Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Iha pakko kysyy että mitkä kamat sulla on ?siis yksinkertaisin homma on se että tyhminkin tajuaa...ensin ostetaa mopo kauhees kuumeessa ja sit jos yhtää järkeä tallella niin ostetaa ajokamat siihe päälle mitkä on oikeasti hyvät...mul makso mopo 22k ja kamat vähä päälle 3,5k ja ns ei olis ollu varaa enää mut oli se pakko oikeasti ostaa tavarat mitkä suojaa pahemmassaki kolaris...ei tietenkää äkkistopis mikää suojaa mut noi nykyiset kyl kaikes muus =) järjen köyhyyttä alkaa karsii tavaroista et kyl mä noil huonommillaki pärjää..."joo sen aikaa kunnes kolahtaa" ja itse kokeneena voin sen sanoa...lykätkää vaikka vuodel mopon ostoa et saatte kunnon kamat päälle ja ne kunnon kamat on paljo paremmat päällä säällä ku säällä kun noi ns hyvät tai ok kamat. ei sit muuta ku turvallisia kilometrejä =)![]()
Jossain oli joskus juttua mp-harrastukseen mukaan lähtemisestä, ja tuo samainen mainittiin eräänä yleisimmistä virheistä. Kaikki budjetti holahtaa siihen pyörään, ja varusteisiin, vakuutuksiin, huoltoihin, bensoihin jne ei jätetä penniäkään.Ensin ostetaan pyörä ja sitten katsotaan minkälaisiin releisiin jää rahaa.
jep nämä kertahankinnat on vain pieni osuus kaikista kustannuksista.Jossain oli joskus juttua mp-harrastukseen mukaan lähtemisestä, ja tuo samainen mainittiin eräänä yleisimmistä virheistä. Kaikki budjetti holahtaa siihen pyörään, ja varusteisiin, vakuutuksiin, huoltoihin, bensoihin jne ei jätetä penniäkään.Ensin ostetaan pyörä ja sitten katsotaan minkälaisiin releisiin jää rahaa.
Tohon ei o paljoa lisattavaa, vois sanoa et unohda merkkiuskollisuus ja hanki parhaiten istuvat varusteet/ suojat. Itse jouduin tana kevaana luopumaan mittoihin tehdyista Sinisalon nahkahousuista(22v) ku ambulanssihemmot leikkas ne jalastaJos tiedät kokosi, saat samalla rahalla laadukkaat varusteet tilaamalla ulkomailta.
Jos jossain pitää säästää, niin älä säästä kypärässä, vaan osta se joka tuntuu päässä hyvältä, ja mieluiten kuitukypärä. Muovikypärä on halpa, mutta ei suojaa perättäisiltä iskuilta niin hyvin kuin kuitukypärä. Kypärän grafiikat eivät saa olla valintatekijä, niitä ei näe kypärän sisältä. Käsittele kypärää aina kuin pikkulasta, älä jätä sitä valvomatta äläkä coolisti pyörän sarveen. Näin se kestää uudenveroisena vuosien käyttöä, jos välillä muistaa sen puhdistaa ja vahata. Kypärä asetetaan aina oikein päin hyllylle tai maahan.
Ajoasu kannattaa olla suoraan nahkaa(kalliimpi), jolloin tuntuma on parempi. Toisaalta nahkareleissä oleskelu on tukalaa verrattuna tekstiilivermeisiin, ja tätä kevarinuoret tuntuvat harrastavan. Suojat pysyvät huomattavasti paremmin paikoillaan oikeankokoisessa nahka-asussa. Tekstiiliasujakin on hyviä, mutta kalliskaan tekstiili ei korvaa nahkaa. Nahka kestää tihkusateen ihan hyvin, mutta rankkasateessa kannattaa suosiolla pysähtyä tai käyttää jotain sadehaalaria.
Käytä aina selkäsuojaa, se on halpa vakuutus halvaantumista vastaan. Forcefield tekee hyviä suojia, satasella saa jo parasta.
Oma setti maksaisi Suomessa varmaan jotain 2-3 tonnia kun kävelisi liikkeeseen. Itse olen selvinnyt about reilulla tonnilla kun olen talven aikana katsellut alennuslaareja ja nettikauppojen poistomyyntejä sekä seuraillut punnan kurssia. Britit ovat hulluina prätkähommiin ja ajavat ympäri vuoden. Siellä on monta asiallista nettikauppaa.