• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näköjään leo vincentit on nyt saatavilla 690:seen, koko putkisto pyöreesti tonnilla. Mitenköhän jymisee?
Tässä pikkusen sanomaa UK- forumilta noista uusista Leo Vinceistä:

Fitment is pretty straightforward. Costs less than half the price of a full Akra system and it shows. Everywhere. Bolts are too long, things don't line up exactly and the side stand bangs against the exhaust pipe. Typical work of Italian morons. Looks a bit cheapish too IMO.

It's stainless and carbon and saves a good few KGs of weight. Not as much an Akra. The sound is good but really loud with the dB killers installed. Without the dB killers the noise is deeper and insanely loud. Blows out your eardrums with a helmet on.

I did a test ride with the stock mapping. Nothing more misleading than noise but it feels like the low end between 3000 and 4500 RPM improved clearly. Smoother too with better rideability. Midrange feels the about the same. I'm not sure about the top end. But seat of pants dynos' are worst kind so lets wait for some real figures. And some runs with the Akra fuel map after that. But it's no match for a full Akra system, that much is sure.

First time I heared a 690 with a real nasty bark. Nice! (but way too much)

Et silleen
nixweiss.gif

Hehee, toi on kyl ihan totta. Kummasti sais tehosuhdetta kovempaan lukuun, ku ottais ukosta painoa pois esim. sen 10 kg. Huomattavasti halvempaa ku virittäminen.
Meillä on Samsamin kaa varmasti heikoimpia teho/painosuhteita tässä porukassa, ainakin jos kuskit kyydissä lasketaan  
smile_org.gif

Mulla hipoo sadankilon kieppeillä ja samsamilla varmasti jonnin verran päälle, vai kuinkas on?
Joo kyllä näin on, kuskin paino on kieltämättä se edullisin asia, jolla saa mopoonkin kivasti lisää virtaa. Nyt on perinteinen talvipaino päällä eli +110kg, mutta otan kyllä 5kg kesäksi pois, kunhan aloitan taas juoksutreenit. Paino juttu on kuitenkin toisarvoinen mulle kun motoilen vain omaksi iloksi, eikä tarvi tiristää itseään 60kg "kisakuskiksi", onneksi.  
tounge.gif

Marovic Wingsiltä oli maanantaina lähettänyt sliparit kohti Suomea, joten toivoa on et ens viikolla niitä saa jo asennella  
thumbs-up.gif

Jännää kommenttia noista Leon putkista. Kuinka hitossa ne on saatu E-merkinnälle, jos ne huutaa killereiden kanssakin enemmän kuin esim. Akrat. Oispa jännä nähdä viralliset mittaukset moisista slipreista - mahtaako mennä jo desibelirajoista yli...

SamSam laittaa sit kuvia + ääninäytteitä, kun putket on kiinni
smile_org.gif

Jännää kommenttia noista Leon putkista. Kuinka hitossa ne on saatu E-merkinnälle, jos ne huutaa killereiden kanssakin enemmän kuin esim. Akrat. Oispa jännä nähdä viralliset mittaukset moisista slipreista - mahtaako mennä jo desibelirajoista yli...

SamSam laittaa sit kuvia + ääninäytteitä, kun putket on kiinni
smile_org.gif
Tulikin tässä mieleeni. Kauko, tuliko sulla Akrojen mukana se E-hyväksyntä todistus? Mulla tuli, mutta se oli Z1000:n torkkari. Ajattelin vaan, että jos sulla siinä pyörän mallin kohdalla lukee Kottarainen, voisin ottaa sulta kopsut siitä paprusta. Ajattelin nimittäin showmielessä mennä konttorille naurattamaan katsastusinssiä ja lyömään Akroja papereihin. Paha vaan mennä, ku on tonnisen Zetan sertifikaatti kourassa. Olin yhteydessä asiasta suoraan Akran tukeen, ni ne kehotti ottamaan yhteyttä Local KTM dealeriin, ylläri.
Vaikee kuvitella että paljon kovempaa ääntä saa enää irti putkista mitä noi Akrat antaa ilman killereitä.
Mulla on kovat suunnitelmat ton pyörän maalauksen suhteen ja saapa nähdä mitä sitä ajopolttohöyryissään keksii. Tuloksia saadaan varmaan jossain maaliskuun aikana
cool.gif

Eipä tainnu olla mitään todistuksia mulla.
omg.gif

Ainakaan en ihan heti saa moisia päähäni, täytyy käyä tsekkailemassa ne paketit jos niissä vaikka jossain pohjalla lojuis..

Aika hauska lukea noita painonpudotus juttuja. Niinkuin taisin jo syksymmällä vihjailla niin meikäläiseltä löytyy kyllä sellaset massat ettei keuli meikäläisen mopo ihan vahingossa.
tounge.gif

Sen lisäks, että pystyisin kunnolla hengittämään ja elämään, niin ihan ykkös "motivaattori" painon pudotukseen on toi tallissa seisova mopo.
Tammikuun alusta on nyt lähteny 11.3kg ja vielä olis joku 25-30kg puotettava, tämän aamun paino siis 108,2kg. Sen varran täytyy vielä sanoa, että kaikki on silkkaa läskiä ja pituutta on just sen verran et ylettää jääkaapin ylähyllylle.
biggrin.gif

Tavotteena on, että olis uuet ajokamat ku vejetään kimpassa Ouninpohjaa..
062802jumpie_prv.gif

omg.gif

Ainakaan en ihan heti saa moisia päähäni, täytyy käyä tsekkailemassa ne paketit jos niissä vaikka jossain pohjalla lojuis..

Aika hauska lukea noita painonpudotus juttuja. Niinkuin taisin jo syksymmällä vihjailla niin meikäläiseltä löytyy kyllä sellaset massat ettei keuli meikäläisen mopo ihan vahingossa.
tounge.gif

Sen lisäks, että pystyisin kunnolla hengittämään ja elämään, niin ihan ykkös "motivaattori" painon pudotukseen on toi tallissa seisova mopo.
Tammikuun alusta on nyt lähteny 11.3kg ja vielä olis joku 25-30kg puotettava, tämän aamun paino siis 108,2kg. Sen varran täytyy vielä sanoa, että kaikki on silkkaa läskiä ja pituutta on just sen verran et ylettää jääkaapin ylähyllylle.
biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif
Hienoa! Jo tommonen reilu 10 kg pudotus ottaa voimia. Ei muuta ku pökköä pesään, ni kesällä sitte voitki jo keulia meistä ohi kuivana kesäoravana
biggrin.gif

Se sertifikaatti oli ainakin mulla taiteltu sellaseks luottokortin kokoseks ja laitettu pieneen muovitaskuun. Kurkkaa ihmeessä jos vaikka löytyis, voisin tarvita sitä. Väriltään paperi on sellanen sinapinkeltanen.

Se sertifikaatti oli ainakin mulla taiteltu sellaseks luottokortin kokoseks ja laitettu pieneen muovitaskuun. Kurkkaa ihmeessä jos vaikka löytyis, voisin tarvita sitä. Väriltään paperi on sellanen sinapinkeltanen.
Juu, löytyhän multa tollanen samanlainen lappunen.
Ja sama pyöräkin oli mainittuna siinä...
tounge.gif

Eli eipä paljoo ollu apuja meikäläisen lapuista.

omg.gif

tounge.gif

biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif

No p*rkele, aikas hurja pudotus tahti sulla on, toivottavasti saat sen myös pysymään mahd. pitkään! Yleensähän noi pudotukset hiipuu hyvän alun jälkeen ja sitten kilot tulee pikkuhiljaa takaisin.
Pysy Kauko siis lujana!

Tällä menolla mun pitää laittaa kotariin kiinni puhallin, jotta pysyn teidän "höyhensarjalaisten" perässä Ouninpohjan ek:lla tai sitten laitetaan jokin tasoittava lisäpainopakka kunkin mopoon, muuten en ala!

Ja jos/kun joku taas kyselee, niin toi puhallin/lisäpaino juttu oli vitsi.

033102bebe_1_prv.gif

No p*rkele, aikas hurja pudotus tahti sulla on, toivottavasti saat sen myös pysymään mahd. pitkään! Yleensähän noi pudotukset hiipuu hyvän alun jälkeen ja sitten kilot tulee pikkuhiljaa takaisin.
Pysy Kauko siis lujana!

Lujana pysytään! Mielenlujuuttahan painonpudotus ennenkaikkee kysyy.
2003 vuonna laihutin sellaset 40kg 117->78kg, maaliskuun lopulta juhannukseen 117->92kg.Sain sen ihan hyvin pidettyäkin, elämäntapoihinhan siinä on tehtävä muutos. Liikuin ja söin järkevästi. Sitten taas tuli vähän muutoksia elämään ja sitä kautta myös sen tapoihin. Tietty se paino rupes nousemaan ja nyt ollaan sit tässä pisteessä.
crazy.gif

Innolla ottelen parempia kelejä, et saan kaivettua fillarin naftaliinista. Siinä meinaan rupee läski lähtemään, kun päivittäin vetäsee 40km lenkin.
smile_org.gif

Tää on muuten yksiä hauskimpeja topiceja ikinä. Joku tulee innoissaan lukemaan pitkää ketjua Kotarin supermotosta ja jätkät jauhaa täällä läskeistään.
biggrin.gif

Mut jätetään aina ulkopuolelle. Mulla ei oo Akroja/Wingsejä/Vincejä eikä läskiä. Täähän on hitto rasismia jo
tounge.gif

On siinä Ouninpohjassa perunankyntäjä ihmeissään ku tää remmi pamahtaa EK:lle. Cmas painaa 20 kg:n levypainot takasvingiin teipattuina ja heti perässä tulee samsam helvetinmoinen propelli huristen takapenkillä. Kauko painaa 14 tuumaa liian isot Sweepit jalassa lahkeet lepattaen, nutrilet tankki selässä ja mä tuun viimesenä tasakaasulla pyörä nykien pienempi flekti kypärään integroituna. Kaikilla putsarit tukossa ku piti niitä perkeleen reikiä mennä poraamaan sinne boxiin...Toisaalta tuleehan siitä se 35 hv lisää, ainaki. Illalla voidaanki sitte ottaa pikku nousut putsariöljyä imppaamalla ja riidellä Akran softan vaikutuksista juuri omaan pyörään.
062802moto_prv.gif

On siinä Ouninpohjassa perunankyntäjä ihmeissään ku tää remmi pamahtaa EK:lle. Cmas painaa 20 kg:n levypainot takasvingiin teipattuina ja heti perässä tulee samsam helvetinmoinen propelli huristen takapenkillä. Kauko painaa 14 tuumaa liian isot Sweepit jalassa lahkeet lepattaen, nutrilet tankki selässä ja mä tuun viimesenä tasakaasulla pyörä nykien pienempi flekti kypärään integroituna. Kaikilla putsarit tukossa ku piti niitä perkeleen reikiä mennä poraamaan sinne boxiin...Toisaalta tuleehan siitä se 35 hv lisää, ainaki. Illalla voidaanki sitte ottaa pikku nousut putsariöljyä imppaamalla ja riidellä Akran softan vaikutuksista juuri omaan pyörään.
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
Ei helevettiläinen!
biggrin.gif

sport05.gif

Back