• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM 990 SMT kesän kokemukset.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nostetaanpa vanhaa ketjua ylös, kun tämä pompsahti esille kun etsin kokemuksia 990 SMT:stä.

Mitkäs on kuljettajilla mietteet tästä pyörästä kahden vuoden jälkeen? Vieläkö pyörä tuntuu yhtä hyvältä kuin alussa ja miten on luotettavuuden kanssa ollut?
Muutakin aiheeseen liittyvää tarinaa jo lukenut täältä ja muualta mutta jos vielä lisä kommentteja tähän.
Ihan nostona vastailen jos muutkin vaikka innostuu vastailemaan.

2tkm takana uudella SMT:llä ja eniten ihmetyttää se visiirin muotoilu, ei sovi ainakaan kummallekkaan mun kypärälle. Kova on meteli maantienopeuksissa vaikka on korvatulpat käytössä.

Muuten mahtava peli ajella...
062802moto_prv.gif

Lainaa:
"KTM kahvalämppäreistä kokemuksia... On sitte kuumat. Neliportainen säätö ja ensimmäistä pidin hetken päällä aamulla (noin 10 astetta lämmintä). En usko että niitä muita asentoja tarvii lämpöasteilla ajettaessa. "
Ootko varma ettei se ensimmäinen ole suurin tehoasetus?  
wink.gif

En osaa sanoa, ei tullu BW:stä mitään käyttöohjeita mukaan. Ensimmäinen valo on vihreä ja siitä sävyt muuttuvat punaisen suuntan, viimeinen on sitten punainen. Siitä tuli vaan mieleen että se punainen olisi kuumempi kuin vihreä. Kokeilemalla tietenkin selviää...

Nostetaanpa vanhaa ketjua ylös, kun tämä pompsahti esille kun etsin kokemuksia 990 SMT:stä.

Mitkäs on kuljettajilla mietteet tästä pyörästä kahden vuoden jälkeen? Vieläkö pyörä tuntuu yhtä hyvältä kuin alussa ja miten on luotettavuuden kanssa ollut?
Muutakin aiheeseen liittyvää tarinaa jo lukenut täältä ja muualta mutta jos vielä lisä kommentteja tähän.

2tkm takana uudella SMT:llä ja eniten ihmetyttää se visiirin muotoilu, ei sovi ainakaan kummallekkaan mun kypärälle. Kova on meteli maantienopeuksissa vaikka on korvatulpat käytössä.

062802moto_prv.gif
Tuo melu asia oli hyvä kun tuli esille. Kokeilin kaverin Triumph tigeria joku aika sitten ja ajoasento kyllä tuntui mukavalta mutta se jytinä kypärään ei tuntunut mukavalta. Kaverillakin oli muistaakseni jo kolmas versio tuulilasista menossa siinä.
Tietysti nuo meluasiat on kuskin koosta riippuvaisia asioita, eli vaatii käydä itse koeajamassa että asia selviää.

062802moto_prv.gif
Tuo melu asia oli hyvä kun tuli esille. Kokeilin kaverin Triumph tigeria joku aika sitten ja ajoasento kyllä tuntui mukavalta mutta se jytinä kypärään ei tuntunut mukavalta. Kaverillakin oli muistaakseni jo kolmas versio tuulilasista menossa siinä.
Tietysti nuo meluasiat on kuskin koosta riippuvaisia asioita, eli vaatii käydä itse koeajamassa että asia selviää.
Kannattaa ostaa joku itselle sopiva plexi esim. puig:lta.

Mulla oli aikoinaan liikkestä pari päivää SMT lainassa kun oma SMR oli huollettavana, hämmästys oli suuri kun isommasta pleksistä huolimatta minun mielestäni melu oli paljon häiritsevämpää. Omalle pituudelle (187) SMR vakiopenkki ja kotarin oma power parts pleksi on just passeli, kypärä jää vapaaseen tuuleen ja ääni on vain tasaista suhinaa. Mulla on myös ergosatula ja sen kanssa pleksi saisi olla hiukan matalampi, pienestä se on kiinni.

Puigilta en SMT:n screeniä löytänyt mutta KTM:n oma touring screen tilauksessa. Toivotaan parannusta asiaan... Saattaa riitää kun pituutta ei paljoa yli 1,7m ole siunaantunut.

Laitetaas nyt sitten kokemuksia reilun 2 vuoden ja 30 tkm jälkeen. Takuuta on tarvittu kerran: etujarrusatulasta löytyi katkennut jarrupalojen lukituspinni, joka oli ollut siellä uudesta asti. Jäähdyttimestä irtoilee maali toisesta reunasta. Maalauksessa on tullut joku kämmi. Etujarrupalat vinkuvat vieläkin pysähtyessä. Peilien suojakumit halkeilevat ja niitä on korjaltu. Muutoin pyörä on ollut täysin harmiton.

Huolloissa ei ole ollut ylläreitä. Keulan laakerit tarkistin kesällä ja olivat ok. Pienikin välys vaikuttaa Kotareissa heti ajettavuuteen, joten kannatta tarkkailla. Lisäksi joissakin pyörissä laakereihin on päässyt vettä.

Ne Kotarin pikkulaukut ovat nätit, mutta turhan pienet. Tänä päivänä ottaisin jotkut muut. Muutoin tuo on minusta matkapyöränäkin yhdelle erittäin hauska ja toimiva peli. Parempaa vaihtoehtoa minulle ei oikein ole, kun Ducatin Multistradankin hinta liikkuu ihan eri sfääreissä.

300€ 7500km:n ja 500€ 15000km:n huolto. Onks tää oikeesti näin? Eli jos eka huolto olis vaikka 200€ niin kolmellekympille menis määräaikaishuoltoihin 1800€ eli yli mummon kymppi. Jollain japsilla selviää puolella tuosta enkä nyt ilmaisena ole pitänyt sitäkään.

Onks tuossa rakkineessa niin paljon tekemistä että se kestäis kasassa vai onks tässä vaan nyt jotain 'ready to race' ekstraa? Vai yhden diilerin himokas hinnoittelu?

300€ 7500km:n ja 500€ 15000km:n huolto. Onks tää oikeesti näin? Eli jos eka huolto olis vaikka 200€ niin kolmellekympille menis määräaikaishuoltoihin 1800€ eli yli mummon kymppi. Jollain japsilla selviää puolella tuosta enkä nyt ilmaisena ole pitänyt sitäkään.

Onks tuossa rakkineessa niin paljon tekemistä että se kestäis kasassa vai onks tässä vaan nyt jotain 'ready to race' ekstraa? Vai yhden diilerin himokas hinnoittelu?
Kuumakiimaliimaa? ei oo tdm trendikäs

Puigilta en SMT:n screeniä löytänyt mutta KTM:n oma touring screen tilauksessa. Toivotaan parannusta asiaan... Saattaa riitää kun pituutta ei paljoa yli 1,7m ole siunaantunut.
Itsellä oli Givin touringplexi, mutta huonommaksi vaan meni, verrattuna alkuperäiseen. Joten tuli sitten Givi pistettyä alkuperäistä muutaman sentin matalemmaksi. Nyt on hyvä ajatellen kypärämelua ja pyöritystä. Ja siis mittaa itsellä 173cm. http://www.givi.it/Screens--spoilers/Spoiler/D750S

Juu ei se täälläkään paljon muuttunut pelkällä plexin vaihdolla. Onneksi oli vanha Nolan hyllyssä, touring plexin ja umpikypärän yhdistelmä toimii. Schuberth C3 ei toimi noi pystyssä olevan plexin kanssa...

Itsellä oli Givin touringplexi, mutta huonommaksi vaan meni, verrattuna alkuperäiseen. Joten tuli sitten Givi pistettyä alkuperäistä  muutaman sentin matalemmaksi. Nyt on hyvä ajatellen kypärämelua ja pyöritystä. Ja siis mittaa itsellä 173cm. http://www.givi.it/Screens--spoilers/Spoiler/D750S

Back