• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM 950 / 990

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
http://www.ktmforum.co.uk/showthread.php?t=24849&page=3
Vähän yli puolen välin kun kelaa sivua, niin löytyy kuvia uudesta supermoto-ärrästä. Aika paha.
smile_org.gif

Mitä eroa tuolla R-mallilla on normaaliin, muuta kuin väritys, pienempi tankki ja keulakulma? No tietenkin painoa vähemmän, mutta jotain merkittävää eroa? Tehot yms. ovat tismalleen samat KTM:n omien sivujen mukaan.

Joutaa varmaan kesällä käydä koeajamassa tuollaisen, sopii varmaan omiin ajoihini vallan mainiosti ja näyttää sekä kuulostaa räyhäkältä, mitä muutaman olen joskus nähnyt.

Minkäslaisia kokemuksia omistajien puolelta, joutuuko tuollaista roplaamaan kuinka tiheään ja onko tullut jotain selviä puutteita tai vikoja esille? Kovasti näyttävät käytetyissä mainostavan miten on huollettu, vaikka ajokilometrejä olisi alle 10 tuhatta? Onko joku nakellut tuollaisella pitempiä päivämatkoja, tarvitseeko lisävarustusta laillisissa nopeuksissa ja paljonko on toimintasäde?

Mitä eroa tuolla R-mallilla on normaaliin, muuta kuin väritys, pienempi tankki ja keulakulma? No tietenkin painoa vähemmän, mutta jotain merkittävää eroa? Tehot yms. ovat tismalleen samat KTM:n omien sivujen mukaan.

Joutaa varmaan kesällä käydä koeajamassa tuollaisen, sopii varmaan omiin ajoihini vallan mainiosti ja näyttää sekä kuulostaa räyhäkältä, mitä muutaman olen joskus nähnyt.

Minkäslaisia kokemuksia omistajien puolelta, joutuuko tuollaista roplaamaan kuinka tiheään ja onko tullut jotain selviä puutteita tai vikoja esille? Kovasti näyttävät käytetyissä mainostavan miten on huollettu, vaikka ajokilometrejä olisi alle 10 tuhatta? Onko joku nakellut tuollaisella pitempiä päivämatkoja, tarvitseeko lisävarustusta laillisissa nopeuksissa ja paljonko on toimintasäde?
Eiköhän nuo R-mallin erot ole juuri nuo mitä luettelit.

Käyttökokemuksia olen tällekkin foorumille kirjaillut jo useampaan otteeseen, mutta mainitaan nyt tähänkin, että omaan käyttötarkoitukseen ei ole markkinoilla tällä hetkellä parempaa peliä tarjolla. Ja käyttö on ollut tosiaan hyvin vaihtelevaa, niin rataa kuin soratietäkin. Tarkennan sen verran että mun mopo on 950 kaasaripeli, mutta kommentit pätevät hyvin pitkälti myös ruiskupeliin.

Roplata saa jos niin haluaa, mutta välttämätöntä se ei ole. Kotari kestää sen minkä japsitkin.

Ei ole tarvinnut määräaikaisten huoltojen lisäksi korjailla. Hyvin on toiminut ilman ongelmia 11tkm. Määräaikaiset huollot noissa on 1tkm, 7.5tkm, 15tkm jne.

smile_org.gif
Hauskannäköstä menoa!

Onkos kellään kokemusta tuommoisista ruuvinastoista? Best Gripit oli jossain kaupassa 69e / 100kpl. .

Täytyypä vähän nostaa tätä vanhaa topiccia, kun tuli hommattua tommonen 990 sm.
062802jumpie_prv.gif

Edelleenkin oon sitä mieltä että oranssi kotari on aivan sikaruma, mut nyt ei ollu kauneusarvot valintakriteerinä pyörässä tällä kertaa. Ennemminkin oli haussa "työkalumainen" vehje, jonka kyljessä ei kura haittaa. Ei tarvi alituiseen jynssätä.

Ahh... mä ootan että pääsee kiertämään kaikki lähikulmien sora- ja routapattitiet!

Täytyypä vähän nostaa tätä vanhaa topiccia, kun tuli hommattua tommonen 990 sm.
062802jumpie_prv.gif
Onneks olkoon Wekkuli, hieno valinta!

Itse olen tosin eri mieltä tuosta esteettisyysaspektista - mielestäni juuri tuo oma 950SM on maailman hienoimman näköinen kapistus (no ehkä tosiaan tuo uusi 990 SMR valkoisena, mmm... on sekin hieno)

Voi olla että alkaa silmä tottumaan tuohon voimaa uhkuvaan kulmitukseen aika äkkiä
talktohand.gif

Minkälaisia jarrupaloja kohtalontoverit kotkiinsa laittaneet.?

Itsellä vinkunut ja täristänyt jarrut uudesta lähtien, ja syy on huollon mukaan liian kovissa jarrupaloissa. Nyt 15tkm ajaneena rupee palat olemaan loppu ja muutenkin rupee tuo meteli/tärinä jarrujen osalta nyppimään.. Vaikka täytyyhän joka kotkasta melua lähteä..

Eli kokemuksia eri paloista kaivataan..

Ekat 250km supermotolla ajeltu, ja on se upee vehje. Eipä vois kuvitella että roudan raiskaamilla pikkuasfalttiteillä pystyisi millään muulla vehkeellä samanlaista marssivauhtia pitämään.
smile_org.gif

Ja siis täysin nopeusrajoitusten puitteissa tämä kommentti tietysti.
wink.gif

...Eli kokemuksia eri paloista kaivataan...
Ei hajuakaan omista, en ole joutunu vaihtamaan.

Mutta sen olen huomannut että jos ei joudu/pääse käyttämään jarrua hetkeen kovemmin, rupeaa "nypyttämään" hiljaisessa jarrutuksessa.
Tähän on auttanut pikkasen tiukempi jarrutus kovemmasta vauhdista, niin taas on tasaista jarrua.

Ei kylläkään mitään vinkumisia ole mulla ollut, kaikenlaista muuta ääntä kyllä! (JYTINÄÄ!)

sanoi:
Ekat 250km supermotolla ajeltu, ja on se upee vehje. Eipä vois kuvitella että roudan raiskaamilla pikkuasfalttiteillä pystyisi millään muulla vehkeellä samanlaista marssivauhtia pitämään.
smile_org.gif

Ja siis täysin nopeusrajoitusten puitteissa tämä kommentti tietysti.
wink.gif
Tuo on juuri se mitä omalta pyörältä odotin, eli ei tartte vältellä niitä huonompia teitäkään. Hiekallakin meno on uskomatonta noilla orkkis renkailla, saati jos laittaa vähän karkeampaa kumia. Kolmas kausi menossa ja edelleen jaksaa ihmetyttää kuinka hauskaa mopoilu onkaan.
062802moto_prv.gif

Däämn. 3pv ja 700km takana. Ja eka tonnin huolto on vasta kahden viikon päässä. Emmää ajatellu että näin paljo pitää ajella... tulee pakollinen tauko kohta.
tounge.gif

Back