• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka käytät on/off-bensahanaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yömaha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuinka käytät ON/OFF-bensahanaa? -

• Laitan hanan OFF-asentoon lyhyidenkin taukojen ajaksi

Ääniä: 6 21,4%
  • Laitan hanan OFF-asentoon pyörän seisoessa esim. yön yli

Ääniä: 2 7,1%
  • Käytän OFF-asentoa vain, jos tiedän että pyörä seisoo vähintään vuorokausia

Ääniä: 1 3,6%
  • Käytän OFF-asentoa vain talvi- tms. seisonnan aikana

Ääniä: 3 10,7%
  • En sulje hanaa koskaan, se on aina ON tai RES-asennossa

Ääniä: 6 21,4%
  • Minulla on alipaineella toimiva bensansyöttö, eli OFF-asentoa ei ole

Ääniä: 10 35,7%

• Ääniä yhteensä
    28
Yleensä laitan sen kiinni, kunhan vaan muistais avata, ettei tarttis ihmetellä että mitä hittoa tää romu röpöttelee
biggrin.gif

vaikka kysely ei ilmeisesti koske minua ni vastaan silti...
eli nykyään en hanaan koske, kun ei o vipstaakia mitä käännellä. edellisessä pyörässä laitoin kiinni, jos poistuin pyörän luota, enkä vain pysähtyny tankkaamaan/jalotteleen tms. voi kyl johtua vanhasta tottumuksesta kun kevarissa oli pakko laittaa kiinni, jos seiso useemman tunnin. muuten kasteli koneen ja sai polkee käyntiin aika kauan. eli käytännössä auki vaan ku liikuttiin.
jos hana on niin kai parempi avata/sulkee aina ni ei unohdu eikä o koskaan väärässä asennossa.

ps. äänestin siis ton viimesen vaihtoehdon

RS:ssä kun bensahana oli, niin talveksi vain laitoin OFFille, ei se siitä miksikään mene jos yön pitää ONilla.

Eipä pääse hanaan (hanoihin) käsiksi muuta kuin tankin irroittamalla, eli käytän hanoja vain kun satun irroittamaan tankin. Ja tämäkin vain silloin jos sattuu olemaan tankissa bensaa.

kerran olen kuullut että kaasarin uimuri oli jäännyt jumiin ja bensat valunnu koneeseen, öljyt sen jälkeen ollut melko ohuet.

Edellisessä pyörässä hanaa ei ollut, nykyisessä on. Enkä tahdo muistaa sitä väännellä. Jos olen muistanut kääntää hanan kiinni, niin ainakaan en muista sitä avata, ennenkuin mopo alkaa pätkimään.
withstupid.gif

Kerran kakkosmopo oli laskenut alleen, mutta ei sekään meikäläistä mitenkään opettanut
biggrin.gif

Ressillä ympäri vuoden. Mitä muuten tolla ressillä ja onnilla edes tekee kun pyörässä on mittarikin?

OFFille vain pitemmille seisomisille, eli käytännössä talveksi. Ei sitä muistais avata kuitenkaan... Ei ois tietty huono homma opetella sulkemaan aina yönkin ajaks. Muistaa sen sit varmaan avatakin kun tapa menee selkärankaan
nixweiss.gif

Back