• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM 690 SMC

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koheltaja sanoi:
Kiitti mittaamisesta, nyt pitää hakea jalan sisään sopivaa putkea ja muokata jalka kahdelle pituudelle.

Turbotech teki talvella yhteen 690 Enduroon taikoja ja moottoritehot taisi lähennellä 90hp. Heillä ainakin on tietoa mitä koneelle pitää tehdä.

Mahtaiskohan löytyä sopivan järeätä vanttiruuvia siihen virkaan? Olis ainakin helppo säädellä alustan (jousitus/ maasto) muuttuessa.

90hv kuulostaa maukkaalta teholta tuohon ajokkiin :thumbsup:

Oletteko tehneet mitään tolle takalokarille? Jos ottaisi ton kuraläpän jatkeen irti mikä on "irto-osa" ja siirtäisi kilven siihen ylempään läppään suoraan ja laittaisi minivilkut siihen kupeeseen. Reiät pitäis porata vilkuille. Vai miten...?

JuhoK sanoi:
Oletteko tehneet mitään tolle takalokarille? Jos ottaisi ton kuraläpän jatkeen irti mikä on "irto-osa" ja siirtäisi kilven siihen ylempään läppään suoraan ja laittaisi minivilkut siihen kupeeseen. Reiät pitäis porata vilkuille. Vai miten...?
Juuri näin. Sinne vaan vilkut silleen ettei suoraan pakarin ulostulon edessä ole. näin

Olisiko porukoilla tarvetta saada madallettua mopoa tuuman verran? Joku pieni kimppatilaus voisi vaikuttaa ostohintaan myönteisesti ja rahti tulisi jaettua muutaman ukon kesken.
Itsellä olisi tarve saada 1" Koubalink, koska olen syntyperäinen matalajalkainen turkulainen. Voisin selvitellä hintatasoa, jos kiinnostusta löytyy. Eipä siitä painopisteen madaltumisesta varmaan haittaa löydy muutenkaan?Kiinnostuneet voi laittaa sähköpostia mulle anssi.riimi(ät)dnainternet.net
Viikonpäivät voin päivystää viestejä ja laittaa sitten kiinnostuneista postauksen tänne. Laittakaa sähköpostiinne nickinne täällä. Puhelinnumero voi myös olla tarpeen.
Itselleni tilaan tuollaisen jokatapauksessa. Hinta tällä hetkellä 150usd + rahti. Kyllä noita jossain varmasti saisi koneistettuakin, mutta niin paljoa en jaksa nähdä vaivaa. Mopo on sen verran hauska laite, että mallipalaa koneistamolle ei ainakaan mun laitteesta oteta irti :orgmp:
Jos ei viestistä kaikki tajunnu, niin vaikutan Turussa.

Onko joku hommannu vilkuille noita adapterijohtoja orkkis liittimille ku ei raaskis noita etupään johtoja vetää poikki ku menee muitten johtojen kanssa saman puristetun liitoksen alle.

Takavilkkujen piuhat on helppo vaihtaa, jos joku haluu orkkikseks joskus palauttaa ni sinne laitoin suoraan uudet liittimet orkkis piuhoihin.

Alkuperäisistä vilkuista johdot poikki ja juottaen uusiin vilkkuihin. Mitä niillä alkuperäisilla appelsiinin kokoisilla hehkulamppuvilkuilla tekee, muuta kun myy ilman liittimiä kympillä jollekkin mopojonnelle?:;):

Anzzi sanoi:
Olisiko porukoilla tarvetta saada madallettua mopoa tuuman verran? Joku pieni kimppatilaus voisi vaikuttaa ostohintaan myönteisesti ja rahti tulisi jaettua muutaman ukon kesken.
Itsellä olisi tarve saada 1" Koubalink, koska olen syntyperäinen matalajalkainen turkulainen. Voisin selvitellä hintatasoa, jos kiinnostusta löytyy. Eipä siitä painopisteen madaltumisesta varmaan haittaa löydy muutenkaan?Kiinnostuneet voi laittaa sähköpostia mulle anssi.riimi(ät)dnainternet.net
Viikonpäivät voin päivystää viestejä ja laittaa sitten kiinnostuneista postauksen tänne. Laittakaa sähköpostiinne nickinne täällä. Puhelinnumero voi myös olla tarpeen.
Itselleni tilaan tuollaisen jokatapauksessa. Hinta tällä hetkellä 150usd + rahti. Kyllä noita jossain varmasti saisi koneistettuakin, mutta niin paljoa en jaksa nähdä vaivaa. Mopo on sen verran hauska laite, että mallipalaa koneistamolle ei ainakaan mun laitteesta oteta irti :orgmp:
Jos ei viestistä kaikki tajunnu, niin vaikutan Turussa.

Ite kun tilasin tuolta niin jämähti tullin, joten tuli alv ja tulli päälle...
Mutta parempaan suuntaan meni kun madalsi 1" :thumbup:

Sivulta 43 näkee mikä on alkuperäisen ja koubalinkin ero. Sanoisin että toi hinta on kohdillaan, ei siinä paljoa säästä jos alkaa verstaalla teettään...?!

Viimeksi muokattu:
Nesmit sanoi:
Ite kun tilasin tuolta niin jämähti tullin, joten tuli alv ja tulli päälle...
Mutta parempaan suuntaan meni kun madalsi 1" :thumbup:

Sivulta 43 näkee mikä on alkuperäisen ja koubalinkin ero. Sanoisin että toi hinta on kohdillaan, ei siinä paljoa säästä jos alkaa verstaalla teettään...?!

Se on selvä et tullin kautta menee ton hintainen ostos. Viimeks kun tuli tavaraa merten takaa, niin meni suunnilleen silleen et dollarihinta = eurot kuluineen kaikkineen. Siitä on reilu vuos aikaa, en ole tarkistanut kurssia nyt enkä muista mikä se oli silloin. Eihän tässä harrastuksessa lasketa ku vasta jälkikäteen jos silloinkaan...
Madalsitkos keulaa sen n. 19mm mitä suosittelevat ton tuuman palikan kanssa? Ulkonäköjuttu toi ei mun mielestä tässä vehkeessä ole, pikemminkin päinvastoin. Nytkään ei meinaa enää isot mopot tervehtiä kun luulevat vissiin 50cc Derbiks :)

Mä tein 3mm alumiinista tollasen kilpitelineen joka ruuvataan lippaan kiinni. Ruuvaamisen aikana kannattaa samalla lämmittää lippaa niin että se muotoutuu eikä jää jännitykseen, voi muuten katketa tärinästä/osumasta, samalla voi vähän taivuttaa lippaa pystympään. Hiilikuidusta tein telineen rekkarivalolle, sen voi tehdä myös vaikka 1mm alumiinista tai sopivasta muovista. Rekkarivalona on Motonetin led-valo, pirun hyvä, e-hyväksytty ja maksaa vajaa 11€.

Vilkut on eBaystä, voin ottaa kuvia toteutuksesta kun kerkeen/jaksan/muistan/viittin:;):

871f6.jpg

Olipas kiva ajella kadulla nuilla motovanteilla (itselläni siis enduro malli, ei SMC) :D sorallakin todella vakaat!

Koheltaja sanoi:
Ooukkei, ei pysty noin pienillä paineilla ajamaan muualla kun hiekkatiellä. ContiAttack SM:ät menee luikeroksi jos pikitiellä alle 2.0 paineilla. Mä en tajuu kun viime kesänä ajoin 1.8-1.8 paineilla ja hyvin toimi, nyt on pakko vähintään olla 2.0-2.2 ettei pyörä nulju, eikä se tuolla 2.6-2.8 paineillakaan huono ole ajaa ja pitoakin tuntuu olevan. Ilmeisesti viime kesän painemittari oli sökösöö.

Komento takaisin. Onhelmat johtui siitä että siirsin viime vuoden pyörän setupit uuteen pyörään ja ne ei sitten toimikkaan uudessa mopossa, iskareissa on jotain ero shimmityksissä. Kun alusta on nyt hinkattu kohdalleen niin paineina toimii taas 1.9/1.8. Kovemmilla paineilla takarengas kuluu silmissä kantikkaaksi joten älkää laittako ContiAttack SM:ään yli 2.0 paineita.

Hassuinta on se että huollossa oli laitettu noinkin kovat paineet renkaisiin, joko heillä on ollut mittari rikki tai sitten ei ole tiedetty paljonko pitää laittaa. KTM 690 SMC-R:ssä on samat renkaat ja tehdas suositus on 2.0/2.0.

Koheltaja sanoi:
Kun alusta on nyt hinkattu kohdalleen niin paineina toimii taas 1.9/1.8. Kovemmilla paineilla takarengas kuluu silmissä kantikkaaksi joten älkää laittako ContiAttack SM:ään yli 2.0 paineita.

Kiitos tuosta tiedosta

Mulle tuli eilen uudet conti SM:t alle ja niihin oli laitettu 2.2/2.5 ja tuntuu kyl kieltämättä aika kovalta koko alusta "kovassa vauhdissa" niillä paineilla. Täytyy kokeilla se 2/2. Muuten on kyllä törkeen hyvän tuntuset renkaat kurvailuun.

Luke690 sanoi:
Muuten on kyllä törkeen hyvän tuntuset renkaat kurvailuun.

Eiks ookkin? Voi vetää korva maassa eikä rengas karkaa alta, aina jaksaa yllättää renkaiden tasainen pito.

Liikenneympyrät on helvetillisiä paikkoja kun ei osaa päättää mistä liittymästä erkanee, joutuu välillä ajamaan monta kierrosta jalkatappi rohisten...:grin:

Back