Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aikoinaan kun japanilaiset eivät osanneet tehdä runkoja niin tuntui että ne tehtiin kumipuusta, nykyisin harvassa pyörässä runko notkuu.mulla on ER5:n mutta pakko kysyä kokeneimmiltä mitä tarkoittaa letku runko tai että että runko elää ajaessa onko se mahdollisesti sitä kun välillä ajaessa tuntuu että pyörän takaosa ei tiedä mihin etuosa on menossajoskus on sellainen fiilis että pyörä on menossa sivuttain, no vaikea selittää, ehkä vaan takarengas osuu johonkin uraan tms..![]()
Mitenkä er takajousta kiristetään?Tollasta kommenttia tulee enimmäkseen noilta 'wannabe-racereilta', jotka luulee olevansa isoja poikia. Takajousi kireemmälle, niin pienenee "notkumisen" tunne. Ei se runko juurikaan elä, vaan jousituksesta se johtuu. Etupään keulakulma elää kun takapää antaa liikaa myöten mutkassa olevissa kuopissa.mulla on ER5:n mutta pakko kysyä kokeneimmiltä mitä tarkoittaa letku runko tai että että runko elää ajaessa onko se mahdollisesti sitä kun välillä ajaessa tuntuu että pyörän takaosa ei tiedä mihin etuosa on menossajoskus on sellainen fiilis että pyörä on menossa sivuttain, no vaikea selittää, ehkä vaan takarengas osuu johonkin uraan tms..![]()
Äänen- vai iskunvaimennin?-Vaimennin vaihdettu
Näiden muutoksien jälkeen en ole muuta kuin ajellut,ja ollut tyytyväinen kyseiseen peliin.![]()
Mitä tuossa kuivasumppu- tai puolittaisessa kuivasumppurakenteessa mättää?... mutta ainoa mikä mättää, on vaihteiston öljynkierto. Olen yleensä karsastanut jo puolittaisia kuivasumppuja, mutta joo...kasettirakenne ja helppo korjata ja uusia..sanotaan esitteissä. Se teki mulle selväksi miksi ei sitten kuitenkaan. Minä jos ostan uuden pyörän, niin sen pitää olla tekniikaltaan sellainen, ettei minun tarvi siihen enää elinaikanani kajota.
Tollasta kommenttia tulee enimmäkseen noilta 'wannabe-racereilta', jotka luulee olevansa isoja poikia. Takajousi kireemmälle, niin pienenee "notkumisen" tunne. Ei se runko juurikaan elä, vaan jousituksesta se johtuu. Etupään keulakulma elää kun takapää antaa liikaa myöten mutkassa olevissa kuopissa.mulla on ER5:n mutta pakko kysyä kokeneimmiltä mitä tarkoittaa letku runko
Eihän toi er6 mikään kuivasumppu olekaan. Noissa "oikeissa kuivasumppu" moottoreissa, joissa on yhteinen öljy moottorilla ja vaihteistolla, on todellakin vaihteiston voitelu huonompaa kuin märkäsumpuissa. Tota er6, vertasin kait vähän virheellisesti, mutta kun tuli mieleen sen erikoinen vaihteisto, tai enemmänkin sen sijainti. Kasettirakenne jne. Joo. Enemmänhän teillä on kokemusta joilla on kyseinen pyörä. Olen sitä itsekin kyllä ajatellut mahdollisena seuraavana uutena ostettuna, mutta odottelen nyt ainakin sen aikaa, että löytyy muutamia reilusti yli sadan tuhannen ajettuja. En siis ostaakseni sellaista "paljon" ajettua, vaan siksi, että saisin varmuuden siitä että pyörässä ei ainakaan ole mitään vaihteisto-ongelmia. Vielä muutama vuosi kärvistellään tällä vanhalla, uskollisesti palvelleella vixenillä.Mitä tuossa kuivasumppu- tai puolittaisessa kuivasumppurakenteessa mättää?... mutta ainoa mikä mättää, on vaihteiston öljynkierto. Olen yleensä karsastanut jo puolittaisia kuivasumppuja, mutta joo...kasettirakenne ja helppo korjata ja uusia..sanotaan esitteissä. Se teki mulle selväksi miksi ei sitten kuitenkaan. Minä jos ostan uuden pyörän, niin sen pitää olla tekniikaltaan sellainen, ettei minun tarvi siihen enää elinaikanani kajota.
![]()
Tjaaa, eikös noissa ole useimissa öljyputki pumpulta vaihteistoon ja allas josta öljy valuu ulos kampikammioon.Eihän toi er6 mikään kuivasumppu olekaan. Noissa "oikeissa kuivasumppu" moottoreissa, joissa on yhteinen öljy moottorilla ja vaihteistolla, on todellakin vaihteiston voitelu huonompaa kuin märkäsumpuissa.Mitä tuossa kuivasumppu- tai puolittaisessa kuivasumppurakenteessa mättää?... mutta ainoa mikä mättää, on vaihteiston öljynkierto. Olen yleensä karsastanut jo puolittaisia kuivasumppuja, mutta joo...kasettirakenne ja helppo korjata ja uusia..sanotaan esitteissä. Se teki mulle selväksi miksi ei sitten kuitenkaan. Minä jos ostan uuden pyörän, niin sen pitää olla tekniikaltaan sellainen, ettei minun tarvi siihen enää elinaikanani kajota.
![]()
ER-5:n uutena omistajana ja uutena kuskina minäkin havaitsin tuon "letkuilun".mulla on ER5:n mutta pakko kysyä kokeneimmiltä mitä tarkoittaa letku runko tai että että runko elää ajaessa onko se mahdollisesti sitä kun välillä ajaessa tuntuu että pyörän takaosa ei tiedä mihin etuosa on menossajoskus on sellainen fiilis että pyörä on menossa sivuttain, no vaikea selittää, ehkä vaan takarengas osuu johonkin uraan tms..![]()