• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka kauan meni...

Eka pyörä tuli muutamaa päivää kortin saannin jälkeen alle. "varattuna" oli ollut jo muutamia kuukausia aiemmin
smile_org.gif

20v 8kk. Skottina täytyy käyttää saavutettuja etuuksia. Hauskaa on piisannut ja pää pysyy paremmin kasassa ainakin ajokaudella.

Maanantaina kortti, torstaina pyörä. Ei ollut tarkoitus laittaa mopotinta, mutta kun nainen oli vähän aikaisemmin päättänyt lähteä, niin miksipä ei
062802moto_prv.gif

Kortit ajoin kaikki samalla kertaa.~8 vuotta meni ennen kuin oman katuhärvelin ostin. Pari tonnia jaksoin sillä ajella ennen vaihtoa ratapeliin. Ratamopolla kertyi saman verran kilsoja ennen totaalikyllästymistä. Ei vaan millään ollut sen rahan ja vaivan arvoista.

Jep, Espoon nimismies on suuressa viisaudessaan näemmä tuon läpykän erehtynyt antamaan v -76... tosin muutaman kerran on jälkeenpäin katunut tekosiaan ja halunnut lainata korttia...

Ensimmäisen pyörän ostin maalla naapurin isännältä (Jawa 350 cc) äijä oli kaljapäissään ja kyllästynyt rakkineen käynnistymis vaikeuksiin ja halusi siitä eroon hinnalla millä hyänsä. Vuosi taisi olla -71 ja mulla ikää 13 vee. Syrjäkylillä ja hiekkatiellähän voi silloin(kin) hyvin harjoitella...

Vakavaksi meno muuttui reilu puolivuotta ennen kortti-ikää kun erehdyin "Ruusulan Romusta" hankkimaan 500 cc Hondan.  Autokoulu Kapanen lauttasaaressa ei sitten enää ollutkaan erityisen mielissään kun kurvasin Hondalla tunneille... Polte ajamiseen oli hirmunen... on kyllä vieläkin, mutta ihan joka paskakeliin ei viitti enää lähteä huvikseen ajelemaan  
sport05.gif

Muistaakseni joulukuussa 1981 tuli piikki autotalliin, kun sen hyvällä alennuksella talvea vasten sai. Ei varmaan montaa päivää talvella kulunut niin, etten käynyt sitä roplaamassa. Harjoituslupa tuli kouraan seuraavan vuoden huhtikuussa, kortti kesäkuussa (tupeksin ensimmäisen inssin pujottelukokeen, oli vähän jännäkakka housussa ja sitten vielä inssi pakotti -- sääntöjen vastaisesti, muistaakseni -- menemään radalle sisään oikeanpuoleisesta sisäänmenoaukosta ja konseptit sekosi, minä kun olin tietysti hinkannut sitä rataa toisinpäin).

!Pyörä oli ostettuna ennen kortin saamista. Autokoulussa olin jo toki. Omalla pyörällä sitten harjoittelin tuttavien hevostilalla käsittelykokeen tehtäviä
smile_org.gif
. Wrooom
sport05.gif

Joitakin kuukausia ennemmin oli pyörä tallissa kuin kortti taskussa. Ei oikein muista enää kun siitä on niin kauan.

Ensin oli tarkoitus vain ajaa kortti ja vaikka vuokrailla pyörää ensimmäinen kesä. Hahah ... Kyllähän sen tietää, miten siinä sitten kävi
pftroest.gif

Kortin saamisen jälkeen alta viikon tuli hankittua myös pyörä.

Back