• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka käytät on/off-bensahanaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yömaha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuinka käytät ON/OFF-bensahanaa? -

• Laitan hanan OFF-asentoon lyhyidenkin taukojen ajaksi

Ääniä: 6 21,4%
  • Laitan hanan OFF-asentoon pyörän seisoessa esim. yön yli

Ääniä: 2 7,1%
  • Käytän OFF-asentoa vain, jos tiedän että pyörä seisoo vähintään vuorokausia

Ääniä: 1 3,6%
  • Käytän OFF-asentoa vain talvi- tms. seisonnan aikana

Ääniä: 3 10,7%
  • En sulje hanaa koskaan, se on aina ON tai RES-asennossa

Ääniä: 6 21,4%
  • Minulla on alipaineella toimiva bensansyöttö, eli OFF-asentoa ei ole

Ääniä: 10 35,7%

• Ääniä yhteensä
    28
En koske bensahanaan juuri koskaan (paitsi tietysti jos sattuu varatankille menemään). Kaatumisen jälkeen kyllä laitoin offille, ettei pensat valu pitkin pihoja :P

Sunkhan siinä muita asentoja ookkaan ku on ja res
nixweiss.gif

Aina on hana auki!

Ylläoleva tieto jo vanhentunutta.

Nykyään ruiskukone, ei hanan kanssa telkkuamista.

Kyllä ne hanat aina OFFille menevät, kun moottori sammutetaan. Isommat mopopojat aikoinaan sen opettivat ja on nykyään refleksi.
On joskus jäänyt aukikin eikä ole mitään mihinkään vaikuttanut.

Kääntäisin varmaan talveksi off-asentoon jos voisi. Joku mölli on katkaissut hanan vääntimen
mad.gif
lienee aika jumissa kun ei Leathermanilla käänny ainakaan pienellä voimalla, kovemmin ei uskaltanut kääntää ettei mene rikki.

ON/OFF-hanaa käytetään niin että viedään pyörä kaikkine hanoineen liikkeeseen ja otetaan uudempi pyörä tilalle
wink.gif
Sellanen siis missä ei ole hanaa ensinkään...
smile_org.gif

lyhyidenkin taukojen ajaks... muuten ei lähe mopo käyntiin eikä pääse
062802moto_prv.gif
kisaa frendien kaa

Mä laitan OFF-asentoon yöksi. Helpottaisi kyllä, jos ei tarvitsisi muistaa sen hanan kääntelemistä. Pari kertaa oon kummastellut, kun oon aikonut lämmittää pyörää eikä se ole meinannut millään pysyä käynnissä.
biggrin.gif

Eipä ole hanaa, ainakaan esillä, mitä käännellä  
cool.gif

Katteiden kätköissä on, siltä varalta että tankin tai letkun joutuu irrottamaan. Tämänkin sulkemiseen tarvitaan työkaluja, muistaakseni ristipäällä saa käänneltyä.

Keväällä käänsin hanan ON asentoon ja nyt syksyllä kun vein talvisäilöön pyöräytin hanan OFF puolelle.
lookaround_orig.gif

Back