• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka käytät on/off-bensahanaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yömaha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuinka käytät ON/OFF-bensahanaa? -

• Laitan hanan OFF-asentoon lyhyidenkin taukojen ajaksi

Ääniä: 6 21,4%
  • Laitan hanan OFF-asentoon pyörän seisoessa esim. yön yli

Ääniä: 2 7,1%
  • Käytän OFF-asentoa vain, jos tiedän että pyörä seisoo vähintään vuorokausia

Ääniä: 1 3,6%
  • Käytän OFF-asentoa vain talvi- tms. seisonnan aikana

Ääniä: 3 10,7%
  • En sulje hanaa koskaan, se on aina ON tai RES-asennossa

Ääniä: 6 21,4%
  • Minulla on alipaineella toimiva bensansyöttö, eli OFF-asentoa ei ole

Ääniä: 10 35,7%

• Ääniä yhteensä
    28
Bensahanojen käyttö on yksi lukuisista asioista, joihin liittyy erilaisia tottumuksia. Monelle hanan käyttö on yhtä rutiininomaista kuin virta-avaimen kääntäminen, toiset kertovat etteivät hanaan koske. Valmistajien käyttöohjeissakin on pieniä eroja asian suhteen.

Kuinka itse käytät perinteistä ON / RES / OFF -mallista hanaa? Huom! Kysely ei muuten koske alipaineella toimivien hanojen omistajia, mutta laitoin heillekin tuon viimeisen vaihtoehdon, jotta samalla saa niidenkin osuuden kartoitettua.

Itse entisenä alipainehanan omistajana olen totutellut nykyisen vehkeen kanssa laittamaan hanan kiinni yön ajaksi, joskus useamminkin.

Juuri ensipyörän saaneena mietiskelin tätä, aluksi laitoin aina pois bensahanan mutta sitten näin että naapurikin pitää päivisin auki, suljen sitten yön ajaksi vaan minäkin
withstupid.gif

Mun hooteessa luotetaan siihen, että lähes kaikki toimenpiteet tehdään lihaksilla eli hana kiinni, ettei kaasari huku. Muutenkin kaikenlainen elektroniikka on paholaisen keksintöjä. Mikä se sellanen vekotin, että itekseen rupeis temppuja tekemään? Kauhia ajatus.

CBR:n omistajan käsikirja kertoo ainakin että off-asento on tarkoitettu ainoastaan pitkäaikaissäilytykseen ja polttoainejärjestelmän huoltoon joten offilla vain talvisin.

Kyselystä puuttuu vielä vaihtoehto 'bensahanaa ei ole'
biggrin.gif
tounge.gif
.

Kaikki vähänkin pidemmät pysäkit (yli tunnin siis) on mulla OFF asennossa. Ei tuosta ainakaan haittaa ole ollut..

Muuten se on sitten nuukana miehenä valmiiksi RES asennossa.

CBR:n omistajan käsikirja kertoo ainakin että off-asento on tarkoitettu ainoastaan pitkäaikaissäilytykseen ja polttoainejärjestelmän huoltoon joten offilla vain talvisin.
Joo niin lukee minullakin Hondan kirjassa, mutta toisaalta toisessa kappaleessa kohdassa "Pysäköiminen" lukee: "Kun olet pysäyttänyt moottoripyörän, kytke vaihteisto vapaa-asentoon, käännä polttoainehana OFF-asentoon..." Näitä ristiriitaisuuksia, mitä ohjeissa on...

Kyselystä puuttuu vielä vaihtoehto 'bensahanaa ei ole'
biggrin.gif
tounge.gif
.
Joo mutta sen ajattelin kuuluvan tuohon viimeisen vaihtoehdon kohtaan, eli silloinhan ei ole myöskään OFF-asentoa kun ei ole hanaa.  
wink.gif

Itsellä oli 6r:ssä aina hana ON asennossa, talveksi vaan kiinni ja ei ongelmia.
Nyt ei ole enää hanaa ollenkaan

Mitä tohon ny vastais.. Hanaan ei pääse käsiksi kuin takasivukatteen puoliksi irrottamalla enkä sitä ole sulkenut kuin tankin irroittamisen takia.

Alipainehana siis, mutta ilman RES asentoa
tounge.gif

Talvella tuo tulee laitettua OFF -asentoon, mutta kesällä hädin tuskin muistan koskaan kääntää edes RES asentoon ja sitten...
lookaround_orig.gif

Back