Jassu sanoi:
Eli mitäs tässä nyt tarvitaan? RU-0830 filsu ja jotain asennusromppeita?
Kyllähän siinä pitää puuhastella. Minusta tämä on kivaa tekemistä, mutta minä rakennan ilokseni takavanteenkin ensimmäistä kertaa ja auton renkaat itse. Koetan kertoa tarvitavat jutut niin jospa sen tästä ymmärtäisi ennen toimeen erehtymistä.
Työläintä oli keksiä edukas 62mm ulkomitaltaan oleva vahvikeputki imukaulan ympärille, johon imufiltteri tarttuu. Minä käytin lopulta 4e voimavirtapistoketta, josta sai sopivasti työstettyä sen muutaman sentin pätkän. Lisäksi piti ostaa vielä jotain sitkeää liimamassaa, joka kestää mielellään lämpöä ja pakkasta. Jotain sikaflexiä ostin, joka taisi olla -50C - +120C tms. Sitten vielä yksi kampikammion suodatinfiltteri jostain motonetista tai billusta.
Eli. Airbox mäkeen. Sen pohjassa on imuilma-anturi, joka pitää tosiaan uudelleensijoittaa. SAS ottaa ilmaa myöskin airoboxista, joten mikäli se on toiminnassa, niin sille pitää laittaa filtteri. Minä olen disabloinut ja blokannut SASin eli otin sen putken pois ja tukin imupuolen suoraan pumpulta - siis sieltä sivukatteen alta vasemmalta puolelta. Sitten airboxiin menee vielä yksi huohotusputki, johon sitten laitetaan tuo hankittu kampikammion suodatinfilsu. Minulla billun malli, joka on mallia "putken ympärille", joten piti siihen väliin laittaa vielä letkujatko, jotta sen sai kiristettyä kumiletkun nokkaan.
Itse imukaula on siis vakio. Se lähtee voimalla irti ilmaboksista. Osa toisaalta maksaa olikohan 13e että... Veistelin sen pinnasta pitkittäiset tukivalut puukolla. Samoin toisen "rinkulakehän", joka sijaitsee normaalisti ilmaboksin reiän sisäpuolella. Siihen sitten viistoon sahaten pätkä sitä 62mm muoviputkea ja sikalla kiinni.
Ilma-anturi voi sijaita vaikka vapaasti lähellä ilmafiltteriä. Minulla ihan nippareilla se ja kampikammiofilsu.
Sovitus on ahdas akun kanssa teki sen miten teki. Minä pistin suht tuorein liimoin filtterin paikalleen ja pääsiäiseksi penkin paikalleen puristamaan sitä. Sinne se asettui ja muotoutui. Asemoin sen vähän vinoon, että Ecun piuhat mahtuvat menemään toiselta puolen - ne pitää myös linjata uusiksi.
https://www.dropbox.com/s/bsqy76cahoad53p/IMG_20140422_210318.jpg
Tässä on imukaulasta kuva vahvikeputken kanssa. Tarpeettoman täydellisesti muotoiltu vahvike, mutta propsit tekijälle jaksamisesta. Minulla vähän karumpi veistos.
http://i115.photobucket.com/albums/n306/exgratiaiii/A074FB68-5DE8-4339-9FF1-240A8C82272D-2547-000002538753D816_zps70bc5826.jpg