• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka usein näytät keskisormea?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuinka usein käytät keskisormea? -

• en koskaan, turha vuodattaa tuollaisista jos mitään ei sattunut

Ääniä: 2 100,0%
  • kerran olen näyttänyt, ja sillä ylpeilen saunailloissa

Ääniä: 0 0,0%
  • joitakin kertoja kesässä, vain kun hengenlähtö on ollut lähellä

• joka viikko, kaikennäköisille sitä kortteja annetaankin

• päivittäin, moottoripyöräily on niiiiiin vaarallista

• koko ajan, kaikki autoilijat ovat kusipäitä paitsi minä

• Ääniä yhteensä
    2
Vastasin muutaman kerran kesässä. Lähinnä kuitenkin kävellessä kun perskuleen autoilijat meinaavat ajaa suojatiellä päälle.

Tuntuu se keskisormen näyttäminen (silloin kuin siihen on tarvetta) vähän lievältä ilmaisulta. Kyl mä oon näyttänyt pääsäätöisesti nyrkkiä.

Sillontällöin tulee näytettyä keskaria jollekki puusilmä kotilokuskille. Myös nyrkin heristely ja pään pyörittely on hyviä palautteenantokonsteja.

Hengenlähtö oli lähellä eräs kerta ja sen lisäksi että näytin keskaria niin otin rekkarin perusteella kuskin yhteystiedot ja v*ttuilin lisää
tounge.gif

Toissapäivänä tuli näytettyä, kun edessä ajava mersu tahalteen heitti pesunesteitä päälle - ja jatkoi ja jatkoi vaan pesua kunnes kiihdytin vierelle oikean kautta, näyttämään käsimerkkiä. Koin sen täysin tahalliseksi koska oli kuiva aurinkoinen keli, ja pesuoperaatio tuntui kestävän sen verran pitkään.

Samana iltana (oikeastaan lähempänä kahtatoista yöllä) oli paluumatkalla vähän uhkaavampi tilanne kun eräällä pienellä tiellä edessä ajava auto heitti yhtäkkiä takasumarin päälle ja alkoi himmata vauhtia. Kun vedin ohi löi pitkät päälle ja lähti tulemaan kohti. Lähdin tietenkin karkuun, ja jouduin taajamaan tullessani jopa ohittamaan toisenkin auton kun a) en nähnyt mitään pitkien takia, ja b) sekopää alkoi hipoa jo takarengasta.

Kun tämä hörhö tuli perässä myös ohi edelleen pitkät päällä, vedin äkkijarrutukset bussipysäkille - jonka jäljeen auto kurvasikin täysillä seuraavasta käännöksestä pois ja kaahasi karkuun.

Harmittaa kun en saanut rekkaria ylös. Vaikea kuvailla tilanteen uhkaavuutta, mutta pulssi nousi aika rankasti kyllä kun taustapeilistä näkyi vain hyvin hyvin lähellä takana pitkien valojen häikäisy.

Mietin vain että mitähän olisi poliisi tuumannut, jos olisi kirjoittanut mulle ylinopeussakon ja olisin kertonut että minua ajettiin uhkaavasti takaa. Oltiin kummiskin tyttöystävän kanssa ihan rauhallisella ajelulla koko päivä, ei siis mitään kisailujuttuja - en vain halunnut koittaa miltä auton etupuskuri tuntuu takarenkaassa.

Toissapäivänä tuli näytettyä, kun edessä ajava mersu tahalteen heitti pesunesteitä päälle - ja jatkoi ja jatkoi vaan pesua kunnes kiihdytin vierelle oikean kautta, näyttämään käsimerkkiä. Koin sen täysin tahalliseksi koska oli kuiva aurinkoinen keli, ja pesuoperaatio tuntui kestävän sen verran pitkään.

Samana iltana (oikeastaan lähempänä kahtatoista yöllä) oli paluumatkalla vähän uhkaavampi tilanne kun eräällä pienellä tiellä edessä ajava auto heitti yhtäkkiä takasumarin päälle ja alkoi himmata vauhtia. Kun vedin ohi löi pitkät päälle ja lähti tulemaan kohti. Lähdin tietenkin karkuun, ja jouduin taajamaan tullessani jopa ohittamaan toisenkin auton kun a) en nähnyt mitään pitkien takia, ja b) sekopää alkoi hipoa jo takarengasta.

Kun tämä hörhö tuli perässä myös ohi edelleen pitkät päällä, vedin äkkijarrutukset bussipysäkille - jonka jäljeen auto kurvasikin täysillä seuraavasta käännöksestä pois ja kaahasi karkuun.

Harmittaa kun en saanut rekkaria ylös. Vaikea kuvailla tilanteen uhkaavuutta, mutta pulssi nousi aika rankasti kyllä kun taustapeilistä näkyi vain hyvin hyvin lähellä takana pitkien valojen häikäisy.

Mietin vain että mitähän olisi poliisi tuumannut, jos olisi kirjoittanut mulle ylinopeussakon ja olisin kertonut että minua ajettiin uhkaavasti takaa. Oltiin kummiskin tyttöystävän kanssa ihan rauhallisella ajelulla koko päivä, ei siis mitään kisailujuttuja - en vain halunnut koittaa miltä auton etupuskuri tuntuu takarenkaassa.
Ajatko yleensä mopolla pitkät päällä? Tuli vaan mieleen.  
wink.gif

Keskisormi on kokenut sellaisen inflaation, että sen näyttäminen ei tarkoita juuri mitään enään sille kotilokuskillekkaan. Itsellä on ollut tapana ajaa kotilon perässä johonkin valoihin tms. ja antaa suullinen palaute jos on asiaa tullut liikennekäyttäytymisestä.

laitoinpa rastin kohtaan "en koskaan...blaablaablaablaa"

Joskus nuorempana tuli sormea heiluteltua, mutta eipä tuolla juuri taida olla positiivissävyisiä vaikutuksia, niin ei jaksa enää... suotta kuluttaa moiseen energiaa
cool.gif

En koskaan enään näytä keskisormea.
Omista lapsista olen oppinut, että juuri kortia saannut "pissis" ei ole valmis nykyiseen nopeaan liikenteen rytmiin.
Ajokortin saanti tarkoittaa, että sinulla on lupa lähteä yleiseen liikenteeseen harjoittelemaan ajamista  
eek.gif

Auton käsittelytaito on lapsen kengissä, kaistat, ryhmittyminen ja risteysajo tuntuu ylivoimaiselta.
Muiden tienkäyttäjien suuntaa ja nopeutta on vaikea hahmoittaa.
bawling.gif

Mutta ei ne tahallaan niitä mokia tee, ne ei vaan tosiaan osaa. Antakaa niille tilaa ja aikaa oppia ajamaan.

Ihan isänä pelottaa kun auto lähtee pihasta. Olen yrittänyt kouluttaa ja teroittaa polkupyörien ja moottoripyörien erikoista huomioimista.
Siis kohdalle osuvan puusilmä autoilijan kohdalla, katsokaa kuskin ikää....
Ehkä nyt ymmärätte syyn ajokäyttäytymiseen ?

Olen jäähermo liikenteessä. Saatan muuten tötöilä mutta en usein käyttäydy epäkohteliaasti. Joskus, jos on liipannut läheltä, olen saattanut pudistella päätä hiukkasen.

"Tappaja-autoilijoille", jotka 100% varmasti ovat pahat mielessä, tai ääliömäisille torventoitottajille tulee tosiaan muutaman kerran kesässä näytettyä keskaria. Onko siitä sitten mitään hyötyä on eri asia, mutta helpottaa hetkellisesti.
Moposkootterilla kun liikun, ei yleensä tarvitse. Riittää, kun ne näkevät harmaapartaisen, ruman ja agressiivisen näköisen naamani ja tuiman katseen avokypärästä. Tehokkaampi vaikutus, kun keskarilla. Prätkällä ja umpikypärällä joskus välttämätöntä.
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä se sormi sillointällöin pystyyn nousee kun joku kotilokuski meinaa niitata mopon surkealla ryhmittäytymisellään.

Jep, se on se peukku pystyyn ärhäkästi ja silmiin katsominen jos mahdollista. Pään puistelua kaupanpäälle jos ehtii.

Ja kyllä se peukku aika hyvin tehoaa, olen jo monet nolot kasvot bongannut läheltäpiti-tilanteiden jälkeen..

Joitakin kertoja kesässä tulee näytettyä, jos joku töppäilee pahasti liikenteessä ja aiheuttaa vaaratilanteita.

Back