• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka herkästi tervehdit ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä se käsi nousee oikeastaan jokaiselle ja joka paikassa. Jarrutuksissa ehkä vähemmän
biggrin.gif

Kevät on tullut!  
buttrock.gif
 Orgin moikkaamiskeskustelut ovat alkaneet!  
buttrock.gif

smile_org.gif
biggrin.gif

Juuri tähän olin tulossa.

Enää ei mene kauan kuin joku aloittaa "Montako kilsaa ajettu tälle kesälle"-threadin.

Niin, morjestan useimmiten, mut pakko tunnustaa että viime vuosina pyörät ovat lisääntyneet niin paljon, että taajaman sisällä taitaa aika usein jäädä tervehtimättä.  
withstupid.gif
Olisiko ensinmäisen kukkahatun paikka
confused_orig.gif
confused_orig.gif

No, toki utse moikkaan tilanteen mukaan
buttrock.gif

Mun mielestäni on upea fiilis, kun nuori, juuri ekan piikin saanut tulee vastaan ja epävarmana haluaa moikata, niin saa moikata piikkikuskille takaisin. Sille piikkikuskille se oma eka pyörä on tosi tärkee, varmaan tuntuu kivalta, kun huomaa, että ison pyörän kuski ei aliarvioi, vaan ottaa porukoihin mukaan jo moikkaamallakin.

Olen liikenteessä analysoinut myös moikkaamistapoja. Jotkut moikkaavat tosi vauhdikkaasti käsivarsi kohti taivasta ja innokkaina, toiset taas nostavat vasemman käden pikkurilliä vaivalloisesti pystyyn. Eli joillakin on sellainen elämänmyönteinen kädenojennus, joillakin taas piestyn koiran hännän oloinen lötköntuntuinen heilautus. Moikkaamistavasta saa hyvän kuvan vastaantulijan mielialasta
tounge.gif
.

Kyllähän se lapanen nousee aina kun tilanne sen sallii... Ehkä joskus viikonloppuisin ihan keskustassa ajellessa kun pyöriä tulee 10sek välein vastaan niin jää joka toinen käden heilautus pois.

PS. kohta pääsee
sport05.gif
062802jumpie_prv.gif

Sama vastaus kuin vuosi sitten, eli aina maantiellä (pl. moottoritiet, ja sielläkin joskus kun sille päälle sattuu).

Kaupungissakin aika usein..

Tähän liittyy vähän sekin oletus, että jos vastaantulija ei maantiellä "poliisimerkkiä" viito, niin oletus on ettei ainakaan pariin kilometriin ole ratsiaa. Itse ainakin toimin näin, eli pelkkä moikkaus tarkoittaa "sulla on edessä vapaa pätkä, ellei poliisit aja samaan suuntaan sattumalta perässäni"...
baaa.gif
"poliisimerkkiä"...? Sivistäkääpäs uutta motoristia. Tai noh tauon jälkeen uudestaan aloittanutta
tounge.gif

Ja toki aina nousee käpälä, tietysti tilanteesta riippuen.
sport05.gif

Eipä Kaivarissa yleensä jaksa ihan joka mopolle tassua nostella. Mutta maantiellä keskellä ei-mitään kun vesisateessa tulee toinen mopo vastaan, sillon moikataan isoeleisesti ja tunnetaan yhteenkuuluvaisuutta
smile_org.gif
Mikä ihmeen "Kaivari"? Onko se jotain uutta kebabbia vai kaivinkoneparkki? Itse kun päristelen vain tuolla Jumalan seljän ja Pirun pallien välissä.
biggrin.gif

Jaa juu. Kaikille morotan. Myöskin SukisukiPV ja Honda Monkkeli kuskeille. Polkupyöräilijöillekin, kunhan tarpeeksi korvessa ollaan.

sanoi:
joillakin taas piestyn koiran hännän oloinen lötköntuntuinen heilautus.
*reps* Hauskasti muotoiltu.
biggrin.gif

Morotan tilanteesta riippuen joko nyökkäämällä tai käden nostolla. Välillä taas toisen moikkauksen näkee liian myöhään ja jää paha mieli.

Kaikkia moikkailen ja täällä Itä-suomessa näyttävät moikkailevan kaikensorttisilla pyörillä ajavat. Jos joku ryhmä ei moikkaa niin se näyttäisi olevan nämä kyykkymöllyköillä ajelevat (ilmeisesti nuoret)tixtexpojat.

Miltei aina tulee lapasta nostettua.
Ja kevään ensimmäisinä ajopäivinä se lapanen nousee todella iloisesti ylös
062802jumpie_prv.gif

"Poliisimerkeistä" vielä:

Juu, toinen tapa on tuo mainittu sormen pyörittäminen ylhäällä, toinen se normi-hidastus-käsimerkki, eli painelee kytkinkättä maata kohti..

Itse oon viljellyt tuota jälkimmäistä.

Back