• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kritiikkiä moderaattoreista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHBMW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Joo'oh, harmi että että pitkästä aikaa kunnonkin palautekeskustelua kerännyt aihe osoittautuikin provoksi, jossa käyttäjä joutuessaan "alankynteen" pönkittää omia mielipiteitään toisen nimimerkin voimin.

Säälittävää.

Ja vie pohjan pois koko keskustelulta mielestäni..
Kyseisen nimimerkin mielipiteet jäänevät yhdellä jos sun toisellakin tämän jälkeen omaan arvoonsa..
Ainakin minulla..
confused_orig.gif

Sanoo moderaattori..
Kyllä.. se verran ketuttaa..
Ja tietystihän tämän voi aloittaa uudestaa ja yritää saada kunnon keskustelua aikaiseksi.
Mutta kyseisen nimimerkin viestit jäävät, asiallisia tahi ei, omaan arvoonsa niinkuin sanoin. Eiköhän se asiallisuus ole tullut todistettua?

Ja vie pohjan pois koko keskustelulta mielestäni..
Kyseisen nimimerkin mielipiteet jäänevät yhdellä jos sun toisellakin tämän jälkeen omaan arvoonsa..
Ainakin minulla..  
confused_orig.gif
no juu tavallaan mun ensireaktio oli saman suuntainen...mutta..jos unohdetaan modet nimiltä niin itse asia..viestien deletoiminen/ketjujen lukitseminen ja niiden periaatteet/säännöt, viestikejtu oli , jälleen kerran, arvokas ja siinä tuli arvokasta tekstiä/kommenttia/näkemystä puolesta ja vastaan.

Totta, että varmasti tuli arvokasta kommenttia ja varmasti sieltä voi poimia ne "hyvät" jutut.. Ehkäpä minä teen niin kun vähän hellittää ja kykenen poimimaan ne..
smile_org.gif

mä olen aina pitänyt HD:lla (paitsi ei buell, joka on buel ei HD) ja BMW:llä ajavia jotenkin..öh...mitens en sanoisi..."erikoisina" kävikö tässä nyt niin että JHBMW alias HD1999:n aliminät löysi toisensa tässä viestiketjussa... ehkä freudillakin olisi sanansa sanottavana ..vielä jos mukaan olisi tullu NavyMan, yms YMCA ja villagepeople porukkaa niin ...en edes uskalla ajatella!

Sorry JHBMW&HD1999..mut vaan naurattaa tää... pakko pyytää anteeksi molemmilta ettei noiden kahden veijarin kesken synny mitään mustasukkaisuusdraamaa!

Hieno juttu, että IP-osoitteita seuraillaan! Perushäiriköiden kohdalla siitä tulisi ehkä tehdä rutiini(?).

Pressa voisi tosiaan hyppiä sen varoitusnapin päällä niiden kohdalla, jotka voittopuolisesti esiintyvät loukkaavasti tai muuten asiattomasti.

Joo'oh, harmi että että pitkästä aikaa kunnonkin palautekeskustelua kerännyt aihe osoittautuikin provoksi, jossa käyttäjä joutuessaan "alankynteen" pönkittää omia mielipiteitään toisen nimimerkin voimin.

Säälittävää.
Vaikka olisikin provo, niin itse en ainakaan pystynyt löytämään selkeää, konkreettista vastausta siihen kysymykseen, että oliko po. mode tehnyt jotain väärin tuossa tapauksessa. Vain sitä, että modet on hyviä jätkiä ja homma on vihonviimeinen, eikä siihen kukaan halua. Mode-puolella kun kuitenkin on(?) teknisiä mahdollisuuksia, joita tavallisella keskustelijalla ei ole. Faktoilla homma olisi saatu vihellettyä poikki jo monta, monta viestiä sitten. Ja tarkoitan nyt sisältöä, en tapahtumaketjuja. Se on kyllä tullut selväksi.

Ja ihan tekninen juttu. Joissakin keskustelusysteemeissä viestin poistamisesta jää merkki. Tyyliin: 'Kirjoittaja/moderaattori on poistanut viestin.' Se voisi olla ihan mietittävä mahdollisuus. Saattahan se olla teknisesti vaikeakin tällä alustalla.

Sori nyt JBHMWDH (mitäkaikkeasenytoli), mutta olisit nyt edes jättänyt selittelemättä. Näiden nimimerkkiesi arvo ei nyt enää nouse tuolla tavalla, oli sillä merkitystä tai ei. Typerykset selittää huomattuaan olleensa väärässä, että "mä vaan kokeilin teitä että huomaatteko..." Itseään on vaikea nostaa niskasta ilmaan. Kirjoita nyt vaan sitä asiaa mitä joskus ennen (mieluiten yhdellä nikillä tästä viisastuneena). Harva tietää kuka sinä olet, joten ihan sama. (Ihmeen hyvin muuten skandit löytyi HD:n näppikseltä muttei BMW:ltä, vaivannäköä hämytykseen sekin)

edittiä: Madille terveiset "oikeudentajusta"...pata kattilaa soimaan(ko)?

harmi kun en ole juridiikankaan asiantuntija niin en voi tuohon, niin mehevään, provoon ottaa tämän enempää kantaa.
Öö... sori, mut mä en saanu tosta pointtia poimittua. Oliko tää negatiivinen vai positiivinen palaute?
biggrin.gif

Viittaatko tähän (oikeustaju):

(MadMan @ aiemmin tässä viestiketjussa) sanoi:
Ennakkotapaus on siis olemassa, eikä tässäkään tapauksessa minun mielestäni siitä poikkeavalla ankaruudella pitäisi rankaista.

Vai tähän:

(MadMan @ vielä aiemmin) sanoi:
Tulee mieleen pari muutakin vaihtoehtoa... meillä esim MadManin ja Muke83:n viestit tulevat samasta IP:stä... voihan hyvin olla että Jyrkin ja Penan tapauksessa on kyse samankaltaisesta tilanteesta

Mutta siinä mielessä kyllä pata kattilaa soimaa, että itse sorruin lähes samaan rikkeeseen. Mielestäni saamani rangaistus ei ollut kova, mutta toimiva oli. En pidä JHBMW:n rikkomusta sen vakavampana kuin omaanikaan, enkä myöskään toivo hänelle kovempaa rangaistusta, joka voisi ehkä olla mahdollinenkin virtuaalisen pärstäkertoimen "ansiosta".

Edit: Niin, en siis ymmärtänyt mihin sinä tarvitset oikeusoppineisuutta kommentoidaksesi..

Moni odottaa että moderaattorit kirjoittaisivat tasokkaammin kuin muut?? Samanlaisiahan mekin olemme kirjoittajina ja hyvin kirjavaa joukkoa, kaikilla ei varmasti "kynä" pysy kädessä yhtä hyvin kuin joillakin foorumin jäsenistä.  
smile_org.gif

Ja myös lukijoiden/rekisteröityneiden persoonien kannattaa miettiä minkä kuvan itsestään antaa moderaattoreille/ylläpitäjille.
Haluatko lyhyen vai pitkän vastauksen koskien toivetta moderaattoreiden tasokkaamasta viestien tasosta versus rivikirjoittelija? Jos jostain syystä et sattunut näkemään yhdistyksen puheenjohtajalle elokuussa lähettämääni sähköpostia, jossa käsiteltiin mm. tätä samaa aihetta, voin toki viikonlopun aikana paremmalla ajalla kirjoittaa ajatukseni tänne foorumille. Ja se viesti ei koskenut kirjoitusvirheitä, lauserakenteita tai toiveita muistakaan kirjallisista kyvyistä.

Mitenkähän toinen lainattu kappale pitäisi ymmärtää? No, jokainen lukija voi luoda viesteistäni halutessaan millaisen kuvan tahansa. Asia pysyisi samana face to face keskustelussakin, värikkyydessä olisi varmasti eroa. Jos käsittelemissäni aiheissa on jotain ongelmaa, ole hyvä ja kerro siitä.

edittiä: Madille terveiset "oikeudentajusta"...pata kattilaa soimaan(ko)?

harmi kun en ole juridiikankaan asiantuntija niin en voi tuohon, niin mehevään, provoon ottaa tämän enempää kantaa.
Öö... sori, mut mä en saanu tosta pointtia poimittua. Oliko tää negatiivinen vai positiivinen palaute?
biggrin.gif

Viittaatko tähän (oikeustaju):
jahas ja sekaannusta taas..JOS madman ja madmax on kilpaileva siiamilaiskaksikko tuolle JHBMW&HD1999 voimakaksikolle niin sitten tuo on kohdistettu sinulle.. muutoin madmaxille...

ja tuon oikeustajun/tajuttomuuden , sekä soivan padan ja kattilan, saa ottaa sekä positiivisena että negatiivisena kritiikkinä...ja sehän oli PROVO..joten se on otettava suurilla tunteilla!

Haluatko lyhyen vai pitkän vastauksen koskien toivetta moderaattoreiden tasokkaamasta viestien tasosta versus rivikirjoittelija? Jos jostain syystä et sattunut näkemään yhdistyksen puheenjohtajalle elokuussa lähettämääni sähköpostia, jossa käsiteltiin mm. tätä samaa aihetta, voin toki viikonlopun aikana paremmalla ajalla kirjoittaa ajatukseni tänne foorumille. Ja se viesti ei koskenut kirjoitusvirheitä, lauserakenteita tai toiveita muistakaan kirjallisista kyvyistä.
Niin, valitettavasti vain tuo tasokkuusvaatimuskin on yleensä subjektiivinen, mielipiteeksi katsottava näkemys, ei enempää eikä vähempää. Netiketissä olisi tietenkin aina hyvä pysyä, mutta muuten se mikä on tasokasta yhden mielestä on alta kaiken arvostelun toisen mielestä, ja väliin mahtuu aika paljon muutakin.

Sanoo moderaattori..
Ja tietystihän tämän voi aloittaa uudestaa ja yrittää saada kunnon keskustelua aikaiseksi.
Katos perkule, noi h***tin Modet on muuten syypäitä myös siihen, että en eilen saanut.
wink.gif

buttrock.gif
Vaikka moderaattorit ilmeisesti ovatkin "Jumalasta seuraavia", ei heitä nyt voi sentään siitä syyttää, että et saanut pesää.
tounge.gif
... paitsi jos halujen kohde olikin itse asiassa joku moderaattoreista?    
tounge.gif

biggrin.gif

Sanoo moderaattori..
Ja tietystihän tämän voi aloittaa uudestaa ja yrittää saada kunnon keskustelua aikaiseksi.
Katos perkule, noi h***tin Modet on muuten syypäitä myös siihen, että en eilen saanut.
wink.gif

buttrock.gif
Vaikka moderaattorit ilmeisesti ovatkin "Jumalasta seuraavia", ei heitä nyt voi sentään siitä syyttää, että et saanut pesää.
tounge.gif
... paitsi jos halujen kohde olikin itse asiassa joku moderaattoreista?
tounge.gif
biggrin.gif
Tuota en tullut ajatelleeksikaan; onhan moderaattorien joukossa tosiaan naisiakin.
biggrin.gif

jahas ja sekaannusta taas..JOS madman ja madmax on kilpaileva siiamilaiskaksikko tuolle JHBMW&HD1999 voimakaksikolle niin sitten tuo on kohdistettu sinulle.. muutoin madmaxille...
Aah... no ilmankos se tuntukin sekavalta palautteelta
biggrin.gif

Juu, no ei oo eka kerta ku meidät sekotetaan keskenään. Muuta samaa ei tosin taida olla kuin nimimerkin viis ekaa kirjainta. Livenä näitä sekaannuksia ei siten tule
smile_org.gif

Mut joo, pahoittelen väärinkäsitystä.

Ja juu, MadMaxin ja MadManin kirjoitukset eivät tule samasta IP:stä. Ei millään pahalla Mädäri, mut emmä sua oman kattoni alle huolis
biggrin.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back