• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka herkästi tervehdit ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aina yritän muistaa nostaa tassua, pyörän mallista riippumatta...
smile_org.gif

Aina tervehdin, kun huomaan ja tilanne sen sallii! Omalla pyörällä siis useammin kuin kyytiläisenä ollessa (imperfekti), jolloin tuli nuokuttua puoli- tai kolmeneljäsosaunessa  
cool.gif

Muilla mailla vierahillakin on kiva tulla tervehdityksi, etenkin jos bongaa kotomaan rekisterissä olevan vekottimen!  Ekat kesät motoristina herättivät kunnioitusta ja ylpeyttä, kun muut moikkasivat, nyt pyrin samaan muiden kohdalla.

Hyvä me, terveeks kaikille  
buttrock.gif

sport05.gif

(edit: pahimmat kirotussivihreet)

käsi nousee aina paitsi jos oon jostain syystä eksynnä motarille niin siellä ei välttämäti nouse hanska

Kyllähän sitä tulee moikkailtua aina ku joku motoristimiesmään ajelee vastaan.

Tokikin tervehdin aina kun tilanne sallii eli en vaaranna omaa tahi kanssaliikkujien terveyttä.

"Kyllähän sitä tulee moikkailtua aina ku joku motoristimiesmään ajelee vastaan."

Edellä olleesta kommentista huolimatta uskallan väittää, että kokemusteni perusteella suurin osa kanssamotoristeista heilauttaa kättänsä myös meille hameväen edustajille. Lähinnä Uudellamaall japsipyörällä pyörineenä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että myös Harrikkaväki osallistuu tosi usein näihin morjestustalkoisiin.
033102beer_1_prv.gif

Harvassa on ne muistikuvat joissa harrikka kuski moikkais.
Itse taas en muista yhtään harrikkakuskia, joka ei olisi tervehtinyt vaikka itsellä on toistaiseksi muoviluoti. Muutama kanssakyykkyilijä jätti viime kesänä vastaamatta.

Vastauksena tähän ennenkin käytyyn keskusteluun, tervehdin erittäin herkästi kuten aiemminkin, pyörätyyppiin tai -kokoon katsomatta kaikille nousee tassu kunhan alla on moottoripyörä (tai kevyt-).

"Poliisimerkeistä" vielä:

Juu, toinen tapa on tuo mainittu sormen pyörittäminen ylhäällä, toinen se normi-hidastus-käsimerkki, eli painelee kytkinkättä maata kohti..

Itse oon viljellyt tuota jälkimmäistä.
Tuo oli hyvä huomautus,vaikka meistä ei kukaan ylinopeutta ajelekaan.Mutta hyvä ilmoittaa kanssamotoristille,että hidasta hieman siellä on ruuhkaa! autokuskeilta otetaan kortteja pois.
thumbs-up.gif

Kylläpä vuan, jopa piikeille, ainakin maanteillä. Muistan kun ite nössinä ajelin ja "iso" pisti käpälää, se vaan vahvisti ajatusta et kyllä tätä kannattaa vielä isoihin jatkaa...

Totta maar aina morjestetaan. Pikkupoikana tien vierellä istuskellessa se oli päivän pelastus jos joku moikkasi räkänokkaista kättään nostavaa pikkumiestä. Tuo kytkinkäden himmamis merkki ei tarkoita mitään ratsiaa tai virkavaltaa vaan kehottaa hidastamaan ja olemaan tarkkana ettei telo itteensä.
Morjestellaan - se on tärkeintä
062802moto_prv.gif

Ensimmäinen asia, jonka pikkukimmana moottoripyöräilystä opin, oli, että motoristi moikkaa aina toista motoristia.

Siis tämä silloin, kun isä nosti ekalle reissulle takapenkille.
062802moto_prv.gif

Kaikille kaksipyöräisten kuskeille morjestan, tosin mopopojat saavat itse tehdä aloitteen. Jaa niin, kyllä kolmipyöräisillekin heiluttelen aina kun vastaan sattuu tuleen, yleensä kyllä morjestavat reteesti itse jo kaukaa.

Höh. Aina. Höh. Täh, siis ei aika vaan jopa "yliherkästi" eli olenko siis allergistitassunnostaja ? <Jäänpä sitä tässä nyssitte ihmettelleen>

Back