• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Perkuleen Marovic!!

Olikos muillakin wingsejä tilatessa samanlaisia ongelmia kuin tässä mun ja Sepän tilauksessa? Eli Marovic ei meinaa millään vastata spostiin... Ekaan viestiin tuli vastaus kahden tunnin sisällä, mutta nyt ei sitten millään  
veryangry.gif

Oon jo miettiny et pitäskö ottaa suoraa jenkkilään yhteys, sillä sieltähän ne pöntöt joka tapauksessa tulee(?). Tosin rapakon takaa tuskin saa tarjousta euroina.

Nooh, tänään ku heräilin, niin Turussa oli sellanen 5 cm lunta maassa, että ei täällä ajelemaankaan pääsisi.

Kyllä se Marovic varmasti vastailee kun ehtii, meidän tilauksessa hiukan viivästytti herran viikon hiihtolomareissu ja vaimennusvillan huono saatavuus, mutta kyllä ne pöntöt sieltä tulee ja varmasti hyvälaatuisina!

Marshal:
heh heh, en ole nyt kiusannut itteäni enempää piirtelemällä lakuja parkkihalliin vaan tyytynyt vain kuuntelemaan Wingsien sulosointuja  
tounge.gif

Parit kysymykset:
1.)Onkos kukaan hommannut noita akselinpääsuojia SM:ään? Paljonko mahtaa Suomessa kustantaa moiset?
2.) Ja toisekseen - paljos kotimaasta maksaa 42-piikkinen takaratas?

Sommerilla hinnat ois 34,60 € / suoja ja takaratas ois 58,70 €. Jäin vaan miettimään, että mahtaako Sommerilta tilaamalla säästää yhtään kotimaan hintoihin verrattuna...

Parit kysymykset:
1.)Onkos kukaan hommannut noita akselinpääsuojia SM:ään? Paljonko mahtaa Suomessa kustantaa moiset?

Sommerilla hinnat ois 34,60 € / suoja ja takaratas ois 58,70 €. Jäin vaan miettimään, että mahtaako Sommerilta tilaamalla säästää yhtään kotimaan hintoihin verrattuna...

Ei säästä ainakaan rattaan kanssa, muistaakseni se maksaa tasan 60€ Racingbikessa...

Jaahas! Poika saapui kotiin ja painoa ainoastaan 6kg kaikkine tilpehööreineen. On se vaan hienosti tehty tuo akra. Suorastaan upeaa työn jälkeä.
bowdown.gif

Parit kysymykset:

Ei säästä ainakaan rattaan kanssa, muistaakseni se maksaa tasan 60€ Racingbikessa...
42 teräsrattaan saa ~30 eurolla. Taitaa toi Stealthsproxin tekele olla kallein ja se on vähän reilu 60e. Normialuratas on 50e.

Tuskin noissa suojissakaan säästää niin paljoa että kannattais lähteä tilaileen.

Jaa. Miehän en sinne alkup. telineen alle ole katsellut sattuneesta syystä. Kysyin vaan kaukolta noi mitat - paree olla kohdallaan or else...  
wink.gif
Jos siellä on kolme pultin paikkaa, niin voihan tuohon pistää kolmannenkin kiinni. Kaipa rst:henkin saa reiän ajettua kaverin laitteillakin.
Ei mulla ainakaan ole ku kaks pultin paikkaa.  
omg.gif

Voin sanoo, et tossa sun telineessä on TODELLA viturallaan noi kulmat!  
biggrin.gif

Huomaat sit ku käyt sovittamassa. Mua ainakin vähän hymyilyttäs..  
smile_org.gif

Vaan onneks toi nyt on helppo taitella kohilleen.

edit: Kannattaa muuten kahtoo suht kohilleen se kilven kulma ettei pauku rengas siihen kiinni, ku lähet ajeleen. nimim. kokemusta on.
tounge.gif

Heh, heti kun vuodatin täällä Marovicin hitautta, niin melkein heti pamahti spostiin viesti ko. kaverilta. Nyt on sitten Wingsit maksettu, ei muuta kun odotellaan että rahat menee Marovicille ja pöntöt tulee meille.

Jam Master Jeremy:

552,50 EUR tuli sliparit maksamaan kun Sepän kanssa tilattiin. Eli ovaalit Titanium pöntöt hiilikuitupäillä. Saatiin tulemaan yksillä postikuluilla kun kahdestaan tilattiin.

Parit kysymykset:

Oon myös kattonu noita slidereitä, mutta 70 EUR on aika suolanen hinta niistä, mikäli Suomesta saa ko. hintaan.

Samalla tuli mieleen, että ei niitä niin paha olis kyllä itsekkään tehdä, kun töistä löytyy sorvi. Eteen ja taakse tuleva "akselin mutteri" maksaa 6 EUR / kpl (ei joudu tuhoamaan alkup. mikäli tulee susi), ja pätkä esim. nylontankoa ei etrasta hirveästi maksa. ( Tosin sitä voi joutua ostamaan metrin, riittää ainakin...  
biggrin.gif
)  Ja loput palikat löytyy kyllä sopuhintaan rautakaupasta / vielä halvemmalla töistä  
biggrin.gif

Mutta juu, ideana vaan. Saa nähdä toteutanko koskaan.

Juu eli saatiin tosiaan j.r:n kanssa Wingsit tilaukseen, eli nyt vain odottelemaan pakettia
smile_org.gif
ilmeisesti kannattaa noitten slipareiden asennuksen jälkeen käydä päivittämässä myös ruiskuun uusi softa? onko kellään tietoa paljonko huolto tuollaisesta toimenpiteestä ottaa?
Kelit näytti jo yhdessä vaiheessa lupaavilta ja tiet oli sulana mutta nyt lupaa säätiedotus vaan lunta ja pakkasta
veryangry.gif

katos katos! seppäkin näyttää tietävän Lappeenrannan !
smile_org.gif
Onhan täällä lappeen Rannassa jo jokunen vuosi opiskelujen merkeissä tullut vietettyä, pyörä tosin on Lahen suunnalla jossa varmaan kesällä tulee oltua, eli sielläpäin tulee pääasiassa pöristelen
062802moto_prv.gif

Asialliselta näyttää tuo Cmas:n kilpiteline, suunnilleen samansuuntainen on itselläkin rakenteilla, tosin alumiinista.

kauko: huomasin juu, kun tulin kotiin & vilkaisin kuvaa sun telineestä. Vähän vaikee vaan arvioida ilman mopoa työpajalla kulmia. Helppoo tuon rst:n kääntäminen ei ole, mutta kaipa se vasaraa tottelee.

j.r: juu, hinta on suolainen. Mutta 70 euroa on mun mielestä aika vähän siitä, ettei esim. jarrut mene paskaksi, jos kippaa. Jokuhan (jotkuthan) täällä jo heitti pitkälleen SM:nsä. Ja mulla on kokemusta r6:n kaatamisesta parkkipaikalla - kaatumatattien kanssa vaurio ois ollu ehkä 40 euroa (kytkinkahva), mutta kun tatit puuttui vielä tuossa vaiheessa, lasku oli 1300 euroa
wink.gif

Hitto, ku rupes melkeen ahistaan nukkumaan mentäessä, ku tajusin, et ohan siellä kolme pultin paikkaa "kilpitelineelle".
Se kolmas on siinä lähempänä lamppua..
blush.gif

Mut uskallan väittää, et tollanen hintsusti orkkista pienempi teline kyllä pysyy niillä kahella kiinni. Mulla ainakin on tosi tukevasti se kiinni.

Eipä ole alla 690 SM vaan "sisarmopo" 690 Enduro.
Voisiko joku referoida lyhyesti mitä tuolle pitää tehdä jotta saa kaiken hyödyn irti;
- eli mikä on tuo rajoitusjuttu liittyen vaihteisiin, onko sama kuin sutkissa ollut? Ja miten ko. rajoitus ohitetaan?
- Löytyykö muita putkia kuin Akra ja Wings? Ja pitääkö putken vaihdon jälkeen käydä päivittämässä ruiskun ohjelma?
- Onko ruiskulle olemassa joku säätötyökalu jota voi itse käyttää?

Marko

Nyt olis tarroja valmiina. En malttanu oottaa kotiin asti niin piti sit liimata yks tohon "tiskin" päätyyn..
tounge.gif

spytarra.jpg

Jos joku tarroja halajaa niin voi laittaa mulle yv:tä.

Niinja tarrat on laminoitu eli kestää tota ulkoilmaakin.

Ja jos liimaatte tarroja jonnekin, niin muistakaa palvoa minua ja kaukoa siitä hyvästä
wink.gif

Marko V:
- Tehoa (kaasuläpän avausta) rajoitetaan 2. ja 3. vaihteella siten, että kun runttaat kaasukahvan spiraalille, kaasuläpän avausta rajoitetaan. Ilmeisesti rajoitus lähtee nyppäämällä pari piuhaa irti - ohjeet tässä ketjussa aiemmin. Toinen optio on tilata joku palikka, joka hoitaa saman homman. Ei tietoa päteekö sama sun mopossa tosin.
- Putkista ei mitään hajua, mutta yleensä kannattaa käydä säädättämässä. KTM:n omaa ECUa voi käsittääkseni hieman säätää, ainakin pojat on latailleet akran karttoja sinne olipa putkena akra tai wings (noi muut lurjukset kertoo sulle tästä tarkemmin).
- Tuneboy (tähän saattaa olla jo tukikin) tai vastaava toimii omassakin säädössä. Tietty penkissähän nuo pitäisi säätää.

Ja käsittääkseni sun mopossa on jonkinlainen sytkäkäyrän säätöpalikka jossain penkin alla tms. Sieltä voinee säätää ainakin jotain ja jollain tasolla. Tarkempia tietoja mulla ei ole.

Edit:
kauko: otitko kuvan vinoon vai liimasitko tarran vinoon?
wink.gif

Jeeps! Hienoja tarroja! Pistän sulle Cmas yv:tä.

Marko V: Ecua pystyy säätämään hommaamalla Tuneboyn. Kotarin omaa ECUa ei pysty säätämään, mutta Akrapovic on saanut lisenssin tehdä omille putkilleen sopivan kartan, joka siis asennettuna syrjäyttää ecun orkkissoftan. Tämä softa on yleensä kelvannut myös muiden "viriputkien" kanssa. Täksi vuodeksi on tulossa/tullut uusi softa, joka on ymmärtääkseni tarkoitettu 690SMR peliin, sitä odotellessa. Niissä virallisissa KTM huolloissa, joissa softa jo on hankittuna, sen laittaminen onnistuu. Luulisin että ottavat pelkän työhinnan (max 1 H), mutta varmaks en voi mennä sanomaan.

Ainakin Leo Vinceltä ja Devililtä löytyy putket Kottaraiseen. Molemmat on kokoputkistoja, eli pitkälle toista tonnia maksaa. Onhan niissä sitte etunsakkin Slipareihin verrattuna, se on selvä.

Ja jos jollekkin on epäselvää mitä tapahtuu, kun ecun "nollaa" tyhjäkäytöllä, silloin kun Akran softa on asennettuna, niin Akran softa ei poistu minnekkään ja palauta tehdassoftaa, vaan Akran softa pysyy.

Sliderit ei oo huono idea, sillä niillä olisi omassa kaatotapauksessani säästynyt mm. jarrusatula, mikä ei todellakaan ole ihan ilmainen. Taakse Slidereita on turha laittaa, sillä putket/lämpösuojat ottavat iskun joka tapauksessa ekana vastaan. Toisaalta aivan sama, kun herra Turva maksaa kaadot puolestani
biggrin.gif

Eikös tuossa endurossa kuten myös smc:ssä ole tehon säädin kolmelle eri-asetukselle . Tämähän puuttuu sm:stä ja dukesta.

Toisaalta aivan sama, kun herra Turva maksaa kaadot puolestani
biggrin.gif
Arvaas kaksi kertaa kuka sen kaadon tulee maksamaan ennemmin tai myöhemmin
wink.gif
Hähää! Ei se teitä muita kirpaise, vaikka kippasinkin. Taas oli perusmaksut tippunu tälle vuodelle
biggrin.gif

Ja onhan se hyvä välillä ottaa omiaan pois, että pysyy maksu/saanti puoli tasapainossa. Kun tässä laskeskelee vuosien varrella maksetut vakuutusmaksut kaikista helvetinkoneista, mulla on vielä varaa kipata monta kertaa hyvällä omallatunnolla
033102bebe_1_prv.gif

Back