kovempaa.

033102beer_1_prv.gif

Kortti ollut 7.5v ja kilometrejä tulee vuoteen yli 80tkm.
Pari kertaa puhallusratsia osunut kohdille. Muita pysäyttämisiä ei ole kohdille osunut.

Ei koskaan. Ei puhallusta, ei sakkoja, ei mitään.. Ihme kyllä. Toivottavasti sama meno jatkuu..

Olen ajanut keskimäärin 15 000 km vuodessa 31 vuoden ajan eli noin 465 000 km ja poliisit ovat pysäyttäneet yhteensä kolme kertaa 2 kertaa puhaltamaan (-82 ja -97),yhden kerran ylinopeuden takia satasen alueella ajoin 109 km/h (-85).
Nyt kun 32. ajokausi alkaa toivotan kaikille mukavia ja turvallisia ajomatkoja.

Ei kyllä kykene sanomaan.. ensimmäiset moottoriajoneuvolla ajetut kilsat n. 300th ilman minkäänlaista ratsiaa ja nyttemmin noin 5000km välein... mopon päältä ei koskaan.

Back