Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vetomies on (taas) asian ytimessä.Helposti ajellaan, ja radallakin. Hinta tosin taitaa omassa pyörässä jäädä tonnin pari tuosta tavoitearvosta. Täystuhosta koituisi maksimissaan noin 7-8 tonnin kulut (uusi ylivuotinen, veroton pyörä jenkeistä), eli tuolle pääomalle saa kyllä erittäin korkean koron jos ei työkseen kolaroi ja jos olettaa, että keskimääräisen mällin hinta on pienempi kuin verovapaan, uuden pyörän hinta.20 ke:n mopolla ei ilman kaskoa ajella. Ainakaan minä.![]()
Muutenkin vakuutukset ovat kuin hedelmäpelit: niissä häviää aina pitkällä aikavälillä ja juuri noilla häviöillä elää joka kylässä useampi kivitalo ja pieni armeija arkistorottia ja juristeja.
Laskeppas huviksesi millaisissa hinnoissa liikkuu pitkässä juoksussa seuraavat skenariot omalla kohdallasi:Hiinä ja Hiinä, Jos tärvää vanhan Bemunsa, vaikkapa omasta syystään, tai Vandaali tärvelee,maksaa yleensä aika paljon. Omavastuusta ei niin paljoa kulua hetkellisesti. Toki jos ajattelee maksuja vuosien mittaan voi tuntua kalliiltakin. Mun tärviön maksajaa ei ikinä kai saa selville, mut omavastuu ei riitä edes, katteen lasin uusimiseen, katteiden maalaukseen, katteiden pikkuosien vaihtoon, ajovaloumpion, sivulaukun lukitusmekanismin uusimiseen, puhumattakaan, kuljetus kustannuksista, jne. Kyse oli vaan kaadosta, ilkivaltaisesti, minun omassa pihassa! Kyse oli vaan BMW R1100RS vm. 1996 vaurioista! Kannattaa mikä kannattaa! Mulle jäi vastattavaksi vain "omavastuu". Ei ollut suuri euroissakaan! BMW korjaamon ja maalarin lasku hipoi jo lunastusta!